ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Nová Škoda Kodiaq spotřebou a dynamikou nenadchne ani neurazí
2. září 2016

reklama
Škoda zatím zveřejnila parametry pouze pro Kodiaq s pohonem všech kol. Nabízí se naftový motor 2.0 TDI ve výkonových verzích 110 a 140 kW, nebo benzinová verze 1.4 TSI a 2.0 TSI. Žádná varianta není při porovnání s konkurencí vyloženou hvězdou ani propadákem.

Škoda v Berlíně odtajnila vzhled nového velkého SUV Kodiaq (fotogalerii najdete zde) a současně zveřejnila také parametry motorů. Zatím tedy pouze od verzí s pohonem všech kol. Fakta k těm základním s pohonem přední nápravy se dozvíme později.

Začněme nejdříve tím, s jakými auty budeme Škodu Kodiaq porovnávat. Škoda ji označuje jako své první velké SUV, ale zároveň trochu překvapivě v projevech na představení v Berlíně od nejvyšších šéfů automobilky zaznělo, že ji ještě považují za kompaktní model. To my bereme jako kompaktní model (nižší střední třídu) menší škodovku Yeti a další SUV s délkou do 4,5 m. Škoda Kodiaq měří 4,7 m a strkáme ji tak do šuplíku s označením "střední třída". A to i přesto, že je známo, že vznikla na podvozku budoucí prodloužené verze kompaktního modelu Tiguan.

Zatím tedy známe data ke dvěma verzím naftového motoru 2.0 TDI s maximálními výkony 110 a 140 kW v kombinaci s pohonem všech kol, což budou pravděpodobně nejžádanější varianty. Ta slabší se pojí buď se šestistupňovým manuálním řazením, nebo se sedmistupňovým automatem, silnější výhradně s automatickou převodovkou. Jejich laboratorní spotřeby mezi 5,3 až 5,7 l patří mezi ostatními SUV střední třídy s pohonem všech kol k běžnému standardu. Pro zajímavost: nejnižší spotřebu 4,9 l aktuálně slibují BMW X3 xDrive 20d s automatem a Honda CR-V 1.6 iDTEC 4x4. Naopak nejžravější je dost specifický Jeep Wrangler Unlimited, který není typickým SUV, ale drsným terénním autem. Ten si s motorem 2.8 CRD s automatem v nejterénnější výbavě Rubicon řekne o 8,8 l nafty, což je ale extrém. Je u několika málo vozů spotřeba převyšuje šestilitrovou hranici.

V průměru se většinou naftoví kodiaqové pohybují i z hlediska dynamiky. Z 0 na 100 km/h zrychlují od 8,6 do 10,2 s. Zvlášť ty delší hodnoty už patří spíše k podprůměru, vyloženým dravcem není žádná z variant. Vždyť například koncernový sourozenec Audi Q5 3.0 BiTDI quattro nebo BMW X4 xDrive 35d zvládají stovku za 5,2 s. Na opačném pólu máme opět trochu atypického wranglera (11,7 s) nebo Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D/110 kW s automatem (11,6 s).

Mírně se u Kodiaqu liší hodnoty pro pětimístné a sedmimístné verze. Bavíme se ale o řádek jednotek desetin litru u spotřeby nebo sekund u dynamiky.

Benzinové pohonné jednotky zatím u Kodiaqu zastupují motory 1.4 TSI a 2.0 TSI. Slabší z nich se na některých trzích bude nabízet i ve výkonové variantě 92 kW, ale v Česku se začíná na 110 kW a připomínáme, že zatím jsou známé pouze hodnoty provedení s pohonem všech kol.

Čtrnáctistovka dostupná výhradně s manuálním řazením je se spotřebou 6,8 l nadprůměrně úsporná, ale kvůli zrychlení 9,8 až 9,9 s z 0 na 100 km/h podprůměrně dynamická. Největším šetřílkem benzinu mezi SUV střední třídy s pohonem všech kol je Mitsubishi Outlander 2.0 Mivec 4WD s automatickou převodovkou CVT, který se má každých 100 km spokojit se 6,4 l naturalu. Největším žíznivcem je kromě obligátního wrangleru (až 11,7 l) jeho SUV sourozenec Cherokee s šestiválcem o objemu 3,2 l, který si dopřeje 9,6 l benzinu na 100 km.

Dvoulitrový benzinový Kodiaq, který lze mít pouze s automatem, spotřebuje 7,3 l naturalu a stovku z místa zvládá za 7,8 až 8,0 vteřin. BMW X4 M40i to jako jediné dává pod pět vteřin, Honda CR-V s dvoulitrovým benzinovým motorem bez turba a s automatem se na stovku rozjíždí více než dvanáct vteřin.

Porovnávat parametry motorů nejen SUV a nejen střední třídy s konkurenty můžete v přehledných tabulkách zde.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus
reklama