ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Nová Škoda Fabia získala maximálních pět hvězd za bezpečnost
5. listopadu 2014

reklama
Organizace Euro NCAP otestovala bezpečnost třetí generace Škody Fabia a vystavila jí nejlepší možné celkové vysvědčení v podobě pěti hvězd. Dílčí problém se objevil u cestujících v druhé řadě při zadním nárazu.

Co se nepovedlo prvním dvěma generacím Škody Fabia, zvládla až ta třetí. Získala od nezávislé organizace Euro NCAP nejvyšší možný počet pěti hvězd za bezpečnost. Sice v některých parametrech s odřenýma ušima, zato po výrazném zpřísnění kritérií pro udělení tohoto vyznamenání v posledních letech.

Za ochranu dospělé posádky si nová Fabia (na snímku) připsala 81 procent ze sta možných, přičemž pro udělení pěti hvězd je nezbytných alespoň osmdesát procent. Bylo to tedy těsné. Největší problém se odehrál při simulovaném nárazu zezadu, kdy organizátoři testů zjistili, že opěrky hlavy v druhé řadě sedadel vůbec nechrání cestující před úrazem krční páteře. V tomto dílčím ohledu vykázala nová Fabia pátý, tedy nejvyšší stupeň nebezpečí. Přitom opěrky hlavy na předních sedadlech fungují bezchybně.

Všechny ostatní testy dopadly pro fabii výborně nebo velmi dobře. Žádná část těl testovacích figurín se neocitla ve vyšším než druhém, tedy mírném stupni nebezpečí.

Také při testech ochrany dětí si Škoda Fabia připsala 81 procent ze sta možných. Jedinou závažnější připomínku má Euro NCAP k umístění dětské sedačky na prostředním místě ve druhé řadě, kde je nestabilní.

S rezervou splnila Fabia letošní pětihvězdičkové požadavky na bezpečnost chodců a vybavenost auta asistenčními systémy. V obou těchto kategoriích získala 69 procent.

Předchozí generace Škody Fabia testovaná v roce 2007 obdržela za bezpečnost dospělé posádky podle tehdejších kritérií 88 procent a dětí 74 procent, celkově si však vysloužila pouze čtyři hvězdičky z pěti možných stejně jako první generace modelu testovaná v roce 2000. Výsledky většiny aut prodávaných na českém trhu najdete spolu s odkazy na videa crash testů zde.

Plný počet pěti hvězd získaly v aktuální listopadové a předchozí říjnové sérii testů také nový rodinný vůz od BMW 2 Active Tourer, nový reprezentant Nissanu mezi hatchbacky nižší střední třídy Pulsar i další generace SUV střední třídy Nissan X-Trail, elektromobil Tesla S nebo nová třída V od Mercedesu, velký víceúčelový vůz.

O hvězdu méně si vysloužil extravagantní zástupce malých SUV Citroën C4 Cactus a hatchback nižší střední třídy Renault Mégane, který organizace testovala znovu poté, co v předchozí zkoušce obdržel jen tři hvězdy. Přesně takový výsledek, tedy jen tři hvězdičky, si nyní odvezl nový minivůz Suzuki Celerio, který se ještě na českém trhu neprodává.

Pořád ale dopadl lépe než jeho sourozenec Swift v provedení pro indický trh, který stejně jako další levné vozítko pro tamní trh Datsun Go nezískal kvůli velkému stupni ohrožení dospělé posádky ani jedinou hvězdu. Swift vyráběný pro Evropu a prodávaný na českém trhu se přitom může pochlubit maximálním počtem pěti hvězd od Euro NCAP.

Aktivní prokliky u jmen jednotlivých modelů aut vedou k jejich ceníkům na českém trhu, případně podrobným testům a dalším informacím.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus
reklama