ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Nová Škoda Fabia s klimatizací stojí od 239 900 korun
2. října 2014

reklama
Škoda zveřejnila ceník nové Fabie. Nejlevnější verze stojí 234 900 korun. Za příplatek pět tisíc se standard obohatí o klimatizaci a řadu dalších prvků. Symbolických 990 korun zaplatíte za pětiletou záruku omezenou na 100 tisíc kilometrů.

Škoda Fabia třetí generace se začne prodávat od 234 900 korun. To je o patnáct tisíc dráž než doprodávající se nejlevnější verze generace druhé. Existuje i spousta levnějších pětidveřových malých hatchbacků, ale nové modely většinou začínají s cenami výš. Přehled všech verzí aut velikosti Fabie s cenou do 240 tisíc si prohlédněte zde.

Standardní výbava nejlevnější verze nové Fabie pojmenované Active zahrnuje například centrální zamykání, výškově a podélně stavitelné sedadlo řidiče i volant, sklopná opěradla zadních sedadel dělená v poměru 60:40 nebo šest airbagů. Jde tedy o poměrně chudou výbavu, kterou ale za příplatek pět tisíc výrazně obohatí paket Active Plus v hodnotě 32 tisíc obsahující klimatizaci, elektrické ovládání předních oken i vyhřívaných zpětných zrcátek lakovaných stejně jako kliky v barvě vozu. Za 239 900 korun tak lze mít dobře vybavený malý hatchback.

Další příplatek, který se podle nás rozhodně vyplatí, je 990 korun za prodloužení záruky na 5 let, nebo 100 tisíc kilometrů včetně řady asistenčních služeb pro případ nepojízdnosti auta.

Porovnali jsme novou Škodu Fabia 1.0/44 kW s nejlevnější doprodávající se verzí druhé generace 1.2/51 kW Easy Tour a Peugeotem 208 - podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Základní výbava Active je u nové Škody Fabia dostupná i se silnější verzí litrového tříválce (55 kW) od 252 900 korun, čtyřválcovým turbomotorem 1.2 TSI/66 kW od 268 900 korun a turbodieselem 1.4 TDI/66 kW od 322 900 korun.

Zajímavé je i srovnání nové Fabie Active s paketem Active Plus a motorem 1.2 TSI/66 kW s doprodávající se akční verzí starší Fabie Active Tour s motorem 1.2 TSI/63 kW. Novinka je o 28 tisíc dražší, stojí 273 900 korun. Navíc má hlavové airbagy a elektrické ovládání vyhřívaných zrcátek, zato postrádá rádio, palubní počítač a přední mlhovky. Motor novinky je výkonnější, při sprintu z místa na 100 km/h o 0,8 s dynamičtější (10,9 s) a má o 0,2 l na 100 km nižší spotřebu (4,7 l).

Druhá výbava nové Škody Fabia označená Ambition stojí u většiny verzí o 14 tisíc víc než Active, u základního motoru činí rozdíl 17 tisíc. Standard je bohatší mimo jiné o rádio, palubní počítač, dálkové ovládání centrálního zamykání, mlhovky, omezovač rychlosti nebo Front Assistant, tedy automatické brzdění před překážkou při nepozornosti řidiče. Za klimatizaci se i tady musí připlácet minimálně pět tisíc v některém z paketů.

Výbavu Ambition lze kombinovat se všemi dostupnými motory, tedy i s nejsilnějším benzinovým 1.2 TSI/81 kW (od 296 900 korun, +36 tisíc s automatickou převodovkou) a naftovým 1.4 TDI/77 kW (od 356 900 korun).

Nejlépe vybavená Fabia Style stojí o 23 tisíc víc než Ambition a její standard už obsahuje klimatizaci, dokonce s automatickým udržováním teploty. Polepší si například i o litá kola velikosti 15 palců (základní Active vyjíždí na ocelových čtrnáctkách), lepší projektorové světlomety s LED denním svícením, bezklíčové startování nebo parkovací senzory. Novou Škodu Fabia 1.2 TSI/66 kW Style jsme porovnali se Suzuki Swift a VW Polo - podívejte se zde.

Za příplatek můžete mít Fabii třeba s multimediálním systémem zahrnujícím dotekový displej, bluetooth handsfree pro legální telefonování za jízdy a aplikací Mirror Link pro ovládání smartphonu, panoramatickou střechou nebo dvoubarevným konceptem karoserie.

Známe už všechny parametry motorů nové Škody Fabia. V porovnání s předchozí generací se zlepšila dynamika a snížila spotřeba. Dobře je to vidět už na základní verzi 1.0 MPI/44 kW, která zvládá sprint z 0 na 100 km/h o 0,8 s rychleji (15,7 s) než předchozí generace s motorem 1.2 HTP/44 kW. Žízeň nového motoru je o 0,8 l menší na každých 100 km, řekne si o 4,7 l.

Všechny benzinové motory nové Fabie žerou mezi 4,7 a 4,8 l naturalu na 100 km, což z ní dělá nadprůměrně úsporný malý hatchback. Turbomotory 1.2 TSI se zároveň řadí mezi nadprůměrně dynamické, naopak 1.0 MPI patří i přes zlepšení proti 1.2 HTP spíše k lenochům.

Naftová Fabia se chlubí špičkovou spotřebou mezi 3,4 až 3,5 l nafty na 100 km. Silnější motor 77 kW navíc potěší i dynamikou, slabší provedení 66 kW najdeme z hlediska čipernosti v průměru.

Kompletní ceník nové Škody Fabia včetně prvků standardní a příplatkové výbavy a technických parametrů si otevřete zde. Ceník doprodávající se starší fabie objevíte zde.

Nová Škoda Fabia se dá u prodejců již objednávat, na prodejny dorazí první kusy v listopadu. Aktuálně se na linkách vyrábí souběžně hatchback druhé i třetí generace. Výroba kombi již byla ukončena a nástupce, kterého jsme představili zde, už začíná z pásů sjíždět v prvních předsériových kusech.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama

Další články

Škoda nabízí nové auto za 4500 korun měsíčně bez dalších poplatků
Škoda zavádí na český trh revoluční novinku - operativní leasing pro soukromé osoby. Jde o dvouletý pronájem nového auta za měsíční paušál včetně pojištění, ale také servisu nebo údržby. Produkt se týká modelů Citigo, Rapid, Octavia a Yeti.
Nová Škoda Octavia Scout vyrostla, zhubla, zrychlila a téměř nezdražila
Škoda odtajnila všechna technická data i kompletní ceníky nové Octavie Scout. Kříženec kombíku a terénního vozu se proti minulé generaci zvětšil a zhubnul. Chlubí se lepší dynamikou a nižší spotřebou. Má lepší výbavu a podobné ceny.
reklama
Škoda Citigo Sound - nová akční výbava nejen pro mladé a hlasité
Nová akční verze minivozu Škoda Citigo se jmenuje Sound. Její výhoda spočívá v balíčku výbavy za lepší cenu. Jméno se odvíjí od silnějšího audiosystému se zesilovačem a subwooferem.
Škoda zdražila Octavii RS a zužuje nabídku Fabie
Ceny sportovního provedení Octavie se zvýšily o čtyři tisíce u obou typů karoserií. Nejlevnější Škoda Octavia RS teď stojí od 635 900 korun. Fabii už nelze pořídit jako terénní Scout, kombík ani jako sportovní RS nebo úsporný GreenLine.
reklama
blog comments powered by Disqus
reklama