ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Nová Octavia zářila v nárazových testech. Je bezpečnější než předchůdkyně.
6. března 2013

reklama
Nejen dnes už téměř povinných pět hvězd na celkovém vysvědčení, ale hlavně vynikající výsledky v jednotlivých hodnocených oblastech - tak si vedla nová Škoda Octavia v nárazových testech Euro NCAP.

Nová Škoda Octavia, jejíž podrobný test si můžete přečíst zde, prošla všemi testy Euro NCAP bez výraznější slabiny. Nejlepšího výsledku v porovnání s konkurenty dosáhla v ochraně chodců při střetu s nimi. Obdržených 82 procent je historicky nejvyšším číslem v kategorii velkých rodinných aut, do níž ji Euro NCAP řadí. Lepší hodnoty dosáhl pouze kompaktní hatchback Volvo V40, u něhož chodce chrání speciální airbag.

Rovněž 93 procent za ochranu dospělé posádky a 86 procent za péči o děti řadí novou Octavii k absolutní špičce nejen mezi podobnými auty. Stoprocentní úspěšnost si připsala například při ochraně spolujezdce při čelním nárazu, řidiče při bočním nárazu do ploché překážky nebo dítěte ve věku 1,5 roku cestujícího na sedadle spolujezdce proti směru jízdy.

Největší problém vznikl při bočním nárazu nové Octavie na sloup, po němž řidiči podle Euro NCAP hrozí čtvrtý nejvyšší stupeň poranění hrudníku z pěti možných. Testující organizace také Octavii vyčítá absenci omezovače rychlosti, kvůli níž si připsala průměrných 66 procent při hodnocení asistenčních systémů řidiče. Zato jí udělila čtyři pochvaly za systémy aktivně pomáhající řidiči jako je například udržování jízdního pruhu zásahy do řízení.

Porovnání s předchozí generací testovanou v roce 2004 vyznívá pro novinku ve všech směrech lépe. Největší rozdíl je v následcích čelního nárazu pro řidiče. Předchozí Octavia obdržela na vysvědčení čtyři hvězdy. Kritéria testů přitom byla tehdy mnohem méně přísnější než v současnosti. Nová Octavia se chlubí i lepšími výsledky než její větší bratr Superb, rovněž pětihvězdičkový. Porovnat bezpečnost nové Octavie s ostatními škodovkami i konkurenty můžete zde.

Rovněž další tři testovaná auta z poslední várky obdržela plný počet pěti hvězd. Jde o novou generaci hatchbacku pro menší rodiny Toyota Auris, jeho sourozence z kategorie terénních aut RAV4 (první test čtěte zde) a elektromobil Renault ZOE, který se zatím jako jediný ze čtveřice zkoušených vozů neprodává na českém trhu.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama

Další články

Zajímavý nový prvek výbavy - Ford Mondeo dostane nafukovací pásy
Už brzy zřejmě rozšíříme naše databáze o nový prvek výbavy. Příští generace Fordu Mondeo, která přijede začátkem roku 2013, totiž dostane nafukovací pásy. Ty fungují částečně i jako airbag.
Šest novinek prošlo nárazovými testy. Volvo V40 přepisovalo historii.
Nové generace modelů Kia cee´d, Renault Clio a Audi A3, nový Ford B-MAX, Volvo V40 a pick-up Isuzu D-MAX - to jsou auta, která nově prošla nárazovými testy. Jak dopadla a co zajímavého rozbíjení nových vozů přineslo?
reklama
Pět hvězdiček za bezpečnost Škodě Rapid, jen tři Dacii Lodgy
Patnáct nových modelů prošlo nárazovými testy Euro NCAP. Jediným z nich, který nezískal plný počet hvězd, je levná rodinná Dacia Lodgy. Zato dvojčata z Mladé Boleslavi Škoda Rapid a Seat Toledo prošla bez zaváhání.
Jen tři hvězdy z nárazových testů Euro NCAP pro kolínská trojčata
Toyota Aygo prošla nárazovými testy Euro NCAP. Nezávislá organizace jí udělila pouze tři hvězdy z pěti možných a výsledek připsala i sourozencům Citroënu C1 a Peugeotu 107.
Nejbezpečnější auta roku 2012 podle crash testů Euro NCAP
Organizace Euro NCAP vydala přehled nejbezpečnějších aut v jednotlivých kategoriích na základě výsledků loňských crash testů. Nejvíce vítězství zaznamenal Ford. Volvo V40 bylo vyhlášeno nejbezpečnějším vozem všech dob.
Nová Škoda Octavia Combi stojí od 364 900 Kč. Porovnali jsme ji se soupeři.
Škoda zveřejnila na autosalonu v Ženevě cenu modelu Octavia Combi. Ten je o 30 tisíc korun dražší než verze liftback. Auto s motorem 1.2 TSI/63 kW v základní výbavě bez klimatizace vyjde na 364 900 korun.
reklama
blog comments powered by Disqus
reklama