ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Nová Kia Optima - větší, úspornější, vybavenější a dražší
17. prosince 2015

reklama
Kia uvedla na český trh druhou generaci sedanu Optima. Proti předchůdci se novinka zvětšila ve všech směrech, její motory jsou živější a výrazně úspornější, standard se rozšířil o řadu prvků výbavy. Zároveň vzrostla cena, vůz se prodává od 684 980 korun.

Kia Optima patří mezi manažerské sedany střední třídy. Její první generace v Česku prodejní statistiky příliš neovlivnila, novinka má výrazně vyšší ambice. Zejména díky kombíku, který předchůdci chyběl a v druhé generaci přijede na trh. To ale bude až příští rok na jaře. Jako první dorazil čtyřdveřový sedan.

Ten ve všech směrech proti první generaci povyrostl. Je o centimetr delší a vyšší a o tři centimetry širší. Řadí se tak mezi nejdelší a nejširší manažerská auta s klasickou karoserií ve tvaru limuzíny. O pět litrů na 510 l vzrostl i výrobcem udávaný objem zavazadlového prostoru.

Pod kapotou zatím vrčí jediný možný motor, čtyřválcová naftová sedmnáctistovka s maximálním výkonem 104 kW. Do budoucna má Optima dostat i další pohonné jednotky. Turbodiesel se proti předchůdci chlubí parametry lepšími ve všech směrech. Maximální výkon vzrostl o 4 kW, zrychlení z 0 na 100 km/h je u verze s manuální převodovku lepší o 0,3 s (10,0 s) a spotřeba klesla o necelý litr na 4,2 l na každých 100 km. Ještě více se vylepšila čísla u verze s automatickou převodovkou, která je nyní sedmistupňová a dvouspojková. Například spotřeba u automatu klesla proti první generaci o 1,6 l a je jen o dvě deci vyšší než u provedení s manuálním řazením.

Při porovnání s ostatními naftovými sedany a liftbacky střední třídy patří motor Optimy mezi nadprůměrně úsporné, ale zároveň také docela líné. Můžete se přesvědčit v přehledných tabulkách zde.

Kia Optima druhé generace se prodává od 684 980 korun, což je o devadesát tisíc vyšší vstupní cena než u předchozího provedení. Existuje sice i specifikace Business Line od 639 980 korun, ta je ale dostupná pouze pro flotilové zákazníky, tedy firmy s vozovými parky.

Mezi konkurenty je vstupní cena nové optimy docela sebevědomá, jak se můžete přesvědčit v přehledu všech verzí sedanů a liftbacků s naftovým motorem do 700 tisíc korun. Zároveň je však nutné brát v úvahu bohatou standardní výbavu základní verze Comfort, která výrazně posílila proti nejnižšímu stupni u první generace. Nově zahrnuje například vestavěnou navigaci, parkovací kameru a senzory vpředu i vzadu, sledování vyjetí z pruhu, dešťový senzor nebo kolenní airbag (auto obdrželo maximální počet pěti hvězd u Euro NCAP). Mezi další prvky standardní výbavy patří třeba dvouzónová automatická klimatizace, šestnáctipalcová litá kola, multimediální soustava s bluetooth handsfree pro legální telefonování za jízdy nebo tempomat udržující řidičem nastavenou rychlost. Kia předpokládá, že se nejvíc zájemců spokojí s bohatou základní výbavou, která odpovídá středním stupňům výbavy u konkurence.

Porovnali jsme novou Kiu Optima 1.7 CRDi Comfort s novým Renaultem Talisman a Volkswagenem Passat. Podívejte se zdeParametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Druhý stupeň výbavy Optimy pojmenovaný Exclusive stojí o padesát tisíc víc než Comfort a obohacuje standard mimo jiné o xenony s automatickým přepínáním dálkových světel, LED mlhovky, větší sedmnáctipalcová kola, lepší polokožené čalounění nebo vyhřívaná přední sedadla i volant. Nejvyšší varianta Premium dostupná pouze s automatickým řazením přidává za dalších osmdesát tisíc osmnáctipalcová kola, prémiovou audiosoustavu s deseti reproduktory, o palec větší displej navigace, kožené čalounění a několik dalších bezpečnostních asistentů.

Kompletní ceník druhé generace sedanu Kia Optima si prohlédněte zde. S novou optimou už jsme jezdili, dojmy z testování čtěte zde.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama

Další články

Toyota Avensis prošla důkladnou modernizací. Dostala diesely od BMW
Manažerský sedan a kombík Toyota Avensis se chlubí novou vizáží i technikou. Novinku představují například naftové motory od BMW, benzinovým klesla spotřeba. Posílila výbava, zvedly se ceny. Modernizovaný Avensis se prodává od 614 900 korun.
Modernizovaná Kia cee´d - nový motor 1.0 T-GDI, víc výbavy a vyšší ceny
Kia začala prodávat modernizovanou verzi nejoblíbenějšího modelu cee´d. Nejvýznamnější novinky představují tříválcový benzinový turbomotor 1.0 T-GDI se spotřebou od 4,7 l na 100 km, bohatší výbavy a zdražení. Nový cee´d se prodává od 334 980 korun.
reklama
Subaru Levorg - nový kombík s pohonem všech kol stojí od 759 tisíc
Subaru uvedlo na český trh nový sportovně laděný kombík na pomezí kompaktů a manažerských aut. Prodává se výhradně s pohonem všech kol, benzinovým turbomotorem a automatickou převodovkou. Stojí od 759 tisíc, ve standardu disponuje bohatou výbavou.
Nový manažerský sedan Renault Talisman se prodává od 619 900 korun
Renault zveřejnil cenu nového sedanu střední třídy Talisman. Nástupce modelu Laguna se prodává od 619 900 korun. Tato cena se týká varianty s naftovým motorem 1.5 dCi a základní výbavy Life. Porovnali jsme nový talisman s konkurenty.
reklama
blog comments powered by Disqus
reklama