ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Nová Honda HR-V láká na rekordně úsporné motory
2. září 2015

reklama
Honda HR-V bude konkurovat Škodě Yeti. Kompaktní SUV nabízí pouze pohon přední nápravy, ve své kategorii trhá rekordy v úspornosti. Prodávat se bude od 469 900 korun s benzinovou patnáctistovkou.

Znalci aut si pod jménem Honda HR-V vybaví jeden z prvních malých vozů kategorie SUV, který se vyráběl přibližně do roku 2006. Druhá generace se začne na českém trhu prodávat od 21. září 2015 a konkuruje tuzemskému bestselleru mezi SUV - Škodě Yeti. Sice je o sedm centimetrů delší, ale stejně jako mladoboleslavský sněžný muž patří na pomezí malých aut a nižší střední třídy (my obě auta řadíme do vyšší kategorie).

Na rozdíl od Yetiho i většiny konkurentů nabídne HR-V pouze pohon přední nápravy nikoli všech kol. Lákat bude zejména na nízkou spotřebu. Ta bude dokonce rekordně nízká. Benzinový motor 1.5 i-VTEC si v kombinaci s automatickou převodovkou řekne pouze o 5,2 l naturalu na každých 100 km, což je aktuálně nejnižší hodnota mezi všemi SUV nižší střední třídy fungujícími na tento typ paliva. S manuální převodovkou se konzumace zvýší o čtyři desetiny, auto stále zůstává mezi největšími spořínky. Ke špičce z hlediska malé žízně se řadí i dieselové provedení 1.6 i-DTEC se spotřebou čtyři litry nafty na každých 100 kilometrů.

Porovnávat parametry motorů Hondy HR-V s ostatními SUV nižší střední třídy můžete v přehledných tabulkách zde.

Nízká spotřeba není vykoupená leností. Z hlediska dynamiky měřené zrychlením z 0 na 100 km/h se benzinová i naftová Honda HR-V řadí k průměru.

Oficiální prodej sice začíná až 21. září, ale ceník už známe. Nejlevnější verze 1.5 i-VTEC Comfort stojí od 469 900 korun, což je v rámci SUV nižší střední třídy vysoká vstupní částka. Připomeňme, že podobně velká Dacia Duster se dá pořídit za méně než 300 tisíc a řada dalších soupeřů pod 400 tisíc.

Už základní provedení HR-V ale láká na bohatou výbavu zahrnující například klimatizaci automaticky udržující teplotu interiéru, audiosoustavu s bluetooth handsfree pro legální telefonování za jízdy obsluhovatelnou z volantu, litá kola, tempomat nebo vyhřívání sedadel. Pokud bychom chtěli podobně vybavené SUV nižší střední třídy, zjistíme, že se rozdíl mezi Hondou HR-V a nejlevnější konkurencí výrazně snížil. Můžete se přesvědčit v přehledu všech verzí takových aut do půl milionu zde.

Nejlevnější Hondu HR-V jsme porovnali se Škodou Yeti a o něco menším Suzuki Vitara - podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Základní výbava Hondy HR-V označená Comfort se pojí také s naftovou šestnáctistovkou, prodává se za 529 900 korun.

Druhý stupeň výbavy Elegance stojí o padesát tisíc víc a navyšuje standard mimo jiné o lepší klimatizaci s dvěma nezávislými teplotními zónami, multimediální systém Honda Connect s barevným dotekovým displejem, parkovací senzory nebo bezpečnostní paket ADAS zahrnující varování před čelní srážkou a opuštěním jízdního pruhu, inteligentní omezovač rychlosti, rozeznávání a zobrazování dopravních značek nebo automatické přepínání dálkových světel.

Nejvyšší stupeň Executive za dalších devadesát tisíc svítí LED světlomety, polokoženým čalouněním nebo panoramatickou střechou. Kompletní ceník Hondy HR-V si můžete prohlédnout zde. Auto ještě před oficiálním zahájením prodeje na českém trhu otestujeme.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus
reklama