ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Mezi TOP 10 značek s největším prodejem v Evropě se poprvé objevila Škoda
15. ledna 2016

reklama
Škoda skončila v hitparádě nejúspěšnějších značek na evropském trhu v roce 2015 na 10. místě. Proti roku 2014 přeskočila Citroën, od něhož se odštěpila divize DS. Evropané loni kupovali nová auta jako diví.

Desítka nejúspěšnějších značek prodávajících v Evropě nová auta se v roce 2015 měnila proti roku 2014 na dvou místech. Renault přeskočil na bronzové příčce Opel a Škoda poprvé v historii pronikla do elitní desítky na úkor Citroënu. Ten doplatil na oddělení luxusní divize DS. Pokud by se počítaly i její výsledky, skončila by Škoda stejně jako v roce 2014 jedenáctá. 

Česká automobilka si meziročně polepšila o více než šest procent, na trhu EU a EFTA (Švýcarsko, Norsko a Island) zaregistrovala více než 617 tisíc automobilů. Její podíl na trhu ale mírně klesl ze 4,5 na 4,3 procenta, protože celkový nárůst všech značek přesáhl devět procent. Evropský automobilový trh roste už 28 měsíců v nepřetržité řadě a v roce 2015 se dostal přibližně na výsledky z roku 2010, tedy krátce po finanční krizi. Výrazně se tedy odlepil od dna v roce 2013, ale ještě nedosahuje úrovně nejlepších předkrizových let 2006 a 2007. V plusu skončila i drtivá většina zemí včetně Česka (podrobnosti z našeho trhu čtěte zde).

Žebříček dvaceti výrobců s nejvyšším počtem registrací v loňském roce v zemích EU a EFTA vypadá podle údajů asociace evropských výrobců aut ACEA následovně:

1. Volkswagen   1 727 094 (1. i v roce 2014)

2. Ford              1 020 875 (2.)

3. Renault            975 450 (4.)

4. Opel                942 128 (3.)

5. Peugeot           856 091 (5.)

6. Audi                 767 163 (6.)

7. BMW               748 176 (7.)

8. Mercedes         737 287 (8.)

9. Fiat                  656 669 (10.)

10. Škoda             617 636 (11.)

11. Toyota            565 317 (12.)

12. Nissan            557 354 (13.)

13. Citroën            549 684 (9.)

14. Hyundai          470 130 (14.)

15. Kia                 384 790 (16.)

16. Dacia             382 947 (15.)

17. Seat               338 383 (17.)

18. Volvo              285 861 (18.)

19. Mazda            211 391 (19.)

20. Mini                187 706 (21.)

Kliknutím na aktivní jméno značky získáte přístup k podrobným a exkluzivním informacím o většině jejích modelů na českém trhu včetně ceníků a podrobných testů.

Nejvyššího meziročního nárůstu dosáhla ze značek TOP 20 Mazda (+21,1 %) následovaná Mini (+19,6 %) a Nissanem (+16,3 %). Z ostatních značek si ještě lépe vedl Jeep (+113 %) nebo Smart (+72,3 %). Naopak pokles jsme zaznamenali u Smartu Lancie/Chrysler (-14,6 %), DS (-11,7 %), Alfy Romeo (-4 %) nebo Hondy (-1,4 %).

Zajímavé jsou i prosincové výsledky. Měsíc skončil razantním meziročním růstem o šestnáct procent. Škoda si polepšila o 6,6 procent a proti loňskému prosinci ztratila dvě příčky, skončila na jedenáctém místě.

Dramatický nárůst sledujeme u Jaguaru (+76 %), Mazdy (+56 %), Mitsubishi (+44 %), DS (+39 %), Hyundaie (+38 %), Volva (+34 %) a Renaultu (+29 %). V minusu jsou například Porsche a Seat.

Žebříček dvanácti značek s nejvyšším počtem registrací v loňském prosinci vypadá následovně:

1. Volkswagen     134 178

2. Renault            97 336

3. Ford                 80 242

4. Peugeot           76 526

5. Opel                71 319

6. BMW               69 280

7. Mercedes         58 922

8. Audi                 51 529

9. Fiat                  48 453

10. Toyota           46 149

11. Škoda            45 615

12. Citroën           41 327

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama

Další články

Škoda Rapid - zdražení, ale také navýšení výbavy
Škoda Rapid zdražila v nejvýhodnější edici Fresh o tisícovku, ale její standard se navýšil o parkovací senzory a vyhřívaná přední sedadla. Cena limitované edice Monte Carlo vzrostla o čtyři tisíce. Změny platí pro liftback i hatchback Spaceback.
Škoda Superb plošně zdražila o 15 tisíc. Prodává se od 614 900 korun
Škoda zdražila manažerský model Superb v karosářských variantách liftback i Combi (na snímku) o patnáct tisíc korun. Základní cena se tak zvýšila na 614 900 korun, kombík se prodává od 644 900 korun. Porovnali jsme je s konkurenty.
reklama
Škoda Yeti: Fresh - výbava zdarma. Monte Carlo - zdražení
Nejzajímavější verze Škody Yeti, akční varianta Fresh, je díky výbavě zdarma ještě výhodnější než dříve. Naopak zdražila limitovaná série Monte Carlo, zvýšil se i příplatek za litá kola.
Přehled cenových změn začátkem roku 2016
Loňský rekordní rok vlil do žil importérů větší sebevědomí, proto mnozí z nich začátkem roku upravili ceny směrem nahoru. Některým se však loni moc nedařilo, a tak svou nabídku naopak zlevnili, jako například Peugeot nebo Citroën. Přinášíme přehled nejzajímavějších cenových pohybů.
reklama
blog comments powered by Disqus
reklama