ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Nejčastěji registrovaná auta na českém trhu v listopadu
3. prosince 2015

reklama
Listopad 2015 se stal pro trh s novými auty nejúspěšnějším devátým měsícem v historii. Meziroční nárůst dosáhl téměř 25 procent. V plusu jsou všechny značky koncernu VW bojujícího s Dieselgate i Hyundai, který v minulých měsících ztrácel.

Báječný rok českých prodejců nových osobních aut pokračuje. V listopadu se v Česku zaregistrovalo více než dvacet tisíc vozů, což znamená meziroční nárůst téměř o 25 procent a suverénně nejlepší jedenáctý měsíc v historii. Dařilo se drtivé většině značek. Z desítky těch největších je jich v plusu devět, výjimku tvoří Dacia s mírným poklesem proti loňsku.

Stěžovat si nemohou ani značky koncernu Volkswagen, na jehož prodejní výsledky už v jiných částech světa dopadá tíha aféry Dieselgate. U nás si samotná značka VW v listopadu meziročně polepšila o 15 procent, Audi o 44 procent a Seat o čtyři procenta. Škoda zaznamenala nárůst o 25 procent. Je ale fakt, že u VW, Seatu a Škody jde o něco horší výsledky než v předchozích měsících.

Domácí automobilka přesto zabrala více než 31 procent trhu a tradičně obsadila i první tři příčky v žebříčku nejúspěšnějších modelů. Do jeho čela se po několika měsících nadvlády Fabie opět vrátila suverénka posledních let Octavia (na snímku Combi RS).

Vysoký byl i podíl aut s naftovým motorem na celkového trhu, přesáhl 46 procent. U vozů značky VW tvořil nadpoloviční část, u škodovek poloviční a u audin drtivou většinu. Jedině seaty se v listopadu v Česku prodávaly ze značek koncernu VW převážně s benzinovými motory.

V listopadu se dařilo i značce Hyundai, která v minulých měsících zaznamenala vysoké meziroční propady a potýká se se vzpourou největšího prodejce. Proti loňskému listopadu navýšila počet registrací o více než 29 procent.

Níže se můžete podívat na deset nejúspěšnějších značek za listopad 2015 podle nových registrací osobních aut na českém trhu. Umístění v závorce znamená pořadí za jedenáct měsíců letošního roku:

1. (1.) Škoda             6375

2. (2.) Volkswagen     1875

3. (3.) Hyundai           1857

4. (4.) Ford                1356

5. (5.) Dacia                958

6. (8.) Renault             804

7. (9.) Peugeot            632

8. (7.) Kia                   623

9. (10.) Seat               538

10. (13.) Audi              526

Kliknutím na aktivní názvy značek otevřete přehled jejich nejprodávanějších modelů včetně ceníků, výbav, technických dat, redakčních testů a dalších podrobností.

Největšího meziročního nárůstu dosáhla v listopadu značka Mini, která si zaregistrovala osmkrát více aut než loni (122 kusů). Téměř trojnásobného navýšení jsme byli svědky u Land Roveru (114 ks), o 74 procent si polepšil Jeep. Ze značek TOP 10 na tom bylo nejlépe Audi (+44 %) a Renault (+41 %). Mezi několika málo klesajícími značkami jsou například Alfa Romeo (-67 %), Dacia (-2%) a Opel (měl o dvě registrace méně než loni).

Trh s novými auty letos po jedenácti měsících roste o více než dvacet procent. Škoda si polepšila o 28 procent. Všechny značky TOP 10 jsou v plusu, největší nárůst si stále připisuje Volkswagen (+32 %). Z menších hráčů vidíme nárůsty o více než dvojnásobek u Ferrari, Lamborghini, Mini nebo Rolls Roycu. V červených čísel je například Lancia (-63 %), Bentley (-41 %), Alfa Romeo (-28 %), Citroën (-9 %) nebo Honda (-6 %).

reklama
12. listopadu 2014
Test Škoda Octavia Combi
Octavia Combi 1.6 TDI GreenLine si podle Škody řekne jen o 3,2 litru nafty na 100 kilometrů, což z ní dělá nejúspornější kombík. Testovali jsme to na více než čtyřech tisícovkách českých i evropských silnic.
ZOBRAZIT AKTUÁLNÍ CENÍK Škoda Octavia Combi
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus
reklama