ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Nárazové zkoušky Euro NCAP: všech šest aut s plným počtem hvězd, mezi nimi i nový Ford Focus
25. května 2011

reklama
Organizace Euro NCAP zveřejnila výsledky dalších nárazových testů. Všech šest aut získalo plný počet hvězd, mezi nimi i elektromobil, hybrid nebo nový Ford Focus. Crash testy se ale neobešly bez připomínek. Co se Euro NCAP nelíbilo?

Citroën DS4, Ford Focus (na snímku), hybridní Lexus CT200h, elektromobil Nissan Leaf, Peugeot 508 a Volvo V60 - to je seznam vozů, které prošly poslední sérií nárazových testů Euro NCAP. Všechny uspěly, když získaly plný počet pěti hvězd.

Nejlepší vysvědčení si vyšrotovalo Volvo V60. Jako jediné dosáhlo v jedné z hodnocených kategorií hodnocení 100 % - a to u asistenčních systémů. Při ochraně dospělé posádky si připsalo 94 %, což je spolu s Lexusem CT200h také nejvíc, bodovalo i u ochrany dětí a chodců. Podle Euro NCAP se dá podobná míra protekce očekávat také u sedanu S60. Jedinou připomínku k ochraně posádky na předních místech měla organizace při testu nárazu z boku na kůl, kde se hrudník řidiče ocitl ve střední úrovni ohrožení. Nelíbila se jí také nejasná informace ohledně statusu airbagu spolujezdce - zda je deaktivovaný, nebo ne.

Testy se podařily také konkurenčnímu sedanu střední třídy Peugeot 508. Výjimkou byla ochrana chodců, kde by úroveň ochrany ve výši pouhých 41 % už příští rok nestačila na udělení celkového pětihvězdičkového skóre. V ohrožení je hlavně hlava dospělých pěšáků po nárazu s 508. Podobný problém s ochranou chodců má i druhý francouzský vůz z továrny PSA - Citroën DS4. Jinak ale i luxusní sourozenec C4 letos prospěl na plný počet hvězd.

Asi nejzajímavějším autem z hlediska českého zákazníka je nový Ford Focus, tedy model, který patří dlouhodobě k nejprodávanějším v Česku. Mírné problémy má nový Focus při bočním nárazu na kůl, kde se hrudník řidiče ocitl ve středním pásmu ohrožení. Zato při ochraně chodců byl ze všech šesti aut suverénně nejlepší.

Velmi sebevědomě prošel nárazovými testy i hybridní Lexus CT200h, tedy hatchback velikosti právě Fordu Focus. Jediné připomínky u něj měla organizace Euro NCAP k ochraně chodců.

Specialitou poslední série testů byly zkoušky Nissanu Leaf, který jako první elektromobil v historii dosáhl na pětihvězdičkové skóre. Evropské auto roku 2011 prokázalo při nárazu nejen výbornou ochranu posádky, ale také baterií. Organizace Euro NCAP ústy generálního tajemníka Michiela van Ratingena konstatovala, že riziko zničení baterií nebo úniku proudu je minimalizováno na nulu.

Přehled výsledků nárazových testů u modelů oblíbených na českém trhu najdete po kliknutí zde.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama

Další články

reklama
blog comments powered by Disqus
reklama