ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Nárazové testy nových generací Citroënu C4 Picasso a Hondy CR-V
30. června 2013

reklama
Pět hvězd, tedy nejvyšší hodnocení, získaly nové generace modelů Citroën C4 Picasso a Honda CR-V v nárazových testech od nezávislé organizace Euro NCAP. Přinášíme podrobnosti k výsledkům.

Nový Citroën C4 Picasso patří mezi designově nejzajímavější auta 21. století. Na českém trhu začne prodávat až v září, přesto jsme ho už vyzkoušeli - podrobný test čtěte zde. Dostal se i do spárů organizace Euro NCAP, která jej několikrát poslala proti nejrůznějším překážkám. Výsledek? Plný počet pěti hvězd.

Ochranu dospělé posádky zvládla třetí generace C4 Picasso na 86 procent, tedy o procento hůře než předchůdce při testu v roce 2009, přesto bohatě splnila limit 80 procent potřebný pro udělení pěti hvězd. Největší problémy měl citroën s bočním nárazem na kůl, při němž byl hrudník řidiče ohrožený čtvrtým stupněm nebezpečí z pěti možných. Naopak klasický boční náraz zvládl s maximálním počtem bodů. U čelního nárazu byla v největším nebezpečí řidičova pravá noha - vyčíslili ho stupněm 3.

Výrazný nárůst bezpečnosti zaznamenala nová C4 Picasso v porovnání s předchůdcem u ochrany dětí. Jejích 88 procent je navíc vůbec nejlepším prozatímním letošním výsledkem ze všech testů a zároveň historicky nejúspěšnějším vysvědčením mezi menšími vozy kategorie MPV. Figurína suplující starší tříleté dítě sedící ve druhé řadě po směru jízdy dokonce dostala v nové C4 Picasso podle metodiky Euro NCAP maximální možnou ochranu.

Vysoké hodnocení si citroën odvezl i za bezpečnost chodců (68 %) a asistenčních systémů (81 %).

Nová Honda CR-V (na snímku) už se v Česku několik měsíců prodává, takže kromě podrobného testu (zde) nabízíme i její ceník a technické údaje (zde).

V testech Euro NCAP získala pět hvězd poprvé. Předchozí generace při zkouškách v letech 2002 a 2007 zůstaly jen na čtyřech.

Vynikajícím způsobem zvládlo nové CR-V ochranu dospělých - na 93 %. Všechny části těla obou figurín byly v každém z testů vystaveny maximálně druhému stupni ohrožení z pěti možných, takže Euro NCAP nenašlo v tomto ohledu na hondě slabší stránku.

Relativně slabší výsledek v ochraně dětí 74 procent není způsobený horší bezpečností auta (vždyť u menší figuríny dítěte ve věku 1,5 roku cestující proti směru jízdy dostalo CR-V maximální počet bodů), ale spíše nejasnými instrukcemi kvůli přepínání mezi aktivací a deaktivací airbagu spolujezdce.

A jak je na tom s hodnocením u Euro NCAP vaše vysněné auto? Další výsledky včetně prokliků na videa z testů najdete zde.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama

Další články

Šest novinek prošlo nárazovými testy. Volvo V40 přepisovalo historii.
Nové generace modelů Kia cee´d, Renault Clio a Audi A3, nový Ford B-MAX, Volvo V40 a pick-up Isuzu D-MAX - to jsou auta, která nově prošla nárazovými testy. Jak dopadla a co zajímavého rozbíjení nových vozů přineslo?
Pět hvězdiček za bezpečnost Škodě Rapid, jen tři Dacii Lodgy
Patnáct nových modelů prošlo nárazovými testy Euro NCAP. Jediným z nich, který nezískal plný počet hvězd, je levná rodinná Dacia Lodgy. Zato dvojčata z Mladé Boleslavi Škoda Rapid a Seat Toledo prošla bez zaváhání.
reklama
Jen tři hvězdy z nárazových testů Euro NCAP pro kolínská trojčata
Toyota Aygo prošla nárazovými testy Euro NCAP. Nezávislá organizace jí udělila pouze tři hvězdy z pěti možných a výsledek připsala i sourozencům Citroënu C1 a Peugeotu 107.
Nejbezpečnější auta roku 2012 podle crash testů Euro NCAP
Organizace Euro NCAP vydala přehled nejbezpečnějších aut v jednotlivých kategoriích na základě výsledků loňských crash testů. Nejvíce vítězství zaznamenal Ford. Volvo V40 bylo vyhlášeno nejbezpečnějším vozem všech dob.
Nová Octavia zářila v nárazových testech. Je bezpečnější než předchůdkyně.
Nejen dnes už téměř povinných pět hvězd na celkovém vysvědčení, ale hlavně vynikající výsledky v jednotlivých hodnocených oblastech - tak si vedla nová Škoda Octavia v nárazových testech Euro NCAP.
Trax a Captur mají pět hvězd od Euro NCAP. Sandero čtyři a Evalia tři
Čtveřice nových aut prošla nárazovými testy Euro NCAP. Nejlevnější vůz na českém trhu Dacia Sandero získal čtyři hvězdy. Plným počtem pěti hvězd se chlubí SUV Chevrolet Trax a Renault Captur. Jen tři má Nissan NV200 Evalia.
reklama
blog comments powered by Disqus
reklama