ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Napůl nový VW Caddy dostal místo naftových šestnáctistovek dvoulitry
30. června 2015

reklama
Volkswagen ukázal čtvrtou generaci dodávky VW Caddy včetně osobní verze, kterou postavil na platformě předchůdce. Výrazně se změnily parametry motorů. Uspoří proti současnému modelu i 1,1 l benzinu na 100 km. Zlepšila se výbava, zvýšily ceny.

Volkswagen Caddy patří mezi osobními verzemi kompaktních dodávek dlouhodobě mezi nejoblíbenější. Letos mu zatím patří třetí místo za Citroënem Berlingo a Dacií Dokker (žebříček nejpolupárnějších modelů najdete zde). Jeho nová generace je zajímavá i tím, že by na jejím základě měla vyrůst nová Škoda Roomster.

Jenže s novou generací je to trochu složitější. Ačkoli Volkswagen hlasitě tvrdí, že jde o čtvrté vydání tohoto modelu a pojmenoval tak i jednu jeho výbavu (Generation Four), bližší zkoumání odhalí, že technické základy zůstaly stejné, takže by mělo jít spíš o modernizaci. Jen o milimetry se měnily vnější rozměry. Základní verze se 4,41 cm délky zapadá mezi kompaktní MPV, prodloužená sedmimístná varianta Maxi (4,88 m) by délkou patřila minimálně o třídu výš.

Zato u motorů nezůstal kámen na kameni. Z nabídky zcela mizí naftová šestnáctistovka a nahradí ji nové slabší verze dvoulitru. U benzinových sice dvanáctistovka s turbem jako základ zůstává, ale v nabídce budou i silnější čtrnáctistovky. Ta také poslouží jako základ pro verzi na zemní plyn, když nahradí stávající dvoulitr.

Motor 1.2 TSI přišel o 1 kW výkonu (má maximum 62 kW), ale je o 1,2 l úspornější a s udávanou spotřebou 5,6 l naturalu na 100 km jde aktuálně o nejúspornější osobní verzí dodávky na benzin a patří mezi spořínky i v rámci klasických MPV. Například proti Golfu Sportsvan 1.2 TSI žere o 0,7 l více. Zároveň ale patří kvůli zrychlení z 0 na 100 km/h během 14,7 s k lenochům. To čtrnáctistovka už nabídne solidní dynamiku (10,9 s) je s mírně vyšší spotřebou (5,9 l). Porovnávat parametry motorů nového Volkswagenu Caddy s konkurenty můžete v přehledných tabulkách zde.

Většina majitelů Caddyho má ale doma chrochtáka, tedy naftovou verzi. Zajímavé je, že se Volkswagen místo šestnáctistovek vrátil u Caddyho kompletně k objemnějším dvoulitrům. To potěší odpůrce downsizingu stejně jako fakt, že motor 2.0 TDI ušetří proti minulému 1.6 TDI až 0,9 l nafty na 100 km. Abychom ale byli objektivní, tak nová verze 2.0 TDI/110 kW uspoří proti předchozí verzi 2.0 TDI/103 kW dokonce 1,1 l nafty... Každopádně naftově orientovaný zákazník získá širokou škálu výkonových verzí od lenochů (55 kW) až po čipery (110 kW), přičemž žádná z variant až na provedení s pohonem všech kol nepatří v rámci MPV nižší střední třídy mezi žrouty.

Nejlevnější Volkswagen Caddy čtvrté generace v osobním provedení se začíná prodávat s benzinovým turbomotorem 1.2 TSI od 400 487 korun, tedy o 28 725 tisíc dráž než předchůdce. Základní výbava Trendline si ale mezigeneračně polepšila o tempomat, omezovač rychlosti, prodlouženou záruku na 4 roky, nebo 150 000 km podle toho, co nastane dříve a bezpečnostní systémy Front Assist a City Break upozorňující na překážku před vozem a schopné samočinně brzdit, nebo multikolizní brzdu zabraňující po nárazu dalšímu pohybu vozu. Dále nový Caddy Trendline obsahuje stejně jako předchůdce například klimatizaci, palubní počítač, rádio s MP3, boční posuvné dveře na obou stranách, vyjímatelná sedadla druhé řady nebo šest airbagů.

Při porovnání s ostatními osobními verzemi dodávek je vstupní cena nového Caddyho lehce nadprůměrná.

Základní výbava Trendline se pojí s drtivou většinou všech motorů. Porovnali jsme verzi 2.0 TDI/75 kW s nedávno modernizovaným bestsellerem v této kategorii, Citroënem Berlingo, a Fiatem Dobló Panorama - podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Vyšší verze, tedy limitovaná edice Generation Four, Comfortline nebo Highline nabízejí řadu komfortních prvků, které nový Volkswagen Caddy přibližují klasickým osobním víceúčelovým vozům MPV. V porovnání s předchůdcem jsou srovnatelné motorizace na jednu stranu až téměř o sedmdesát tisíc dražší, ale najdou se i provedení, která mezigeneračně zlevnila, třeba u stupně výbavy Comfortline, a to o více než 22 tisíc. Kompletní ceník čtvrté generace Volkswagenu Caddy naleznete zde, ceník prodloužené varianty Maxi (začíná na 530 280 Kč s motorem 1.4 TSI) si prohlédněte zde.

reklama
27. října 2015
Test Volkswagen Caddy
Volkswagen Caddy letos přijel na český trh ve čtvrté generaci. Podrobná recenze se soustředí na změny, které u osobní verze kompaktní dodávky nastaly. Test se zaměřuje také na klady a zápory při porovnání se soupeři.
ZOBRAZIT AKTUÁLNÍ CENÍK Volkswagen Caddy
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus
reklama