ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Suzuki S-Cross je díky novému motoru nejúspornějším rodinným SUV na benzin
27. září 2016

reklama
Rodinné SUV Suzuki S-Cross prodělalo facelift, který se neprojevil pouze změnou vizáže. Zásadně se proměnila nabídka benzinových motorů. Čtyřválec s objemem 1,6 l bez turba nahradily menší pohonné jednotky s turbem.

Facelift se podepsal zejména na přední části karoserie Suzuki S-Cross, která se po třech letech výroby změnila zásadně.

Podobně radikální řez udělali konstruktéři v nabídce benzinových motorů. Čtyřválec s objemem 1,6 l bez turbodmychadla s výkonem ž 88 kW nahradili dvěma motory s turbem. Litrový tříválec 1.0 BoosterJet vyvine maximálně 82 kW a čtyřválec 1.4 BoosterJet známý už z modelu Vitara S až 103 kW.

Slabší motor by měl potěšit zejména příznivce úsporné jízdy. Podle laboratorních údajů si v základním provedení s manuálním řazením a pohonem předních kol řekne jen o pět litrů benzinu na každých 100 km, tedy o půl litru méně než předchozí šestnáctistovka a nejméně ze všech SUV nižší střední třídy. O moc žravější nejsou ani varianta s automatickou převodovkou (5,2 l) a s pohonem všech kol (5,3 l). Také čtrnáctistovka je úspornější než předchozí motor a dělá z S-Crosse jedno z nejúspornějších kompaktních SUV, když se má spokojit s 5,4 l. I ona se nabízí rovněž s automatem a pohonem všech kol.

Z hlediska dynamiky dosahuje motor 1.0 EcoBoost rychlosti 100 km/h z místa za stejně dlouhou dobu jako dřívější šestnáctistovka, tedy za rovných jedenáct vteřin. Při porovnání s konkurencí jde o lehce podprůměrnou hodnotu, která se ještě zhoršuje při použití automatu nebo pohonu všech kol. Příznivci svižnějšího svezení sáhnou po čtrnáctistovce, která zrychluje z 0 na 100 km/h už během 9,5 s.

Porovnávat motory faceliftovaného Suzuki S-Cross s předchozím provedením i konkurencí můžete v přehledných tabulkách zde.

Téměř nic se nezměnilo pro zájemce o naftový motor. V nabídce zůstává i nadále čtyřválec 1.6 DDiS. Jeho parametry se mírně upravily pouze u provedení s pohonem všech kol. Spotřeba klesla o dvě deci na 4,4 l, což je nejnižší hodnota mezi všemi SUV nižší střední třídy se znakem 4x4. "Předokolka" si řekne i nadále o 4,1 l. Její konzumace také patří v rámci konkurence k nejnižším, ale nejde o číslo rekordní.

Modernizace změnila i ceny a výbavy Suzuki S-Cross. Například byl ořezán nejnižší stupeň Start (starší S-Cross díky ní začínal už na ceně 359 900 korun) a nejvyšší Elegance Lux SE.

Novinka tedy začíná na výbavovém stupni Comfort za 409 900 korun pouze s motorem 1.0 BoosterJet, tedy za stejnou cenu, za jakou se v této výbavě prodával předchůdce s motorem 1.6 VVT. Standard obohatil například asistent rozjezdu do kopce. Mezi další prvky této výbavy patří mimo jiné klimatizace, rádio, sedm airbagů nebo tempomat s omezovačem rychlosti.

Původní Suzuki S-Cross patřilo mezi nejdostupnější SUV nižší střední třídy. S cenou od 360 tisíc korun bylo třetí nejlevnější za Dacií Duster a Fiatem 500X. Novinka už tak vysoko v žebříčku nebude, začíná s cenou dokonce nad Škodou Yeti, jejíž cenová hladina se podobně jako u S-Crosse posunula po odstranění nejchudší výbavy výš. Podívejte se na přehled všech verzí SUV nižší střední třídy do 450 tisíc korun.

Porovnali jsme nejlevnější modernizované Suzuki S-Cross právě se Škodou Yeti s novou akční výbavou Trumf a také s Dacií Duster. Podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Modernizované Suzuki S-Cross se také s první cenou posunulo nad svou menší sestru Vitaru, což dává logiku.

Suzuki S-Cross Comfort je dostupné pouze s nejslabším motorem 1.0 BoosterJet s pětistupňovou manuální převodovkou a pohonem přední nápravy. Teprve druhá výbava Premium nabízí většinu dostupných motorů. Proti Comfortu stojí o 27 tisíc víc, což kompenzuje výrazným navýšením standardu například o lepší klimatizaci s automatickým udržováním teploty ve dvou nezávislých zónách, lepší audiosoustavou se sedmipalcovým dotekovým displejem a zobrazením parkovací kamery, sedmnáctipalcová litá kola, LED projektor v hlavním osvětlení, LED denní svícení i zadní svítilny, kožený multifunkční volant nebo třeba zatmavená skla zadních dveří.

Nejlevnější verze s pohonem všech kol s motorem 1.0 BoosterJet stojí od 479 900 korun stejně jako předokolka s automatickým řazením. Silnější motor 1.4 BoosterJet začíná od 469 900 korun a diesel 1.6 DDiS od 545 900 korun.

Porovnali jsme modernizované Suzuki S-Cross 1.4 BoosterJet 4x4 s novým Seatem Ateca a novým Opelem Mokka. Podívejte se zde.

Nejvyšší výbava Elegance se pojí už jen se silnějšími motory a stojí o 44 tisíc víc než Premium. Suzuki S-Cross je pak vybaveno například navigací, systémem nouzového brzdění nebo adaptivním tempomatem, který kromě rychlosti udržuje i vzdálenost od nejbližšího auta. Paket LUX pak za dalších 29 tisíc přidává třeba panoramatické střešní okno nebo kožené čalounění.

Kompletní ceník modernizovaného Suzuki S-Cross si můžete prohlédnout zde. Varianta před faceliftem se ještě doprodává, u prodejců zbývají poslední kusy.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama

Další články

Inovované Subaru XV na českém trhu: je levnější o 40 až 80 tisíc korun
Nejmenší subaru prodělalo loni facelift. Nyní se novinka začala prodávat. Změny nejsou výrazné, ale ceny se významně snížily a malý crossover by se konečně mohl dostat do hledáčku širšího okruhu zájemců.
Peugeot 2008 dostal po modernizaci luxusně laděnou verzi GT Line
Modernizace přinesla Peugeotu 2008 nový stupeň výbavy GT Line určený pro nejnáročnější zájemce o malé SUV. Ostatní verze zdražily o pět tisíc. Nejsilnější benzinový 1.2 PureTech/81 kW spotřebuje o tři deci benzinu na 100 km méně.
reklama
Volkswagen Tiguan: vrcholné motorizace stojí přes milion korun
Volkswagen rozšiřuje nabídku pohonných jednotek pro nový Tiguan o dva výkonné čtyřválce. Prvním je zážehový agregát 2.0 TSI/162 kW z Golfu GTI, druhým turbodiesel 2.0 BiTDI/176 kW, který se poprvé objevil v Passatu.
Škoda Yeti Trumf - nová akční verze od 399 900 korun je zároveň nejlevnější
Škoda Yeti Trumf nahrazuje dosavadní základní provedení Active. Obsahuje více výbavy, ale je také o patnáct tisíc dražší. Nejlevnější Yeti 1.2 TSI Trumf přijde na 399 900 korun, což je nyní i nejnižší cena, za kterou se auto dá pořídit.
reklama
blog comments powered by Disqus
reklama