ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Modernizovaná Kia cee´d - nový motor 1.0 T-GDI, víc výbavy a vyšší ceny
31. srpna 2015

reklama
Kia začala prodávat modernizovanou verzi nejoblíbenějšího modelu cee´d. Nejvýznamnější novinky představují tříválcový benzinový turbomotor 1.0 T-GDI se spotřebou od 4,7 l na 100 km, bohatší výbavy a zdražení. Nový cee´d se prodává od 334 980 korun.

Kia cee´d patří k nejoblíbenějším novým autům v Česku, jak se můžete přesvědčit v jejich žebříčku zde. Jedním z důvodů je i šíře nabídky automobilu nižší střední třídy, který se prodává s karoseriemi kombi (SW), pětidveřový hatchback, třídveřový hatchback (pro_cee´d) i ve sportovním provedení GT jako třídveřový i pětidveřový hatchback.

Druhá generace modelu Kia cee´d vyráběného v Žilině už na trhu působí čtvrtým rokem, a proto dozrál čas k její modernizaci. Zvenčí se pozná zejména podle upravených nárazníků nebo mlhových světel. Uvnitř přibylo chromovaných a hliníkových částí.

Významným milníkem je pro model Kia cee´d nasazení nového benzinového turbomotoru 1.0 T-GDI. Tříválcová pohonná jednotka se vyrábí ve dvou výkonových verzích 73 a 88 kW, přičemž ta slabší se díky spotřebě od 4,7 l řadí mezi nejúspornější hatchbacky nižší střední třídy a jen o dvě deci hůře je na tom ta silnější. Pod kapotou kombíku si šlukne vždy o tři deci naturalu na každých 100 km více. Slabší verze se ale zároveň stane nejlínějším benzinovým cee´dem, protože z místa na 100 km/h zrychluje ještě o 0,1 s déle než základní čtyřválcový motor 1.4 CVVT se shodným výkonem (12,8 s u hatchbacku a 13,1 s u kombíku). Při porovnání s ostatními modely nižší střední třídy se řadí k lenochům. Ani silnější provedení není s 11,1 s u hatchbacku respektive 11,4 s u kombíku žádným dravcem.

Porovnávat parametry nového motoru s ostatními hatchbakcky a kombíky nižší střední třídy   můžete v přehledných tabulkách zde.

Ostatní pohonné jednotky se na první pohled při srovnání parametrů příliš nezměnily, ale například základní čtrnáctistovka prošla zásadní generační proměnou, což by měl uživatel poznat zejména díky lepší odezvě v nižších a středních otáčkách. Motor 1.6 CRDi si polepšil z hlediska maximálního výkonu o 6 kW na 100 kW, benzinový turbomotor pro verzi GT dostal nové turbodmychadlo a i díky němu zrychluje z 0 na 100 km/h o 0,1 s dříve.

Modernizovaná Kia cee´d se prodává od 334 980 korun, což je velký skok proti dosavadní verzi se vstupní cenou od 274 980 korun, která drží primát nejdostupnějšího pětidveřového vozu nižší střední třídy. Jenže zatímco starší provedení cee´du se doprodává v nejlevnějším provedení Active bez klimatizace, novinka je k dispozici až od vyššího stupně Comfort, který už klimatizaci obsahuje stejně jako třeba rádio s USB portem a ovládáním na volantu a nově také předními mlhovkami. Proti starší verzi 1.4 Comfort bez mlhovek stojí novinka o 25 až 30 tisíc korun víc. Přehled všech verzí pětidveřových hatchbacků a liftbacků nižší střední třídy s cenou do 350 tisíc korun si prohlédněte zde.

Kromě základní čtrnáctistovky se nový cee´d Comfort prodává i s motory 1.6 GDI (+30 tisíc), 1.4 CRDi (+50 tisíc) a 1.6 CRDi (+80 tisíc).

Druhá výbava Comfort Plus stojí o dvacet tisíc víc, za což rozšiřuje standard mimo jiné o bluetotth handsfree umožňující legální telefonování za jízdy, tempomat s omezovačem rychlosti, kůží potažený volant nebo třeba LED denní svícení. Jde také o první možnost, jak si pořídit nový motor 1.0 T-GDI/73 kW (od 384 980 Kč, tedy za stejné peníze jako 1.6 GDI).

Třetí výbava Exclusive přidává za dalších čtyřicet tisíc třeba lepší klimatizaci s automatickým udržováním teploty ve dvou nezávislých zónách, šestnáctipalcová litá kola (v základu jsou ocelové patnáctky) nebo dešťový senzor samočinně spouštějící stěrače. Teprve od této výbavy lze pořídit nový motor 1.0 T-GDI s vyšším výkonem 88 kW (od 434 980 korun a o deset tisíc dráž než slabší verzi). Vyšší verze cee´du mají lepší výbavu než dříve. Konkrétně provedení Exclusive si polepšilo například o parkovací kameru, zatmavená okna v zadní části auta nebo senzory samočinně spouštějící světlomety a stěrače. Cena se po modernizaci zvýšila v rozmezí od 20 po 35 tisíc korun.

Novinku představuje verze GT Line, která částečně přebírá vizáž exteriéru ze sportovní verze GT, stojí o deset tisíc víc než Exclusive a kromě změn na náraznících a dvou koncovek výfuku nabízí například také více chromu v interiéru nebo větší sedmnáctipalcová litá kola.

Porovnali jsme modernizovanou Kiu cee´d s novým motorem 1.0 T-GDI/88 kW a výbavou GT Line s Citroënem C4 a Škodou Rapid Spaceback - podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Podobné změny jako u pětidveřového hatchbacku jsme zaznamenali i u třídveřové verze pro_cee´d, která se prodává za zcela stejné ceny. Příplatek za kombi variantu SW (na snímku ve verzi GT Line) činí 25 tisíc. Porovnali jsme modernizovanou Kiu cee´d SW 1.6 CRDi Exclusive s přibuzným modelem Hyundai i30 kombi a Škodou Octavia Combi - podívejte se zde.

Modernizovaná Kia ce´d se nabízí také ve sportovním provedení GT s benzinovým turbomotorem 1.6 T-GDI a to jako třídveřový i pětidveřový hatchback za shodnou cenu 599 980 korun, tedy o patnáct tisíc dráž než před modernizací.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus
reklama