ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Modernizace přinesla Citroënu Berlingo nižší spotřebu a vyšší ceny
18. června 2015

reklama
Citroën uvedl na český trh inovovanou verzi oblíbené kompaktní dodávky Berlingo včetně její osobní verze Multispace. Nové a vylepšené starší motory mají nižší spotřebu, obohatila se výbava a zvýšily ceny.

Osobní verze Berlinga je suverénně nejúspěšnějším modelem značky na českém trhu a zároveň nejpopulárnějším MPV (Multi Purpose Vehicle - víceúčelové auto) nižší střední třídy v Česku. Přesvědčit se můžete v žebříčcích nejprodávanějších aut zde.

Druhá generace Berlinga se prodává už od roku 2008 a současná modernizace je už druhá v pořadí. První proběhla před třemi lety v roce 2012.

Facelift se tradičně podepsal zejména na přídi auta, mírně se měnila také přístrojová deska. Rozměry karoserie a interiéru zůstaly. Velké věci se děly pod kapotou. Všechny motory nově splňují emisní normu Euro 6, ale zejména jsou živější a výrazně úspornější.

Nejlevnější provedení Berlinga i nadále pohání benzinová šestnáctistovka. V základní variantě vyvine maximálních 72 kW výkonu. Její zrychlení z 0 a 100 km/h se zlepšilo o vteřinu na 12,8 s, spotřeba se snížila o 0,7 l na průměrných 6,4 l naturalu na 100 km. Silnější verze s 88 kW zvládá stovku za dvanáct vteřin a její konzumace se snížila o 0,8 l na 6,5 l/100 km. V rámci všech MPV nižší střední třídy jde o podprůměrnou dynamiku a průměrnou spotřebu, ale mezi osobními verzemi dodávek to jsou příznivé hodnoty.

Příznivci nafty mají k dispozici novou řadu čtyřválců o objemu 1,6 l pojmenovanou BlueHDI. Spotřeba se proti srovnatelným motorům HDI před faceliftem snížila až o litr, dvěma silnějším verzím narostl také výkon a například nová varianta se 74 kW proti předchozí se 68 kW zrychluje z 0 na 100 km/h téměř o dvě vteřiny rychleji. Nové motory 1.6 BlueHDi disponují maximálními výkony 55, 74 a 88 kW.

Pouze nejsilnější verze se pojí se šestistupňovou manuální převodovkou. Slabší varianty se musejí spojit s pěti kvalty. Spotřeba se pohybuje v rozmezí od 4,3 do do 4,4 l, což znamená spolu se sourozencem vyrábějícím se na stejné lince, Peugeotem Partner Tepee, aktuálně nejlepší úspornost mezi osobními verzemi dodávek a zároveň nadprůměrně dobrá čísla i mezi čistě osobními kompaktními MPV. Porovnávat parametry motorů faceliftovaného Citroënu Berlingo s konkurenty můžete zde.

Základní verze s 55 kW zrychluje z 0 na 100 km během 15,1 s, takže patří k línějším MPV. Silnější verze se 73 kW to zvládá za 12,4 s a nejsilnější ještě o vteřinu dříve. To už je nadprůměr i v rámci všech kompaktních MPV s naftovým motorem.

Nejlevnější modernizovaná verze Citroënu Berlingo stojí o deset tisíc víc než provedení před modernizací, tedy 324 900 korun. Mezi MPV nižší střední třídy jde o jednu z nižších vstupních cen, výrazně dostupnější jsou jen modely Dacia. Přehled všech verzí těchto aut do 350 tisíc seřazených od nejnižší ceny naleznete zde.

Základní výbava se přejmenovala z Attraction na Live a polepšila si o delší záruku, která nyní platí 5 let, nebo 90 000 kilometrů podle toho, co nastane dříve. Jinak nejlevnější Berlingo nabízí ze zajímavých prvků standardu jen centrální zamykání, elektrické stahování předních oken, sklopné sedadlo spolujezdce nebo posuvné dveře na jedné straně. Na rozdíl od běžných osobních aut tady není šest airbagů, ale pouze dva čelní před řidičem a spolujezdcem. Kromě slabší verze benzinového motoru se stupeň nabízí i s turbodieselem 1.6 BlueHDI/55 kW (od 329 900 Kč).

Druhý stupeň výbavy Feel už s nejslabšími motory nepořídíte. Základ tady tvoří silnější verze šestnáctistovky s 88 kW. Takové Berlingo se prodává od 369 900 korun. Feel proti variantě Live rozšiřuje standard o klimatizaci, rádio, palubní počítač, tempomat s omezovačem rychlosti, mlhovky, dálkové ovládání centrálu, posuvné dveře na obou stranách, výškově stavitelné sedadlo řidiče nebo LED denní svícení. Proti srovnatelné verzi Tendance před modernizací přibyl tempomat s omezovačem. Ceny se zvýšily o deset až patnáct tisíc.

Výbava Feel nabízí i motory 1.6 BlueHDI/74 kW (od 379 900 Kč) a 1.6 BlueHDI/88 kW (od 409 900 Kč).

Jen o deset tisíc dražší je poměrem ceny a výbavy výhodnější provedení Feel Edition. Standard verze Feel obohacuje mimo jiné o větší kola (16 palců místo základních 15), zadní parkovací senzor, elektricky vyhřívaná a sklopná zrcátka, boční airbagy, kožený volant, střešní nosiče a řadu drobných designových vylepšení. Porovnali jsme Citroën Berlingo s naftovým motorem 1.6 BlueHDI/74 kW ve výbavě Feel Edition s konkurenty, kteří také nedávno prošli modernizací - Fiatem Dobló Panorama a sourozencem Peugeotem Partner Tepee - podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Ještě zajímavější verzí nového Berlinga bude zejména pro zájemce o nejsilnější naftový motor 1.6 BlueHDI/88 kW se šestistupňovou manuální převodovkou stupeň XTR, který nabízí atraktivní ochranné prvky pro jízdu na nezpevněných cestách, větší vzdálenost podvozku od vozovky a k tomu vylepšuje standard například o lepší klimatizaci s automatickým udržováním teploty, tři samostatná a vyjímatelná sedadla ve druhé řadě s polohovatelnými opěrkami, loketní opěrky u předních sedadel a některé další drobnosti v interiéru. Stupeň XTR stojí s motorem 1.6 BlueHDi/88 kW stejně jako ve výbavě Feel Edition, tedy 419 900 korun. Slabší verze se 74 kW a pětistupňovou převodovkou je jen o deset tisíc levnější, takže se nevyplatí.

Proti Berlingu před modernizací dostala výbava XTR výrazně lepší standardní výbavu a zdražila o třicet tisíc.

Nejvyšší provedení modernizovaného Citroënu Berlingo se jmenuje Shine a proti "terénní" verzi XTR nabízí navíc zejména nový sedmipalcový dotekový displej multimediálního systému, za který se u levnějších variant připlácí. Dále jsou k dispozici i litá kola, přední parkovací senzory, zatmavená skla zadních oken, senzory na automatické rozsvícení světel a stírání stěračů, přisvěcování mlhovkami do zatáček, otevíratelné okno pátých dveří a další praktické detaily v interiéru. Shine stojí o dvacet až třicet tisíc víc než XTR a samozřejmě jí chybí její doplňky pro jízdu do terénu. Proti podobné, ale o něco hůř vybavené verzi Exclusive před modernizací je dražší o dvacet až padesát tisíc.

Kompletní ceník inovovaného Citroënu Berlingo včetně prvků standardní a příplatkové výbavy nebo technických údajů naleznete zde. Ceny lze snížit o deset až dvacet tisíc, pokud u Citroënu necháte své starší auto na protiúčet. Při značkovém financování se do výpočtu splátkového kalendáře zadává cena nižší o čtyřicet tisíc.

Podle informací od importéra Citroënu je k dnešnímu dni u prodejců ještě asi čtyřicet berling před modernizací. Ceník staršího provedení si můžete prohlédnout zde.

reklama
20. července 2015
Test Citroën Berlingo
Už druhou modernizaci prodělala druhá generace auta, po němž spousta Čechů nazývá celou kategorii osobních verzí dodávek - Citroënu Berlingo. Pádný důvod přivézt nejnovější recenzi a otestovat nový motor BlueHDI.
ZOBRAZIT AKTUÁLNÍ CENÍK Citroën Berlingo
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus
reklama