ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Měřili jsme novou Škodu Superb Combi. Je opravdu větší než soupeři?
1. července 2015

reklama
Vnitřní prostor nové Škody Superb Combi podle našich měření ve většině parametrů mezigeneračně narostl. Nejvíc se zvětšila délka kufru a šířka v loktech. Ubyl prostor na nohy, ale v porovnání s konkurenty zůstává rekordní. Nový kombík už není užovka.

Testovali jsme v předpremiéře novou Škodu Superb Combi, která k českým prodejcům dorazí 19. září. Ještě než se tak stane a než vydáme podrobný test, nabízíme článek o tom, kterak jsme se do interiéru nového manažerského kombíku ponořili s laserovým měřidlem v ruce a porovnávali jeho vnitřní prostornost s předchozí generací i konkurenty.

Škoda pouštěla informace k novému Superbu Combi postupně, takže informace o jeho cenách a motorech naleznete zde. Tentokrát jsme ale novinku dostali do ruky a vrhli se do ověřování tvrzení automobilky, že nabízí více prostoru než jakýkoliv z konkurentů.

Začneme u rozměrů karoserie. Ta se proti Superbu Combi druhé generace protáhla o 2 cm na 4,86 cm, což ji řadí mezi nejdelší kombíky střední třídy, ale například Ford Mondeo kombi nebo Opel Insignia Sports Tourer měří na délku ještě více. Zajímavým číslem je také nárůst rozvoru neboli vzdálenosti přední a zadní nápravy o 8 cm, což by mohlo indikovat zvětšení místa na nohy. Škoda tvrdí, že se podélná prostornost mezigeneračně nezměnila, podle naší metodiky se ale na místě spolujezdce stejně jako u základní karoserie liftback o šest centimetrů zhoršila. I přesto ale v této disciplíně zůstane nová Škoda Superb Combi suverénním lídrem mezi kombíky střední třídy, druhý Volkswagen Passat Variant na ni ztrácí tři centimetry. Porovnávat parametry nejen těchto aut můžete v přehledných tabulkách zde.

Na zadních místech se tak uvelebí i dvoumetroví basketbalisté, kteří nebudou mít v druhé řadě sedadel ani problém s místem nad hlavou. Na rozdíl od liftbacku se kombík i v této disciplíně podle naší metodiky simulující vzpřímené sezení s kebulí položenou do opěrky mezigeneračně zlepšil, a to i přesto, že se karoserie o více než tři centimetry snížila. V této disciplíně sice existují ještě lepší manažerské kombíky jako například nový Passat Variant nebo Citroën C5 Tourer, ale nový Superb bude patřit ke špičce.

Největší slabinu předchozí generace představovala malá šířka auta. Ta se zvenčí mezigeneračně zvětšila téměř o pět centimetrů. Uvnitř to sice taková sláva není, ale i průměrné zlepšení o tři centimetry znamená posun ze suterénu o něco výš. V případě minimální šířky na zadních sedadlech dokonce do průměru manažerských kombi.

Chloubou většiny škodovek je zavazadlový prostor. Podle výrobce se kufr v základní konfiguraci zvětšil o 27 litrů na 660 litrů, což je největší výrobcem udávaná hodnota mezi kombíky střední třídy. I naše měření ukázalo zlepšení ve dvou ze tří základních parametrů. Například maximální délka zavazadelníku ve výšce podlahy vzrostla o pět centimetrů na 111 cm. To je mezi konkurenty vysoce nadprůměrné číslo. Když si připlatíte za variabilní podlahu, která srovná podlahu kufru s nákladovou hranou i sklopenými opěradly sedadel druhé řady, dostanete dokonce rekordních 121 cm.

V tu chvíli ale přijdete o devět centimetrů hloubky, která se v základní konfiguraci zlepšila o centimetr a je suverénně nejlepší ze všech.

Minimální šířka kufru zůstala při porovnání se Superbem II stejná a mezi soupeři nijak nevyčnívá.

Zajímavé je také porovnání nové Škody Superb Combi s o 30 tisíc korun levnější a méně praktickou variantou liftback. Největší rozdíl spočívá ve výšce nad hlavou, která je podle našich měření u kombíku o deset centimetrů lepší než u liftbacku, což z něj dělá mnohem využitelnější auto pro rodinné účely nebo pro převoz dlouhánů ve druhé řadě. Proti doprodávající se generaci se tento rozdíl ještě výrazně zvýšil.

U minulé generace činil podíl kombíků na celkových prodejích řady Superb na českém trhu 65 procent.

Novou Škodu Superb Combi už jsme důkladně testovali na německých silnicích ve třech různých variantách. Podrobnou recenzi zveřejníme v nejbližších dnech.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus
reklama