ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Kia Picanto po faceliftu - více možností za více peněz
31. července 2015

reklama
Kia modernizovala minivůz Picanto. Jeho motory nově splňují emisní normy Euro 6, ale mírně se zvýšila jejich spotřeba a zhoršila dynamika. Proti starší variantě stojí model o pět tisíc víc, prodává se od 214 980 Kč.

Minivůz Picanto vyráběný v Koreji patřil před několika lety k velmi dobře prodávaným modelům v Česku a v Evropě to platí i nyní, vždyť loni se ho na kontinentu prodalo více než padesát tisíc kusů. Na našem trhu však spíše paběrkuje a nic nenasvědčuje tomu, že by to mohla změnit modernizace. Facelift zvýraznil vzhled auta ve stylu "tygřího nosu" nebo změnil tvar mlhovek na kulaté. Paket Sport (na obrázku) dělá z Picanta maličkého predátora. Auto se sice vyrábí ve třídveřovém i pětidveřovém provedení, v Česku se však nabízí pouze jeho praktičtější varianta s dvěma páry dveří.

Motory nově splňují emisní normy Euro 6, ale jinak jejich změny nepotěší. Základní litrový tříválec přišel o 2 kW výkonu (nyní 49 kW) a z místa na 100 km/h se rozjíždí o 0,2 s pomaleji (za 14,6 s). Navíc se o 0,3 l zvýšila výrobcem udávaná spotřeba (na 4,5 l na 100 km). Nejlevnější picanto tak kleslo v žebříčku benzinových minivozů seřazeném podle úspornosti do průměru a patří mezi línější.

Po pauze se do nabídky vrací i silnější pohonná jednotka 1.25 CVVT s výkonem 63 kW. Také její parametry se mírně zhoršily. Dynamika Picanta s tímto motorem patří nad průměr stejně jako jeho žízeň. Nabízí se i v kombinaci se čtyřstupňovým automatem. Parametry nového Picanta s ostatními minivozy porovnávejte v přehledných tabulkách zde.

Nejlevnější Kia Picanto po modernizaci stojí od 214 980 korun, tedy o pět tisíc dráž než ze skladů doprodávající se kusy před faceliftem. Mezi minivozy jde o mírně vyšší vstupní částku, jak se můžete přesvědčit v přehledu všech verzí do 220 tisíc zde. Zahrnuli jsme do něj i třídveřová auta.

Aktuální základní výbava Active má proti předchozímu výprodejovému stupni Anniversary k dobru například asistent pro rozjezd do kopce, ale chybí jí rádio, centrální zamykání a elektricky ovládaná přední okna. Příplatek za klimatizaci se zvýšil z deseti na patnáct tisíc. Z dalších prvků výbavy stojí za řeč například palubní počítač, dělené a sklopné opěradlo zadních sedadel, výškově stavitelný volant, kotoučové brzdy na všech kolech nebo šest airbagů. Autíčko vyjíždí na maličkých, dnes již raritních třináctipalcových kolech s rozměrem pneumatik 155/70 R13.

Zájemcům o Picanto se rozhodně vyplatí přihodit sedmnáct tisíc za vyšší stupeň Comfort, jehož standard už zahrnuje mimo jiné klimatizaci, rádio s USB vstupem, centrální zamykání, elektrické stahování předních oken, výškově stavitelné sedadlo řidiče nebo třeba chromovanou přední masku, lakované kliky dveří a tónovaná skla.

Modernizovanou Kiu Picanto 1.0 Comfort jsme porovnali s nejprodávanějšími minivozy v Česku - modely Hyundai i10 a Škoda Citigo - podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

S výbavou Comfort se dá pořídit i silnější čtyřválcová dvanáctistovka, stojí jen o deset tisíc víc než litrový motor (před modernizací to bylo dvakrát tolik), tedy 241 980 korun. Dalších dvacet tisíc připlatíte za automatickou převodovku.

Nejvyšší výbava Exclusive se prodává o patnáct tisíc dráž než Comfort. Navyšuje standard třeba o litá kola s rozměrem 14 palců, bluetooth handsfree pro legální telefonování za jízdy, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, zatmavená zadní okna nebo kožený potah volantu. Za příplatek se dají pořídit i prvky výbavy typické pro větší a luxusnější vozy. Jde například o integrovanou navigaci se sedmipalcovým dotekovým displejem a zadní parkovací kamerou (k dispozici od září). Připlatit si lze i za dvoubarevný interiér.

Kompletní ceník modernizovaného minivozu Kia Picanto si otevřete zde.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus
reklama