ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Jen tři hvězdy z nárazových testů Euro NCAP pro kolínská trojčata
20. prosince 2012

reklama
Toyota Aygo prošla nárazovými testy Euro NCAP. Nezávislá organizace jí udělila pouze tři hvězdy z pěti možných a výsledek připsala i sourozencům Citroënu C1 a Peugeotu 107.

Je to špatná zpráva nejen pro Citroën, Peugeot a Toyotu, ale ještě více pro továrnu TPCA nedaleko Kolína, kde se miniauta vyrábějí, a potažmo pro celý region, v němž fabrika a její dodavatelé představují významného zaměstnavatele. TPCA se již třetí rok potýká kvůli poklesu zájmu o nová auta ve státech na jihu Evropy s horším odbytem a snižováním výroby. Výsledek testů může tento trend ještě prohloubit.

Euro NCAP po nedávném zveřejnění velké vlny výsledků crash testů patnácti aut včetně Škody Rapid (podrobnosti čtěte zde) otestovalo letos modernizovanou Toyotu Aygo a výsledky připsalo i dvěma ostatním technicky shodným trojčatům - Citroënu C1 a Peugeotu 107.

Miniauta posádku ochránila pouze ze 68 %, což je výrazně nepříznivější výsledek než při posledních testech Citroënu C1 v roce 2005 (tehdy to bylo 79 procent a celkové čtyři hvězdy). Letošní testy by přitom dopadly ještě podstatně hůř, nebýt částečně milosrdného a částečně motivačního rozhodnutí Euro NCAP. Organizace totiž zkoušela vůz vybavený technickými vymoženostmi, které všechny tři značky slíbily zavést do výroby jako standard u všech aut až v polovině příštího roku - bočními a hlavovými airbagy, stabilizačním systémem, upozorněním na nezapnutý bezpečnostní pás nebo úchyty pro dětské sedačky ISOFIX a top-tether. Rozdíl ve výsledcích z let 2005 a 2012 vysvětluje Euro NCAP zpřísňováním hodnocení a zavedením nových testů.

Z dílčích zkoušek Aygo dopadlo nejhůř při takzvaném whiplash testu, který hodnotí ochranu krku řidiče po zadním nárazu. Tady Euro NCAP konstatovala nejvyšší stupeň ohrožení. Několik částí šoférova těla je vystaveno střednímu stupni ohrožení při čelním i bočním nárazu. Naopak spolujezdec vyvázl z čelního nárazu téměř bez úhony.

Výrazně lépe kolínská trojčata chrání děti - 73 procent by jen těsně nestačilo na udělení maximálního počtu pěti hvězd. I tak jde ale o horší výsledek než v roce 2005.

Všechna trojčata najdeme v první desítce aktuálně nejlevnějších nových vozů a s první cenou se vejdou do 170 tisíc, jak se můžete přesvědčit v hitparádě nejdostupnějších modelů zde. Kompletní ceník pětidveřového Citroënu C1 včetně prvků standardní a příplatkové výbavy nebo technických dat najdete zde, podrobný test čtěte zde. Ceník pětidveřového Peugeotu 107 najdete zde a test zde. Ceník pětidveřové Toyoty Aygo zde a test zde. Všechny modely jsou k dispozici i s třídveřovou karoserií, o kterou ale v Česku není takový zájem.

Výsledky nárazových testů u dalších nových aut na českém trhu najdete zde.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama

Další články

Crash testy - nová Honda Civic zazářila, Jeep Compass zklamal
Organizace Euro NCAP zveřejnila výsledky nárazových testů dvou nových aut. Honda Civic 9. generace dosáhla pěti hvězd i podle přísnějších letošních kritérií, Jeep Compass má hvězdy dvě. Nabízíme podrobnosti.
Crash testy - pět hvězd pro BMW 3, Hyundai i30, Mazdu CX-5 a Peugeot 208
Čtyři modely prošly nárazovými testy organizace Euro NCAP a všechny obdržely maximálních pět hvězd i podle letošních zpřísněných kritérií. Nabízíme podrobnosti ze zkoušek BMW 3, Hyundai i30, Mazdy CX-5 a Peugeotu 207.
reklama
Zajímavý nový prvek výbavy - Ford Mondeo dostane nafukovací pásy
Už brzy zřejmě rozšíříme naše databáze o nový prvek výbavy. Příští generace Fordu Mondeo, která přijede začátkem roku 2013, totiž dostane nafukovací pásy. Ty fungují částečně i jako airbag.
Šest novinek prošlo nárazovými testy. Volvo V40 přepisovalo historii.
Nové generace modelů Kia cee´d, Renault Clio a Audi A3, nový Ford B-MAX, Volvo V40 a pick-up Isuzu D-MAX - to jsou auta, která nově prošla nárazovými testy. Jak dopadla a co zajímavého rozbíjení nových vozů přineslo?
Pět hvězdiček za bezpečnost Škodě Rapid, jen tři Dacii Lodgy
Patnáct nových modelů prošlo nárazovými testy Euro NCAP. Jediným z nich, který nezískal plný počet hvězd, je levná rodinná Dacia Lodgy. Zato dvojčata z Mladé Boleslavi Škoda Rapid a Seat Toledo prošla bez zaváhání.
Krutý listopad. Prodej nových aut v ČR propadl. Kdo na to doplatil nejvíc?
Zatímco nad říjnem si mohli prodejci nových aut v Česku mnout ruce, listopad je vrátil na tvrdou zem. Registrace se meziročně propadly o více než deset procent. Z první desítky značek je jich proti loňsku osm v mínusu.
Listopadový prodej nových aut v Evropě - průšvih, díl 14.
Může být ještě hůř? Trh s novými auty v Evropě propadl v listopadu meziročně už čtrnáctý měsíc v nepřetržité řadě. V minusu skončily i všechny značky koncernu VW. Vzdoroval luxus, Hyundai a Mazda.
reklama
blog comments powered by Disqus
reklama