ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Hyundai Tucson, nové prostorné SUV z Česka, se nabízí od 529 990 Kč
2. července 2015

reklama
Tucson střídá v modelové řadě značky Hyundai model ix35. Novinka mezi kompaktními SUV se bude stejně jako předchůdce vyrábět v Nošovicích. Je prostornější, úspornější a dražší. Základní verze stojí 529 990 korun.

Tucson není u automobilky neznámým jménem. Šlo o předchůdce modelu ix35, který se ale ještě dovážel z Koreje. Nyní se tedy SUV nižší střední třídy značky Hyundai vrací k původnímu jménu a bude se stejně jako ix35 vyrábět v Nošovicích.

Hyundai Tucson vyrostl proti ix35 do délky o 6,5 cm na 4,48 m a aktuálně jde o nejdelší SUV nižší střední třídy na trhu. O tři centimetry se prodloužilo také místo na nohy a v porovnání s konkurenty patří k nejlepším. Dalším špičkovým parametrem je místo nad hlavou na zadních sedadlech, které se také zlepšilo o 3 cm. Zadní sedadla Tucsona mohou hostit i cestující s výškou kolem 190 cm s tím, že podobně velký člověk bude sedět i vpředu a žádný z nich si neodře hlavu ani kolena.

A aby toho nebylo málo, naměřili jsme vynikající prostornost i z hlediska šířky, která se proti ix35 také mírně zlepšila. Když to shrneme, tak nový Hyundai Tucson nemá v současné době na trhu, co se týká prostornosti, ve své kategorii konkurenci. Porovnávat jeho parametry s ostatními SUV nižší střední třídy můžete v přehledných tabulkách zde.

Podle výrobce se také zvětšil objem kufru a to o 48 l na špičkových 513 l. Podle našich měření se ale délka kufru o 2 cm zhoršila, hloubka a maximální šířka narostly. Při porovnání dílčích parametrů je Tucson nadprůměrný, ale ne tak vynikající jako z hlediska místa pro posádku.

Zajímavou novinkou je nasazení benzinového turbomotoru 1.6 T-GDI, který střídá dvoulitr bez turba a kromě manuálního řazení se pojí i s novou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DCT. Základní pohonnou jednotku ale i nadále tvoří šestnáctistovka bez turba 1.6 GDI, jejíž maximální výkon klesl o 2 kW na 97 kW, dynamika měřená zrychlením z 0 na 100 km/h se zhoršila o 0,4 s na 11,5 s, ale spotřeba se snížila o půl litru na 6,3 l na 100 km. Motor se pojí výhradně s pohonem přední nápravy a při porovnání s ostatními benzinovými SUV nižší střední třídy patří z hlediska živosti pod průměr a při hodnocení úspornosti k průměru. Turbomotor se pojí pouze s pohonem všech kol a je živější (stovka za 9,5 s), ale také výrazně žravější (7,6 l). Porovnávat parametry motorů vozu Hyundai Tucson s ostatními SUV nižší střední třídy můžete zde.

Naftová sedmnáctistovka pohánějící přední nápravu výrazně zlenivěla (sprint z 0 na 100 km/h zvládá o 1,3 s pomaleji než dříve - za 13,7 s), ale také o 0,7 l méně žere (4,6 l). Spotřeba je příznivá, ale základní naftový Tucson patří mezi největší lenochy.

Lépe jsou na tom dvoulitry s pohonem všech kol. Slabší verze se 100 kW nejvyššího výkonu si ve zrychlení z místa na stovku polepšila o 0,4 s na 10,9 s a silnější se 136 kW tuto disciplínu zvládá pod deset vteřin, což už patří k lepšímu průměru. Také spotřeba těchto pohonných jednotek se většinou snížila. U verze 2.0 CRDi/100 kW s automatem až o 0,7 l na 100 km. Právě verze se samočinnou převodovkou ale stále patří v rámci kompaktních SUV k největším žroutům, dvoulitry s manuálním řazením nalezneme v průměru.

Nejlevnější Hyundai Tucson se začíná prodávat od 529 990 korun, což není v tomto segmentu právě nejnižší vstupní částka. Připomeňme, že ix35 v akci ještě nedávno stála 399 990 korun a nejdostupnější SUV nižší střední třídy začínají ještě mnohem níže. Přehled všech verzí do 550 tisíc naleznete zde.

Základní výbava, která se jmenuje stejně jako model, tedy Tucson, si proti ix35 Classic polepšila třeba o bluetooth handsfree pro legální telefonování za jízdy nebo o automatické zapínání světlometů. Obsahuje také klimatizaci, rádio, šestnáctipalcová litá kola a pětiletou záruku bez omezení ujetých kilometrů. Kromě motoru 1.6 GDI lze základní verzi objednat i s naftovou sedmnáctistovkou (od 579 990 korun). Obě tato provedení ale zákazníci dostanou až v březnu 2016.

Vyšší výbavu Style lze kombinovat pouze s pohonem všech kol. Nejlevnější verze s novým motorem 1.6 T-GDI a manuálním řazením stojí 679 990 korun, s novým sedmistupňovým automatem jen o dvacet tisíc dráž. Naftový dvoulitr se prodává od 749 990 korun, za výkonnější verzi se 136 kW se připlácí dvacet tisíc.

Výbava Style zahrnuje navíc například sedmnáctipalcová kola, automatickou klimatizaci, multimediální systém s osmipalcovým barevným displejem a integrovanou navigací se sedmi roky aktualizací zdarma, LED světlomety, mlhovky, střešní ližiny, bezpečnostní asistenty pro udržování v pruzích, hlídání mrtvého úhlu nebo rozeznávání dopravních značek, tempomat s omezovačem rychlosti, vyhřívání předních i zadních sedadel nebo volantu nebo inteligentní klíč, který stačí mít u sebe. Jde tedy o špičkově vybavené SUV.

Porovnali jsme nový Hyundai Tucson 2.0 CRDi/136 kW Style s výrazně menší Škodou Yeti a VW Tiguan. Podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Nejvyšší výbava Tucsona pojmenovaná Premium přidává za příplatek 20 až 80 tisíc podle motoru devatenáctipalcová litá kola, kožené čalounění s ventilací na předních sedadlech, dvoudílné panoramatické střešní okno s výsuvnou přední částí nebo aktivní parkovací asistent pro verze s automatem. Kompletní ceník nového modelu Hyundai Tucson si prohlédněte zde.

reklama
15. října 2013
Test Hyundai ix35
Testovali jsme modernizovaný Hyundai ix35 pár týdnů po jeho příjezdu na český trh. Co se na kompaktním SUV z Nošovic po faceliftu změnilo? Jak jezdí druhý nejpopulárnější kříženec hatchbacku a terénního auta v Česku?
ZOBRAZIT AKTUÁLNÍ CENÍK Hyundai ix35
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus
reklama