ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Ford uvedl na trh nové velké SUV Edge. Prodává se od 1,12 milionu korun
11. února 2016

reklama
Ford začal v Česku prodávat velké SUV Ford Egde. Stojí od 1,12 milionu korun a nabízí se výhradně s naftovým motorem a pohonem všech kol. Porovnali jsme ho s největšími konkurenty.

Trvalo to dlouho, než Ford Edge dorazil na český trh. První generace velkého SUV se prodávala jen za oceánem, druhá se ukázala v evropské premiéře už v roce 2014, ale teprve nyní se objevila v českých cenících. V prodejnách si ho můžete prohlédnout od konce května.

Nové výhradně pětimístné SUV řadíme díky délce karoserie 4,81 m do vyšší střední třídy, nejblíže mu jsou proporcemi Volkswagen Touareg, Jeep Grand Cherokee nebo Mercedes GLE. Základní objem zavazadlového prostoru činí podle výrobce i na tak velká SUV velmi slušných 602 litrů.

Nový Ford Edge se nabízí pouze s dvoulitrovými čtyřválcovými naftovými motory a pohonem všech kol. Základní verze 2.0 TDCi/132 kW se pojí s šestistupňovou manuální převodovkou. Sprint z místa na stovku zvládne těsně pod deset vteřin, takže v konkurenci soupeřů s často objemnějšími a výkonnějšími motory patří k nejlínějším. Zároveň jde ale díky kombinované spotřebě udávané výrobcem 5,8 l ve své kategorii o jedno z úspornějších aut. Silnější verze (154 kW) s dvoulitrovým biturbem (motoru pomáhají dvě turbodmychadla) se pojí pouze s šestistupňovou automatickou převodovkou Powershift. Vykazuje stejnou spotřebu a nepatrně lepší dynamiku. Porovnat parametry nového Fordu Edge s ostatními konkurenty z vyšší střední třídy můžete v přehledných tabulkách zde.

Nejlevnější Ford Edge 2.0 TDCi Trend stojí 1 119 990 korun, což je i na poměry SUV vyšší střední třídy částka nemalá. Výrazně levnější je ale pouze kříženec velkého SUV a MPV Fiat Freemont nebo kříženec velkého kombíku a SUV Volvo XC70. Přímí konkurenti levnější nejsou, jak se můžete přesvědčit v přehledu všech SUV vyšší střední třídy do 1,2 milionu korun.

Standardní výbava Trend obsahuje například dvouzónovou automatickou klimatizaci, multimediální soustavu s osmipalcovým dotekovým displejem, bluetooth handsfree a hlasovým ovládáním, devatenáctipalcová litá kola, parkovací kameru nebo řadu bezpečnostních asistentů. Pojí se pouze se základním motorem. 

Vyšší výbava Titanium stojí o 105 tisíc víc, což vyvažuje mi mimo jiné navigace, přístroje tvořené desetipalcovým barevným displejem, sportovně tvarovaná vyhřívaná sedadla a řada dalších prvků. Nejvyšší stupeň Sport dostupný pouze s biturbem od 1 353 990 korun zahrnuje k dobru třeba dvacetipalcová kola, sportovní odpružení nebo lepší audiosoustavu Sony. Mezi příplatkové prvky patří například adaptivní LED světlomety, kožená sedadla s ventilací nebo panoramatická střecha.

Porovnali jsme Ford Edge s vozy Hyundai Grand Santa Fe a Volkswagen Touareg - podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely. Kompletní ceník Fordu Edge si prohlédněte zde.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus
reklama