ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Mazda 3 je po faceliftu o šest až devět tisíc korun dražší, ale má lepší výbavu
30. září 2016

reklama
Mazda po třech letech modernizovala řadu 3, která značku zastupuje v nižší střední třídě. Motorizace zůstaly stejné, decentně se změnil design, vylepšeny a rozšířeny byly prvky výbavy a model mírně zdražil.

Vizuální změny faceliftované Mazdy 3 v provedení hatchback (na snímku) i sedan nejsou nijak dramatické a bez přímého porovnání s předchozí verzí bychom na ně nepřišli. Tradičně nejvíc jich je na přídi v oblasti masky chladiče a nárazníku. Největší vizuální změnu představuje chromovaná linka táhnoucí se podél spodního okraje chladiče a zasahují do zbrusu nových světlometů, které mohou mít být kompletně z LED diod a v nejvyšší výbavě Revolution TOP dokonce adaptivní. Podobné je to i uvnitř, kde se odlišnosti projeví spíše ve vyšších výbavách – vylepšen byl třeba head-up displej, který je nyní barevný a nabízí více informací, další novinkou je elektronická ruční brzda či systém G-Vectoring Control dodávaný do všech verzí standardně. Ten umožňuje optimální rozdělení točivého momentu na přední kola při průjezdu zatáčkou, což by mělo výrazně zlepšit ovladatelnost automobilu. Revoluční proměnou prošel i detekční systém Smart City Brake Support (SCBS), který nyní místo laseru využívá kameru a dokáže tak rozeznat nejen automobily ale také chodce.

Technické parametry motorů se nezměnily ani struktura ceníku, obě karosářské varianty hatchback i sedan stojí stejně. Minulostí je samozřejmě akční výbava Takumi a o několik tisícovek se zvýšily i ceny. Nejlevnější výbava Emotion se stejně jako dříve týká pouze hatchbacku a pojí se pouze s nejslabším motorem 1.5 Skyactiv-G/74 kW. Její cena se zvýšila o osm tisíc na 383 900 korun, ve standardu dostanete mimo jiné klimatizaci, palubní počítač, audiosystém a elektricky otevíratelná okna vpředu i vzadu. Když se před třemi lety aktuální generace Mazdy 3 začínala prodávat, stálo stejné provedení 349 900 korun.

I když doby, kdy se daly podobně velké automobily kupovat za méně než tři sta tisíc korun, jsou pryč, přesto jde při porovnání s ostatními hatchbacky nižší střední třídy o vyšší základní cenu. Levnější je třeba i základní model Volkswagenu Golf. Podívejte se ostatně na přehled všech verzí hatchbacků nižší střední třídy do 400 tisíc korun.

Vyšší výbava Challenge je o 49 tisíc korun dražší než Emotion, ale za to dostane výrazně více výbavy. Ve standardu jsou například přední 16palcová kola z lehkých slitin, dvouzónová samočinná klimatizace, kůží potažený volant, přední LED mlhové světlomety, tempomat, systém SCBS nebo audiosystém se sedmipalcovou obrazovkou a připojením přes bluetooth. V nabídce je také více motorizací. 25 tisíc korun si připlatíte za verzi 2.0 Skyactiv-G/88 kW a 90 tisíc za turbodiesel 2.0 Skyactiv-D/110 kW.

Porovnali jsme Mazdu 3 Challenge 2.0 Skyactiv-G/88 kW s dalšími japonskými modely Toyota Auris a Honda Civic. Podívejte se zde. Parametry srovnání můžete měnit podle svých požadavků, srovnávat můžete samozřejmě i jiné motorizace, výbavy nebo celé modely.

Vyšší výbava Attraction přináší zvýšení ceny oproti Challenge o 32 tisíc korun ale také plnohodnotné LED světlomety, vyhřívaná přední sedadla a volant, zatmavená boční skla vzadu, dešťový a světlený senzor, zadní parkovací senzory, digitální rádio DAB nebo systém pro hlídání mrtvého úhlu, který u Mazdy označují zkratkou RVM. V nabídce jsou stejné motorizace, ale oba dvoulitry je možné mít také se samočinnou šestistupňovou převodovkou, která je oproti „manuálu“ dražší o 45 tisíc korun.

Když přihodíte dalších 33 tisíc korun, dosáhnete na druhou nejvyšší výbavu Revolution. Ta má ve standardu již 18palcová kola, audiosystém Bose, bezklíčový přístup, zadní parkovací kameru, přední parkovací senzory, barevný head-up displej, systémy pro rozeznávání únavy řidiče a rozpoznávání dopravních značek nebo systém SCBS pro detekci nárazu zezadu. U verzí se samočinnou převodovkou pak má řidič k dispozici řadící pádla pod volantem. V nabídce chybí základní motorizace 1.5 Skyactiv-G/74 kW ale k mání je naopak nejvýkonnější varianta 2.0 Skyactiv-G/121 kW s ručně řazenou šestistupňovou převodovkou, která přijde na 557 900 Kč. To je o 25 tisíc korun více, než zaplatíte za slabší zážehový dvoulitr.

Pro nejnáročnější zákazníky je v nabídce „trojky“ ještě výbava Revolution TOP, která cenu navyšuje o 69 tisíc korun, ale ve výbavě nechybí kožené čalounění, elektricky ovládané sedadlo řidiče, adaptivní LED světlomety, adaptivní tempomat nebo asistent pro udržení jízdního pruhu LKA. Všechny top verze stojí přes 600 tisíc korun, nejdražší je samozřejmě s turbodieselem 2.0 Skyactiv-D/110 kW s ručně řazenou šestistupňovou převodovkou za 666 900 Kč.

Jak už bylo řečeno, sedan má stejnou výbavou a stojí stejně jako hatchback, ale nabídka verzí je o něco užší. Chybí výbava Emotion, nejsilnější motor Skyactiv-G/121 kW a pro turbodiesel není k mání samočinná převodovka.

Nabídka podobně koncipovaných modelů nižší střední třídy je kvůli nepříliš praktické karoserii omezená, porovnali jsme Mazdu 3 sedan 2.0 Skyactiv-D/110 kW Revolution s modely Toyota Corolla a Audi A3, které letos rovněž prodělaly facelift. Hlavním srovnávacím parametrem byla cena a vznětový motor, rozdíly mezi jednotlivými modely jsou však značné. Ostatně, podívejte se zde.

Kompletní ceník Mazdy 3 hatchback najdete zde, všechny detaily okolo sedanu si můžete prohlédnout zde.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus
reklama