ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

DS4 se prodává v modernizované verzi a nově i jako Crossback
30. října 2015

reklama
Značka DS uvedla na český trh druhý modernizovaný model poté, co se navenek osamostatnila od Citroënu. Kompaktní hatchback DS4 se snížil a oblékl do nového hávu. Zároveň se začala za zvýšeném podvozku předchozí verze prodávat i terénně vyhlížející varianta DS4 Crossback.

Značka DS se letos formálně oddělila od Citroënu. Její technika sice dál vychází z koncernu PSA (Citroën - Peugeot) a v Česku ji řídí stejní lidé jako Citroën, ale jako DS bez zjevné vazby na lidovější citroëny může lépe konkurovat Audi, BMW a Mercedesu, což má dlouhodobě v plánu.

Druhým modelem, který po osamostatnění DS prošel po manažerské "pětce" modernizací, je hatchback nižší střední třídy DS4. Zásadní novinkou je jeho rozdělení na dvě verze - silniční a kříženou s SUV prodávající se pod jménem Crossback (na snímku). Ta silniční se proti předchozí DS4 snížila o 3 cm, Crossback má stejnou světlou výšku, tedy vzdálenost od země, jako původní model a k tomu dostal třeba kolem blatníků plastovou ochranu nebo specifický šedý střešní nosič.

Modernizovaná DS4 se od předchozí verze pozná například díky nové masce chladiče nebo novým světlometům kombinujícím xenonovou a LED techniku (standard nejvyšší výbavy Sport Chic). Může mít různou barvu střechy a zbytku auta. Nová DS4 se díky jinak tvarované přídi protáhla o 11 mm na 4,28 m a přikrčení se k zemi samozřejmě znamená o 3 cm menší výšku. Vnitřní rozměry zůstaly beze změny.

Došlo k mírnému snížení spotřeby, nejvíce u čtyřválcového benzinového turbomotoru 1.6 THP (o půl litru na 5,9 l v kombinovaném režimu). Zmizely motory nesplňující normy Euro 6, například turbodiesel 1.6 e-HDI.

Základní pohonnou jednotkou je tříválec 1.2 PureTech dopovaný turbem s maximálním výkonem 96 kW. Jeho spotřeba 4,9 l se řadí mezi benzinovými hatchbacky nižší střední třídy k nejnižším a dynamika k průměru. Silnější čtyřválec 1.6 THP s výkonem až 155 kW žere o litr víc, takže se řadí k průměru, ale také zrychlí z místa na 100 km během necelých osmi vteřin, takže ho najdeme v rámci konkurence mezi nadprůměrně svižnými. Obě benzinové varianty se pojí pouze s manuálním řazením.

Naftové motory lze mít jak s manuálem tak s automatem. Slabší 1.6 BlueHDI/88 kW se spokojí s 3,7 až 3,8 l nafty na každých 100 km, což znamená nadprůměrnou úspornost. Silnější verze 2.0 BlueHDI/110 kW je jen o desetinu žravější, pouze nejvýkonnější provedení se 132 kW a automatem si řekne o průměrných 4,3 l nafty na každých 100 km. Žádný z turbodieselů pro modernizovanou DS4 není vyložený lenoch ani dravec.

Modernizovaná DS4 je o 45 700 až 65 700 korun dražší než podobně vybavené varianty před modernizací. Nejlevnější provedení 1.2 PureTech/96 kW Chic přijde na 576 900 korun, což je téměř dvojnásobek, než za kolik se dají pořídit nejlevnější hatchbacky nižší střední třídy. Standardní výbava obsahuje například klimatizaci, rádio s CD přehrávačem ovládané na koženém volantu, šestnáctipalcová litá kola, přední mlhovky nebo programovatelný tempomat s omezovačem rychlosti. Nejlevnější verze je tedy na poměry kompaktů vybavená velmi slušně. Potěší záruka na pět let, nebo 100 tisíc km podle toho, co nastane dříve. Zdarma jsou ve stejném období i všechny servisní prohlídky.

Porovnali jsme nejlevnější DS4 po faceliftu s modernizovaným mercedesem třídy A a VW Golf - podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Výbava Chic se u DS4 po modernizaci pojí i s motorem 1.6 BlueHDI/88 kW - za 612 900 korun.

Vyšší verze So Chic stojí o 55 tisíc víc a podle představitelů značky o ní bude největší zájem. Proti základnímu provedení má k dobru mimo jiné lepší klimatizaci s automatickým udržováním teploty ve dvou nezávislých zónách, větší sedmnáctipalcová kola, bluetooth handsfree umožňující legální telefonování za jízdy nebo parkovací senzory. Nejvyšší verze Sport Chic za dalších 70 tisíc přidává světlomety s kombinací xenonových výbojek a LED segmentů, polokožené čalounění, sledování mrtvého úhlu, osmnáctipalcová kola nebo inteligentní klíč, který není nutné při odemykání auta a startování vyndávat z kapsy. Kompletní ceník vozu DS4 po faceliftu si prohlédněte zde.

DS4 Crossback se od základní verze liší nejen zmíněnou o 3 cm vyšší světlou výškou, ale třeba také přední maskou, nárazníkem nebo zadním spojlerem vyvedeným v černé barvě. Výběr jeho motorů je o něco užší než u DS4. Chybí silnější benzinový 1.6 THP nebo 2.0 BlueHDI/110 kW s manuálním řazením. Výbava vychází z druhého stupně So Chic, ale zahrnuje třeba větší osmnáctipalcová černá kola a stojí o 35 tisíc víc. Nejlevnější DS4 Crossback tak přijde na 666 900 korun.

Jediným přímým konkurentem DS4 Crossback na českém trhu je aktuálně Volvo V40 Cross Country. Na rozdíl od něj ale nemá v nabídce pohon všech kol. Porovnali jsme tyto dva vozy s naftovými motory zde.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama

Další články

Modernizovaná Kia cee´d - nový motor 1.0 T-GDI, víc výbavy a vyšší ceny
Kia začala prodávat modernizovanou verzi nejoblíbenějšího modelu cee´d. Nejvýznamnější novinky představují tříválcový benzinový turbomotor 1.0 T-GDI se spotřebou od 4,7 l na 100 km, bohatší výbavy a zdražení. Nový cee´d se prodává od 334 980 korun.
Nová Honda HR-V láká na rekordně úsporné motory
Honda HR-V bude konkurovat Škodě Yeti. Kompaktní SUV nabízí pouze pohon přední nápravy, ve své kategorii trhá rekordy v úspornosti. Prodávat se bude od 469 900 korun s benzinovou patnáctistovkou.
reklama
Nový Opel Astra se zmenšil zvenčí, ale ne uvnitř. Láká na nízkou spotřebu
Ještě před oficiální světovou premiérou nového Opelu Astra jsme auto prohlédli a změřili. Zmenšily se jeho vnější rozměry, vnitřní zůstaly na podobné úrovni. Díky snížení hmotnosti bude mít benzinová verze rekordně nízkou spotřebu.
Subaru Levorg - nový kombík s pohonem všech kol stojí od 759 tisíc
Subaru uvedlo na český trh nový sportovně laděný kombík na pomezí kompaktů a manažerských aut. Prodává se výhradně s pohonem všech kol, benzinovým turbomotorem a automatickou převodovkou. Stojí od 759 tisíc, ve standardu disponuje bohatou výbavou.
reklama
blog comments powered by Disqus
reklama