ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Deset nových nárazových testů od Euro NCAP
25. srpna 2011

reklama
Organizace Euro NCAP zveřejnila výsledky další várky svých nárazových testů. Prošly jimi třeba nové BMW X3, Chevrolety Aveo a Orlando, Hyundai i40 nebo Kia Picanto. Jak dopadly?

Těžko mezi novými auty věhlasných automobilek prodávanými v Evropě narazíte na nebezpečné auto. Potvrzují to i výsledky poslední várky nárazových testů Euro NCAP, v nichž devět z deseti bouraných aut získalo plný počet pěti hvězdiček a jediný model hvězdy čtyři.

Ani toho čtyřhvězdičkového "nešťastníka", nové generace minivozu Kia Picanto, se ale při bouračce nemusíte bát. O maximální hodnocení přišel pouze kvůli tomu, že nemá stabilizační systém nejčastěji označovaný jako ESP standardně pro celou modelovou řadu, což Euro NCAP u pětihvězdičkových aut vyžaduje a od příštího roku to bude u všech nově uvedených modelů na evropský trh povinností.

Picanto získalo za ochranu dospělé posádky hodnocení 86 procent ze 100 možných a to by pro udělení pěti hvězd postačovalo stejně jako 83 procent u ochrany dětí, což je navíc velmi solidní hodnota i v porovnání s konkurenty.

Pojďme si teď stručně projít devět pětihvězdičkových:

Manažerský sedan a kombík Audi A6 by už příští rok neprošel s pěti hvězdami kvůli nízkému hodnocení ochrany chodců (41 %). Ostatní kategorie má ale v pořádku.

Nová generace BMW X3, luxusního auta s terénní vizáží, komisaře zaujala funkcí Advanced eCall, která dokáže poskytnout data týkající se detailů nehody.

Zatímco značka Daewoo bývala oblíbeným terčem posměchu Euro NCAP, její následník Chevrolet překvapuje skvělými výsledky. Jak nová generace malého Avea tak sedmimístný víceúčelový model Orlando získaly jedno z nejvyšších hodnocení bezpečnosti dospělé posádky na předních sedadlech. Aveo k tomu excelovalo i při ochraně dětí na zadních místech a hodnocení asistenčních systémů. Předchozí generace Avea přitom dosáhla při testu Euro NCAP pouhých dvou hvězd!

Také duo značky VW, Golf Cabriolet a sedan Jetta se pyšní jedněmi z nejlepších výsledků při ochraně dospělé i dětské posádky, navíc je docela přátelské k chodcům.

To se nedá říct o Citroënu DS5 a elektromobilu Opel Ampera, jediným dvěma autům z testované desítky, které se zatím neprodávají na českém trhu. Ta by už příští rok kvůli špatné ochraně pěšáků pět hvězd nedostala.

Výčet pětihvězdičkových uzavírá velké kombi Hyundai i40.

Přehled aut testovaných Euro NCAP a prodávaných aktuálně na českém trhu i s odkazy na videa z nárazové zkoušky najdete zde. Jak bezpečné je to, které si chcete pořídit?

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama

Další články

reklama
blog comments powered by Disqus
reklama