ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Přehled nejúspornějších kombíků na českém trhu
1. listopadu 2015

reklama
Aktuálně nejúspornějším kombíkem na českém trhu vyjma hybridů je Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDI (na snímku), který si řekne o 3,2 l nafty na 100 km. Mezi jedenácti nejméně žravými auty této kategorie se umístily i všechny tři škodovky.

Nedávný skandál koncernu Volkswagen s motory, jejichž software rozeznal režim zkoušky na měření emisí oxidu dusíku a podle toho upravil chod motoru, ještě zvýšil nedůvěru veřejnosti vůči technickým údajům, které uvádějí výrobci. Často se v této souvislosti zmiňují také laboratorní testy spotřeby, jejichž hodnoty bývají v reálném provozu jen těžko dosažitelné.

Jenže je nutné si uvědomit, že tato metodika slouží zejména k porovnání jednotlivých modelů mezi sebou a reálná spotřeba stejně nejvíc ze všeho záleží na stylu jízdy řidiče. I proto zatím budeme výrobci udávané hodnoty v kombinovaném režimu jízdy používat v našich přehledech. Slovo "zatím" je nasnadě, protože se pracuje na přípravě metodiky, která hodntoy více přiblíží realitě. V platnost však vejde nejdříve v roce 2017.

Dnes jsme se zaměřili na nejoblíbenější typ karoserie v Česku - tedy na kombíky - a hledali ty nejúspornější. I když uváděné spotřeby aut obecně v posledních letech klesají, některé kombíky speciálně upravované pro co nejnižší spotřebu se na českém trhu letos přestaly prodávat. Mimo jiné jde i o Škodu Octavia Combi GreenLine.

Přesto najdeme mezi jedenácti nejúspornějšími kombíky hned tři škodovky - nejmenší Fabii Combi, rodinnou a služební Octavii Combi i manažerský Superb Combi, který se v eko verzi verzi GreenLine prodává. Níže tedy najdete kombíky s nejnižší konzumací nafty prodávané na českém trhu:

Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDI/88 kW             3,2 l/100 km

Renault Clio Grandtour 1.5 dCi                      3,3 l

Škoda Fabia Combi 1.4 TDI/66 kW               3,4 l

Dacia Logan MCV 1.5 dCi                            3,5 l

Seat Ibiza ST 1.4 TDI/55 kW                        3,5 l

Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI                   3,5 l

Renault Mégane Grandtour 1.5 dCi               3,6 l

Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI/81 kW     3,7 l

Škoda Octavia Combi 1.6 TDI/66 kW            3,7 l

Škoda Superb Combi 1.6 TDI GreenLine        3,7 l

Volvo V60 D2                                              3,7 l

Kliknutím na aktivní názvy modelů otevřete jejich ceníky, přehled výbav, technická data, redakční testy a další podrobnosti.

U každého modelu jsme do hitparády vybrali pouze nejúspornější verzi, i když některé z nich by se do přehledu vešly ve více variantách motorů. Například Renault Clio Grandtour dosahuje papírové spotřeby 3,3 l jak s motorem 1.5 dCi o výkonu 55 kW tak 66 kW.

Do článku jsme nezařadili hybridní automobily, které kombinují motory na benzin nebo naftu s elektromotory a umí si samy vyrábět a ukládat elektřinu. Jde totiž o drahé technologie, které se v Česku prodávají jen minimálně.

V přehledu nalezneme tři velikostní kategorie kombíků. Je zajímavé, že ten nejúspornější, tedy Peugeot 308 SW, nepatří mezi malá kombi, kam řadíme Fabii, Clio a Ibizu. Peugeot je přislušníkem nižší střední třídy stejně jako většina aut v žebříčku. Střední třídu reprezentují Superb a V60.

Nejlepší dynamikou se z kombíků, které spotřebují maximálně 3,7 l nafty na každých 100 km, chlubí ten nejúspornější. Peugeot 308 SW BlueHDI/88 kW zrychlí z 0 na 100 km/h během 10,1 s. Nejlevnější je Dacia Logan MCV, která se dá jako jediná pořídit za méně než tři sta tisíc korun.

reklama
30. září 2014
Test Peugeot 308 SW
Peugeot 308 SW s naftovým motorem 1.6 BlueHDI a maximálním výkonem 88 kW spotřebuje podle výrobce pouze 3,2 l nafty na každých 100 km. Dva týdny jsem na téměř třech tisícovkách kilometrů zjišťoval, zda to není lež.
ZOBRAZIT AKTUÁLNÍ CENÍK Peugeot 308 SW
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus
reklama