ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Deset nejoblíbenějších značek nových aut v říjnu na českém trhu
5. listopadu 2015

reklama
Aféra koncernu Volkswagen s dieselovými motory se na českém trhu v říjnu vůbec neprojevila. U všech značek skupiny VW rostly registrace nových aut rychleji než celý trh. A ten si meziročně polepšil o více než deset procent.

Zářijový trend pokračuje. Vypadá to, jako by aféra Dieselgate se softwarem způsobujícím podvádění při měření emisí naftových motorů, byla v Česku pro vozy koncernu Volkswagen tou nejlepší reklamou. Stejně jako v září rostly v říjnu meziročně registrace nových aut u všech postižených značek skupiny, a to dokonce mnohem rychleji než celý trh.

Zatímco celkově se v říjnu 2015 zaregistrovalo o deset procent více nových aut než v říjnu 2014, u značky Volkswagen činil nárůst téměř 21 procent, u Škody Auto více než 23 procent, u Seatu více než 37 procent, a Audi se dokonce s přírůstkem více než 45 procent stala největším skokanem mezi objemově významnými značkami.

Všechny čtyři koncernové značky se umístily v TOP 10 a dohromady jim patřila více než polovina trhu, tedy 51 procent. Téměř 35 procent si z koláče jménem automobilový trh ukousla Škoda Auto, loňský podíl na trhu tak zvětšila o více než tři procenta. Je to vidět i na žebříčku modelů, kde škodovky opanovaly nejen všechny tři medailové pozice, ale i další příčky v první desítce pořadí nejprodávanějších vozů. Čechy nejvyhledávanějším novým autem se už několikátý měsíc po sobě stala Fabia (na snímku), která postupně stahuje náskok Octavie i v celoročním účtování. 

Níže se můžete podívat na deset nejúspěšnějších značek za říjen 2015 podle nových registrací osobních aut na českém trhu. Umístění v závorce znamená pořadí za deset měsíců letošního roku:

1. (1.) Škoda             6865

2. (2.) Volkswagen     2112

3. (3.) Hyundai           1683

4. (4.) Ford                1284

5. (7.) Kia                   677

6. (5.) Dacia                676

7. (9.) Peugeot            619

8. (8.) Renault             600

9. (10.) Seat               589

10. (13.) Audi              482

Kliknutím na aktivní názvy značek otevřete přehled jejich nejprodávanějších modelů včetně ceníků, výbav, technických dat, redakčních testů a dalších podrobností.

Největšího meziročního nárůstu ze všech sledovaných značek dosáhl Jaguar, který si z loňských čtyř vozů polepšil o čtyřnásobek na letošních šestnáct. Téměř dvojnásobek nových registrací zaznamenal i Jeep. Z první desítky skončilo v plusu osm značek. Výjimku tvoří Hyundai s poklesem o 23 procent a Dacia, která si proti loňsku pohoršila o 21 procent. Ještě hůř je na tom třeba Lancia, která místo loňských 15 aut letos zaregistrovala jen čtyři.

Za prvních deset měsíců letošního roku roste trh s novými registracemi téměř o dvacet procent. Škoda si polepšila o 28 procent. Ze značek TOP 10 jsou v plusu všechny s výjimkou Peugeotu, který na loňský rok ztrácí 1,5 %. Největší nárůst vidíme u Volkswagenu (+34 %), z ostatních si ještě více připisují třeba Jeep (+99 %) nebo Nissan (+72 %). Nejvíce ztrácejí Dodge (-63 %) a Lancia (-59 %).

Mírně odlišný pohled na trh s novými auty ukazuje společnost Médea Research. Ta u každé značky od nových registrací odčítá kusy do tří měsíců deregistrované a vyvezené do zahraničí, a také vozy, které nebyly prodány fyzickým ani právnickým osobám a ocitly se v takzvané šedé zóně. Podle jejího pořadí zůstává druhou nejoblíbenější značkou za letošní rok mezi novými auty Hyundai. I podle této metodiky ale koncern VW dosáhl na trhu nadpoloviční podíl.

reklama
20. ledna 2015
Test Škoda Fabia
První testy nové Škody Fabia probíhaly v Portugalsku, jehož podnebí i kvalita silnic se od zimních českých reállií dost liší. Tentokrát jsme tedy novou generaci malé škodovky trápili doma. Dvacet dní a 2000 km.
ZOBRAZIT AKTUÁLNÍ CENÍK Škoda Fabia
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus
reklama