ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Deset nejlevnějších kombíků se slušnou výbavou, dynamikou i spotřebou
17. dubna 2016

reklama
Nejlevnějším kombíkem, který zvládne zrychlit z 0 na 100 km/h za méně než deset vteřin a disponuje automatickou klimatizací a bluetooth handsfree pro legální telefonování za jízdy je Škoda Fabia Combi 1.2 TSI/81 kW za 338 400 korun.

Češi milují kombíky. Ba co víc, Češi milují kombíky s dobrou výbavou, slušnou dynamikou a rozumnou spotřebou. Právě takové jsme na českém trhu s novými auty našli a seřadili je od nejnižší ceny.

Dobrou výbavu jsme omezili na dva prvky. Za prvé požadujeme automatickou klimatizaci, která na rozdíl od té manuální umí samočinně udržovat uživatelem nastavenou teplotu interiéru. Za druhé chceme bluetooth handsfree umožňující připojení mobilního telefonu a legální telefonování za jízdy. Auta, která mají bluetooth handsfree, bývají automaticky vybavena i rádiem s ovládáním na volantu.

Slušnou dynamiku jsme omezili schopností vozu zrychlit z místa na 100 km/h během deseti vteřin. Původně jsme chtěli zastropovat i hodnotu spotřeby, ale zjistili jsme, že nám v sítu zůstaly samé relativně úsporné kombíky. Nejvyšší spotřebu z nich má Honda Civic Tourer s benzinovou osmnáctistovkou bez turba, podle výrobce 6,2 l benzinu na každých 100 km, ale podle našich zkušeností právě tento motor bývá v praxi úspornější než většinově zastoupené turbomotory.

Níže tedy najdete přehled dobře vybavených kombíků s pěknou dynamikou a rozumnou spotřebou seřazený od nejnižší ceny:

Škoda Fabia Combi 1.2 TSI/81 kW                  od 338 400 korun

Seat Ibiza ST 1.2 TSI/81 kW                               344 100 korun

Peugeot 2008 1.2 PureTech/81 kW                      365 000 korun

Renault Clio Grandtour 1.2 TCe EDC                    384 400 korun

Renault Mégane Grandtour 1.2 TCe/97 kW EDC    399 900 korun

Opel Astra Sports Tourer 1.4 Turbo/92 kW            437 000 korun

Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC                             437 900 korun

Peugeot 308 SW  1.2 PureTech/96 kW                  440 000 korun

Ford Focus kombi 1.5 EcoBoost/110 kW               456 990 korun

Seat Leon ST  1.4 TSI/92 kW                               473 900 korun

Kliknutím na aktivní názvy modelů otevřete jejich ceníky, přehled výbav, technická data, redakční testy a další podrobnosti. Ceny z oficiálních ceníků výrobců platí k 17.dubnu 2016.

Od každého vozu vždy uvádíme pouze nejlevnější variantu, která splňuje naše požadavky, i když některé modely by se do první desítky vešly s více motory nebo stupni výbav. Kompletní přehled všech 44 verzí dobře vybavených, dynamických a úsporných kombíků s cenou do půl milionu najdete zde.

Všechna auta, která se nám dostala do žebříčku, pohánějí benzinové turbomotory - s výjimkou Hondy Civic Tourer. Té pod kapotou vrčí osmnáctistovka bez turba. Do půl milionu korun by se vešly i dva naftové vozy - Peugeot 2008 1.6 BlueHDI/88 kW  a Peugeot 308 SW 2.0 HDI. Oba se chlubí výrobcem udávanou spotřebou 3,7 l nafty na každých 100 km.

Většímu rozšíření naftových motorů v našem výběru brání síto v podobě zrychlení z 0 na 100 km/h do 10 vteřin a také fakt, že jsou dražší než motory benzinové. Nejúspornějším benzinovým kombíkem do půl milionu korun splňujícím naše požadavky je Seat Ibiza 1.0 TSI/81 kW s výrobcem udávanou konzumací jen 4,3 l naturalu na každých 100 kilometrů.

Do našeho přehledu se dostaly dvě velikostní třídy kombíků. První čtyři modely reprezentují malé kombíky, ostatní spadají do takzvané nižší střední třídy. Cenovou hranicí rozdělující obě kategorie je 400 tisíc korun.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus
reklama