ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Přehled aut s nejdelším dojezdem na jednu nádrž
29. listopadu 2015

reklama
Existuje spousta aut, s nimiž dojedete k moři do Chorvatska a zpět, aniž byste museli tankovat. Pokud tedy dokážete jezdit za výrobcem udávanou spotřebu. Připravili jsme žebříček největších automobilových dromedárů.

Nádrž Peugeotu 508 (na snímku) pojme 72 litrů paliva. Jeho nejúspornější varianta s naftovým motorem 1.6 BlueHDI spotřebuje podle výrobce jen 3,8 l nafty na každých 100 kilometrů. Pokud se vám tedy podaří jet takovým stylem, abyste udávané konzumace dosáhli, zvládnete na plnou nádrž bez tankování 1895 km. To znamená, že můžete jet třeba z Prahy do chorvatského Biogradu na Moru ve střední Dalmácii a zpět.

V praxi to samozřejmě není zdaleka tak snadné. Podle našich zkušeností lze sice u většiny aut výrobcem udávané spotřeby dosáhnout, ale pouze velmi specifickým způsobem jízdy. U naší trasy z Prahy do Chorvatska by to například znamenalo jet po dálnici ustálenou rychlostí 90 až 100 km/h bez protivětru se zajetým motorem a na standardním rozměru pneumatik s letním vzorkem.

Vyhledali jsme i další automobilové dromedáry. Lovili jsme pouze mezi vozy se spalovacími motory nebo klasickým hybridním pohonem, nebrali jsme v potaz takzvané plug-in hybridy, které se dají dobíjet ze zásuvky. U nich sice výrobci udávají extrémně nízké hodnoty spotřeby, které ale platí pouze pro první stovku kilometrů, než se vybije elektřina z baterií.

Níže naleznete jedenáct aut s nejdelším dojezdem na jednu nádrž:

Peugeot 508 1.6 BlueHDI                1895 km

Opel Insignia 1.6 CDTI                    1843 km

Volvo S/V60 D2                              1838 km

Peugeot 3008 HY4                          1819 km

Škoda Suberb 1.6 TDI GreenLine     1784 km

Audi A6 2.0 TDI                              1739 km

BMW 730d                                     1734 km

Citroën C5 2.0 BlueHDI                    1732 km

Ford Mondeo 1.5 TDCi                    1723 km

Mercedes GLE 250d                       1723 km

Volvo V40 D2                                 1723 km 

Kliknutím na aktivní názvy modelů otevřete jejich ceníky, přehled výbav, technická data, redakční testy a další podrobnosti.

U každého modelu jsme do hitparády vybrali pouze verzi s nejdelším dojezdem, i když některé z nich by se do přehledu vešly ve více variantách karoserie a motorů. Například u Opelu Insignia by to byly čtyři karosářské verze (sedan, liftback, kombík a Country Tourer, tedy kombík křížený s SUV) a dvě výkonové varianty motoru 1.6 CDTI.

Do našeho přehledu se dostala zejména velká manažerská auta karoserií sedan, liftback a kombi, která disponují velkou nádrží a zároveň dosahují rozumných spotřeb. Většinu z nich včetně Škody Superb řadíme do takzvané střední třídy, nechybí ale ani zástupci vyšší střední (A6) nebo dokonce největších manažerských korábů (nové BMW řady 7). Mezi jedenáct nejlepších se vešla i dvě SUV - kompaktní Peugeot 3008 s hybridní kombinací naftového motoru a elektromotoru a velký Mercedes GLE. Jediným zástupcem kompaktních hatchbacků je Volvo V40.

Dromedáři mohou být i velmi svižní, například BMW 730d může dosáhnout stovky z místa během 6,1 s. Takovým stylem jízdy by pak ale rozhodně neujelo slibovaných 1734 kilometrů na jedinou nádrž.

Nejlepší dromedár je zároveň i nejlevnějším autem z těch, která nabízíme v přehledu. Koncem listopadu 2015 se dá Peugeot 508 1.6 BlueHDI pořídit od 580 tisíc korun.

reklama
9. března 2015
Test Peugeot 508
Druhou verzí modernizovaného Peugeotu 508, kterou jsme testovali, byl čtyřdveřový sedan. Kromě změn, které proběhly koncem roku 2014, jsme se soustředili i na benzinový motor 1.6 THP. Ten zaujal nízkou spotřebou.
ZOBRAZIT AKTUÁLNÍ CENÍK Peugeot 508
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus
reklama