ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Deset aut, která zrychlí z nuly na stovku pod šest vteřin a stojí méně než milion
31. července 2016

reklama
Nová Honda Civic Type R (na snímku) rozšířila na deset počet vozů, které zvládnou zrychlení z 0 na 100 km/h za šest vteřin a méně a dají se sehnat za ceny pod milion korun. Jaké jsou další automobily s těmito parametry?

Zvládnout sprint z místa na stovku za méně než šest vteřin, to už není jen slušná dynamika, takové auto se dá označit za raketu. Zároveň ale za něj nemusíte "raketu" zaplatit. Objevili jsme deset vozů, které se s těmito schopnostmi dají jako nové pořídit za méně než milion korun.

Článek vznikl na popud toho, že jsme testovali novou Hondu Civic Type R, která počet aut ve skupině "raket, které nejsou za raketu" doplnila na kulatou desítku. Podrobný test Hondy Civic Type R si můžete přečíst zde.

Níže si tedy můžete prohlédnout kompletní sestavu aut, která splňují námi požadované parametry:

Opel GTC OPC              649 900 korun

Seat Leon Cupra            733 900 korun

Renault Mégane R.S.     739 900 korun

Peugeot 308 GTI           799 500 korun

Alfa Romeo Giulietta      857 990 korun

Honda Civic Type R       899 900 korun

Volkswagen Golf R        935 900 korun

Ford Focus RS             945 900 korun

BMW 2 Coupé              965 900 korun

Škoda Superb               972 900 korun

Kliknutím na aktivní názvy modelů otevřete jejich ceníky, přehled výbav, technická data, redakční testy a další podrobnosti. Ceny z oficiálních ceníků výrobců platí k 31.7.2016.

Od každého vozu vždy uvádíme pouze nejlevnější variantu, která splňuje naše požadavky, i když některé modely by se do první desítky vešly s více typy karoserie, motory nebo stupni výbav. Platí to třeba pro Seat Leon Cupra, který by se do žebříčku dostal ve třídveřové verzi SC, pětidveřové variantě i jako kombi ST.  Kompletní přehled všech 21 verzí aut se zrychlením z 0 na 1000 km/h za šest a méně vteřin a cenou do milionu korun najdete zde.

Drtivou většinu aut v našem přehledu tvoří takzvané hot hatche, tedy sportovně upravené verze běžných hatchbacků nižší střední třídy. Některé jsou k dispozici pouze v třídveřovém provedení (opel, renault), jiné v pětidveřovém (peugeot, alfa, honda, ford), volkswagen a seat dávají na výběr. Leon Cupra jako jediný splňuje naše požadavky i jako kombík. Ze škatulky ho hatchů se vymezují kupátko BMW řady 2 a manažerský liftback Škoda Superb.

Většina aut má poháněnou přední nápravu, ford, volkswagen a škodovka všechna čtyři kola a BMW disponuje adrenalinovýmn pohonem "na zadek". Všechna auta mají stejný typ motoru - benzinový čtyřválec s turbem většinou s dvoulitrovým objemem. Nejrychleji dosahuje stovky z místa Focus RS - za 4,7 s. Nejnižší spotřebou podle výrobce se chlubí peugeot, měl by se při klidné jízdě spokojit jen se šesti litry benzinu na každých 100 km.

reklama
11. června 2015
Test Volkswagen Golf
Vyzkoušeli jsme jako první v Česku nový tříválcový turbomotor 1.0 TSI, s nímž má Volkswagen Golf konzumovat jen 4,3 l benzinu na 100 km. Podobný agregát se časem objeví i u Škody Fabia. Jsou jeho parametry reálné?
ZOBRAZIT AKTUÁLNÍ CENÍK Volkswagen Golf
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus
reklama