ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Crash testy - nová Honda Civic zazářila, Jeep Compass zklamal
22. února 2012

reklama
Organizace Euro NCAP zveřejnila výsledky nárazových testů dvou nových aut. Honda Civic 9. generace dosáhla pěti hvězd i podle přísnějších letošních kritérií, Jeep Compass má hvězdy dvě. Nabízíme podrobnosti.

Nový Civic se začne v Česku prodávat 12. března. Jeho ceník včetně technických údajů, prvků výbavy a dalších podrobností již nyní najdete zde. Porovnání s konkurenty si můžete prostudovat zde.

Výsledky nárazového testu Euro NCAP poslouží nováčkovi jako dobrá reklama. Pětidveřový rodinný hatchback totiž přesvědčivě splnil kritéria pro udělení pěti hvězd ve všech hodnocených oblastech.

Ochranu dospělých cestujících Euro NCAP ocenilo 94 procenty, přičemž zcela bezchybně dopadl boční náraz. Při čelním nárazu volant mírně ohrožuje hrudník a stehna řidiče, drobné nedostatky crash test zaznamenal i při bočním nárazu na kůl. Míra ochrany se však nikdy nedostala na horší stupeň než druhý (adekvátní) z pěti možných.

Žádné významnější pochybení Civic nezaznamenal ani při ochraně dětí, za kterou obdržel 83 % ze sta možných.

Ještě o trochu lepší výsledek (86 %) si odnesl z hodnocení asistenčních systémů.

Největší problémy budou letos dělat autům předpisy na ochranu chodců. Devátá generace Civicu se s nimi ale vypořádala se ctí, když obdržela 69 %.

Jako kontrast proti výsledkům Civicu působí vysvědčení Jeepu Compass. Zástupce kompaktních vozů třídy SUV (auta, která kromě asfaltu zvládají i lehčí terén) obdržel pouhé dvě hvězdy.

Ochranu dospělých zvládl na 61 %, ačkoli byl vybaven příplatkovými bočními airbagy typu Thorax, které by měly chránit i hlavu. Boční náraz sice zvládl bez ztráty květinky, ale náraz na kůl ze stejné strany přinesl velmi vážné ohrožení řidičova hrudníku hodnocené na školní stupnici pětkou. Kvůli tomu Euro NCAP nepřidělila Compassu za tento typ zkoušky ani bod. Také čelní náraz nedopadl úplně přesvědčivě. Stehna obou předních cestujících a u spolujezdce i holeně mají pouze třetí stupeň ochrany z pěti možných.

Ani práce aktivních opěrek hlavy Euro NCAP neuspokojila.

Nejlépe zvládl Compass ochranu dětí (76 %). Nejvíc testující organizaci vadilo, že se nedá deaktivovat airbag spolujezdce a před rizikem vyplývajícím z usazení malého dítěte na sedadlo spolujezdce varuje pouze anglický nápis na stínítku spolujezdce.

Pouhých 43 % obdržel jeep za asistenční systémy. Například signalizace nepřipoutaných cestujících nesplňuje požadavky Euro NCAP.

O ochraně chodců se nedá mluvit, o čemž svědčí pouze 23 %.

Letošní rok přinesl do hodnocení Euro NCAP přísnější měřítka. Aby auto obdrželo pět hvězd, musí získat celkové skóre přesahující 80 procent. U ochrany dospělých musí činit míra ochrany minimálně 80 procent, u dětí 75 procent a u asistenčních systémů a chodců 60 procent, když ještě před pár lety stačilo pouhých 25 procent.

Pouze osm z více než stovky zkoušených aut od roku 2009 tak dostalo od Euro NCAP potvrzených pět hvězd i pro letošní rok. Jsou jimi BMW řady 1, BMW X1, Ford Focus, Ford Ranger, Mercedes třídy M, Nissan Leaf, Subaru XV a Volvo V60.

Více výsledků nárazových testů objevíte zde.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama

Další články

Crash test Dacie Duster: jen tři hvězdy od Euro NCAP, ale bát se nemusíte
Organizace Euro NCAP zbourala další várku aut. Levné SUV Dacia Duster dostalo v nárazovém testu jen tři hvězdy, za což ale může nebezpečnost pro chodce a chybějící ESP. Nošovický Hyundai ix20 si odnesl maximálních pět hvězd.
Nárazové zkoušky Euro NCAP: všech šest aut s plným počtem hvězd, mezi nimi i nový Ford Focus
Organizace Euro NCAP zveřejnila výsledky dalších nárazových testů. Všech šest aut získalo plný počet hvězd, mezi nimi i elektromobil, hybrid nebo nový Ford Focus. Crash testy se ale neobešly bez připomínek. Co se Euro NCAP nelíbilo?
reklama
Deset nových nárazových testů od Euro NCAP
Organizace Euro NCAP zveřejnila výsledky další várky svých nárazových testů. Prošly jimi třeba nové BMW X3, Chevrolety Aveo a Orlando, Hyundai i40 nebo Kia Picanto. Jak dopadly?
Dvanáct nových nárazových testů Euro NCAP
Organizace Euro NCAP dnes zveřejnila výsledky dvanácti nových testů. Jedenáct aut získalo plný počet hvězd! Která to jsou? Jakému modelu se na téměř povinné nejlepší vysvědčení dosáhnout nepodařilo?
Škoda Citigo dostala za bezpečnost pět hvězd, testy prošla i čínská auta
Organizace Euro NCAP dnes vydala 17 autům vysvědčení za absolvování nárazových testů. Desítka z nich dostala maximální pětihvězdičkové hodnocení. Dosáhla na něj i Škoda Citigo. Nabízíme podrobnosti.
Nejlevnější auta s pětihvězdičkovou bezpečností
Trojčata z Bratislavy Seat Mii, Škoda Citigo a VW Up! se stala prvními miniauty s nejvyšším bezpečnostním ohodnocením od organizace Euro NCAP. Je Citigo nejlevnějším pětihvězdičkovým autem v Česku?
reklama
blog comments powered by Disqus
reklama