ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Alfa Romeo začala prodávat novou Giulii - nejrychlejší sedan střední třídy v Česku
12. července 2016

reklama
Být, či nebýt? Možná až tak záleží značce Alfa Romeo na úspěchu nového sedanu střední třídy Giulia. Pokud její projekt skončí neúspěchem, může to výrobce aut se sportovním srdcem zahubit. A proto přichystal několik trumfů.

Ač jde o ideového nástupce neúspěšného modelu 159 mezi manažerskými sedany, snažila se od něj nová Alfa Romeo Giulia silně odstřihnout. Tak silně, že například zvolila odlišnou koncepci pohonu kol. Giulia hrabe zadními, nebo všemi čtyřmi, jak se na správné sportovně laděné auto sluší a patří.

Mezi sedany a liftbacky střední třídy patří Julie k nejmenším, i když se to na první pohled nezdá. Tím se staví do jedné řady s největšími konkurenty, tedy prémiovými a sportovně laděnými vozy se stejnou koncepcí pohonu - BMW řady 3 a Mercedesem C. Giulia měří na délku 4,64 m, tedy o centimetr více než bavorák a o pět méně než Mercedes. Když ji srovnáme se Škodou Superb, nejprodávanějším autem střední třídy v Česku, je kratší o 22 cm. Také v interiéru a v zavazadlovém prostoru patří Giulia k nejmenším sedanům střední třídy. Čtyři cestující s výškou 180 cm se ale vejdou bez otlačení hlavy nebo kolenou. Porovnávat některé parametry, které jsme uvnitř ní naměřili s konkurenty, můžete zde.

Zatímco prostorovými parametry Giulia příliš nevyniká, u motorů je to jinak, i když jsou zatím k dispozici jen dva. Ten naftový s objemem 2,2 l se nabízí ve třech výkonových verzích 100, 110 a 132 kW. Všechny mají příznivou spotřebu 4,2 l nafty na každých 100 km (podle údajů výrobce) a silnější dva i nadprůměrnou dynamiku (k nejslabšímu ještě Alfa Romeo hodnotu zrychlení z 0 na 100 km/h nezveřejnila). Naprostým dynamitem je ale zatím jediný benzinový motor v nabídce. Šest válců, necelé tři litry objemu, dvě turba a technologie od Ferrari znamenají brutálních 375 kW výkonu a nejlepší dynamiku ze všech sedanů střední třídy. Auto zrychlí z 0 na 100 km/h během 3,9 s a rozjede se paž na 307 km/h. Motor je určený pouze pro speciální sportovní verzi Quadrifoglio Verde a jeho parametry s ostatními sedany střední třídy porovnávejte zde. Později přibude ještě krotší dvoulitrový benzinový turbomotor pro "civilní" provedení.

Nová Alfa Romeo Giulia se prodává od 839 tisíc korun. To je hodně vysoká vstupní cena i mezi takzvanými prémiovými auty, vyšší než u BMW řady 3 a Mercedesu třídy E. To je ale způsobené tím, že Giulia zatím nemá základní benzinový motor. Ve srovnatelných verzích jsou ceny Giulie s největšími konkurenty podobné, takže výrazně vyšší než u většiny ostatních manažerských aut. Standardní výbava zahrnuje například šestnáctipalcová litá kola, dvouzónovou automatickou klimatizaci, multimediální systém s displejem o úhlopříčce 6,5 palců a s bluetooth hansfree pro legální telefonování za jízdy, volič jízdních režimů DNA, tempomat nebo dešťový senzor automaticky spouštějící stěrače. Nechybí ani některé bezpečnostní systémy jako varování před vybočením z jízdního pruhu nebo před nárazem do překážky před vozem včetně autonomního brzdění. Připlácí se ale třeba za parkovací senzory nebo vyhřívání sedadel. Při srovnání s přímými konkurenty je standardní výbava Giulie slušná.

Vyšší verze Super přidává za 39 tisíc příplatku například polokožené čalounění sedadel, větší sedmnáctipalcová kola nebo speciální prahy dveří. Kapitolu samu pro sebe představuje verze Quadrifoglio Verde dostupná pouze s benzinovým šestiválcem, která stojí více než dva miliony a kromě brutálního motoru nabízí standardně například adaptivní xenonové světlomety s natáčením do zatáček, speciální sportovní kožená sedadla i volant, aktivní systém odpružení a spoustu další elektroniky na podvozku, speciální devatenáctipalcová litá kola nebo třeba doplňky z karbonu. Kompletní aktuální nabídku Giulie najdete zde. Nabídka se bude v nejbližších měsících rozšiřovat, mimo jiné i o verze s pohonem všech kol. 

Porovnali jsme verzi s nejsilnějším naftovým motorem 2.2/132 kW s největšími konkurenty BMW řady 3 a Mercedesem třídy C v podobné konfiguraci. Podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely. 

Novou Alfu Romeo Giulia už jsme testovali, podrobnou recenzi přivezeme v nejbližších dnech.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus
reklama