ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Volvo XC60 bylo zdraženo o bezmála 12 tisíc korun a dostalo dvě nové výbavy
21. prosince 2016

reklama
Volvo před koncem roku zdražovalo. Ceny směrem nahoru se posunuly u sedanu S60, kombi V60, hatchbacku V40 a SUV XC60. Podívejme se na toho posledního trochu podrobněji, do nabídky totiž přibyly i nové výbavy Edition Dynamic a Edition Luxury.

Volvo XC60 je nejprodávanějším modelem švédské značky na českém trhu. Prémiové SUV letos do konce listopadu uvízlo v hledáčku celkem 691 nových majitelů, v jedenáctém měsíci se v žebříčku nejprodávanejších automobilů na českém trhu umístilo na 71 . místě a v nabídce českého importéra Volva je stále nejprodávanějším modelem před velkým SUV XC90. Pokud se podíváme na nejprodávanější SUV prémiových značek, jsou na tom lépe než volvo jen Audi Q3 (1091) a Q7 (911), BMW X5 (867) a Mercedes třídy GLE (767). V kategorii SUV střední třídy se před XC60 dostal zase dostaly jen Volkswagen Tiguan (1875) a Honda CR-V (914), které se samozřejmě pohybují v trochu jiných cenových hladinách.

Volvo XC60 je na trhu od roku 2008, v roce 2013 pak prodělalo poměrně důkladný facelift. Předělán byl i celý interiér a revoluce nastala pod kapotou, kde jsou všechny motory umístěny napříč a prostřednictvím šestistupňových ručně řazených nebo šestistupňových a osmistupňových samočinných převodovek pohánějí přední nebo všechna kola. K přenosu točivého momentu na zadní kola používá Volvo elektronicky řízenou lamelovou spojku Haldex podobně jako třeba koncern Volkswagen.

Volvo XC60 se aktuálně nabízí ve dvanácti motorizacích, čtyři z toho jsou benzinové a šest má poháněna pouze přední kola. Všechny motory po faceliftu mají čtyři válce, přímé vstřikování a zdvihový objem 2,0 litru s výjimkou verze D5 AWD/162 kW, která stále využívá schopnosti staršího pětiválce 2,4 litru přeplňovaného dvěma turbodmychadly. Základem nabídky je verze D3/110 kW, která má pod kapotou dvoulitrový turbodiesel přeplňovaný jedním turbodmychadlem, a dodává se výhradně s pohonem předních kol. Zákazník si může vybrat mezi ručně řazenou šestistupňovou převodovkou a osmistupňovým automatem. Stejným způsobem se nabízí i výkonnější motor D4/140 kW s dvěma turbodmychadly. Zde je však k dispozici i varianta s pohonem všech kol. Zatímco ručně řazenou převodovku má stejnou, automat disponuje v tomto případě pouze šesti stupni. To samé platí u pětiválcové verze D5/162 kW, která se dodává výhradně s pohonem všech kol a dvěma šestistupňovými převodovkami (manuál i automat).

Zážehové motory jsou k dispozici pouze dva. Slabší T5/180 kW má čtyři válce, zdvihový objem 2,0 litru a je přeplňován pouze jedním turbodmychadlem, silnější T6/225 kW dopuje navíc ještě kompresor. Všechny zážehové verze XC60 se dodávají standardně s osmistupňovým automatem, zákazník si může jen vybrat, zda si vystačí s pohonem předních kol nebo zda potřebuje čtyřkolku.

Co se týče aktuální nabídky výbav, všechny byly plošně a bez výjimky zdraženy o 11 800 korun, jejich počet pak rozšířily dvě nové Edition Dynamic a Edition Luxury. Nejlevnější Volvo XC60 stojí 878 500 Kč, má pod kapotou nejslabší turbodiesel D3/110 kW, ručně řazenou převodovku a výbavu Kinetic. V porovnání s ostatními SUV střední třídy je nejbližším konkurentem volva Audi Q5, které aktuálně pořídíte minimálně za 1 021 000 Kč. Na přehled všech SUV střední třídy v cenovém rozpětí 850 000 až 1 500 000 korun se podívejte zde.

Ve standardní výbavě verze Kinetic nechybí například automatická klimatizace, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, osmipalcový kontrolní displej řidiče s analogovými ukazateli po stranách, audiosystém s pětipalcovým displejem a ovládáním na volantu, kožený potah volantu, střešní ližiny, elektricky sklopná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, diody pro denní svícení, palubní počítač, tempomat s omezovačem rychlosti, autonomní brzdění (do rychlosti 50 km/h), asistent pro rozjezd ve svahu, systém start/stop nebo 17palcová kola z lehké slitiny.

Za samočinnou osmistupňovou převodovku se připlácí 56 tisíc korun, nejlevnější verze s pohonem všech kol D4 AWD/140 kW přijde na 978 700 Kč a nejlevnější benzinový motor T5 FWD/180 kW stojí 1 037 600 Kč. Pětiválcový turbodiesel D5 je o 22 400 korun dražší (1 060 000 Kč).

Přesně o 59 300 Kč je oproti výbavě Kinetic dražší vyšší výbava Momentum. Odlišuje se trochu jinou mřížkou chladiče, interiér se na první pohled liší lepším volantem s hliníkovou vložkou a lepším čalouněním. Výbava pak navíc oproti verzi Kinetic obsahuje lepší audiosystém s bluetooth, vnitřní zpětné zrcátko se samočinnou změnou odrazivosti proti oslnění, dešťový a světelný senzor, přední sedadla s elektricky nastavitelnou bederní opěrkou a parkovací senzory v zadním nárazníku. Základní model D3 FWD/110 kW stojí 937 800 Kč, ve výbavě Momentum jsou pak dispozici všechny motorizace včetně nejsilnější zážehové T6 FWD/228 kW, která přijde na 1 187 700 Kč. Čtyřkolka je v tomto případě o 76 tisíc korun dražší.

Od výbavy Momentum se odvíjí i speciální akční výbavy Edition Dynamic a Edition Luxury. V prvním případě zaplatíte navíc 68 800 Kč a za to dostanete kožené čalounění Sport, tmavé polstrování stropu, dřevěný dekor v interiéru v odstínu Piano Black, zásuvku na 12 V v zavazadlovém prostoru, elektricky ovládané víko zavazadelníku, 18palcová kola, stříbrné střešní ližiny a zatmavená okna vzadu. Ve druhém si připlatíte dokonce 105 200 Kč a ve standardní výbavy se oproti verzi Edition Dynamic objeví navíc adaptivní tempomat, systém na sledování pohybujících se předmětů v mrtvém úhlu vnějších zpětných zrcátek, systém pro rozpoznávání doparvních značek, samočinné přepínání dálkových světel a dřevěný dekor interiéru v barvě ořechu.

Porovnali jsme Volvo XC60 D5 AWD Momentum s Mercedesem GLC 250 d a Audi Q5 2.0 TDI quattro. Podívejte se zde. Parametry srovnání můžete měnit podle svých potřeb, porovnávat můžete i další motory, výbavy popřípadě jiné modely.

Nejluxusněji vybavené XC60 se jmenuje Summum a stojí o 66 700 korun více než výbava Momentum. Summum má ve standardu například elektricky nastavitelné sedadlo řidiče s pamětí, 18placová kola, kožené čalounění, stříbrné střešní ližiny a chromované doplňky karoserie. K dispozici je pro všechny motorizace, nejlevnější D3 FWD/110 kW přijde na 1 004 500 Kč.

Porovnali jsme Volvo XC60 T5 AWD Summum s modely Lexus NX a BMW X3. Podívejte se zde.

Od výbavy Momentum se odvíjí také další speciální sportovní výbava R-design, která je dražší o 99 100 Kč. Ve výbavě najdete mimo jiné speciální 18palcová kola, jiný přední i zadní (s difuzorem) nárazník, čalounění v kombinaci textil/kůže, černé polstrování stropu, hliníkové obložení interiéru, dvojitou koncovku výfuku, stříbrná vnější zpětná zrcátka, sportovní podvozek, sportovní pedály popřípadě stříbrné střešní ližiny. Verze R-design je k dispozici pro všechny motorizace, nejlevnější D3 FWD/110 kW stojí 1 036 900 Kč.

Kompletní ceník Volva XC60 najdete zde, test si můžete přečíst zde.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama

Další články

Nové Volvo S90 nahrazuje starší model S80. Novinku představuje kombík V90
Volvo zveřejnilo ceníky nových modelů S90 a V90. Jde o auta vyšší střední třídy, tedy pro top manažery a movité jedince, páry nebo rodiny. Porovnali jsme jejich technické údaje, ceny a výbavy s konkurenty.
Volkswagen Tiguan: vrcholné motorizace stojí přes milion korun
Volkswagen rozšiřuje nabídku pohonných jednotek pro nový Tiguan o dva výkonné čtyřválce. Prvním je zážehový agregát 2.0 TSI/162 kW z Golfu GTI, druhým turbodiesel 2.0 BiTDI/176 kW, který se poprvé objevil v Passatu.
reklama
Škoda Kodiaq se bude prodávat od 677 900 korun. S pohonem všech kol
Škoda dnes zveřejnila v Paříži první cenu Škody Kodiaq. Nové velké SUV se bude prodávat od 677 900 korun. Na výběr jsou za tuto částku dvě varianty benzinového turbomotoru 1.4 TSI/110 kW - pohon všech kol s manuálním řazením a pohon předních kol s automatem.
Honda CR-V: Nejprodávanější japonské SUV střední třídy snížilo ceny u všech turbodieselů
Když někdo chce japonské SUV střední třídy, Honda CR-V bývá nejčastější volbou. Důvodem je povedený automobil i přijatelné ceny. Nyní se u českého importéra rozhodli zatraktivnit nabídku zlevněním turbodieselů o 15 tisíc korun.
reklama
blog comments powered by Disqus
reklama