ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Volvo V60 Cross Country: Outdoorové kombi sežete pod milion ale jen s pohonem předních kol
30. prosince 2016

reklama
Importér Volva zdražil o více než 4000 korun motorizace D4 u dvou nejstarších řad XC60 a S60/V60 včetně modelů Cross Country. Podívejme se podrobněji na nabídku verze V60 CC, která přišla na trh teprve před dvěma lety.

Druhá generace stále elegantního kombi střední třídy Volvo V60 byla představena v roce 2011, rok předtím se na trhu objevil sedan S60. V roce 2013 si celá modelová řada prošla poměrně důkladným faceliftem, o rok později se pak objevila dvojice S60/V60 na zvýšeném podvozku v atraktivních variantách Cross Country. Zatímco v případě sedanu to nebyla zrovna trefa do černého, outdoorové kombi se líbí. Celkově však prodeje celé řady 60 na českém trhu rozhodně netrhají rekordy. Se 158 registracemi za jedenáct měsíců roku 2016 se tohle volvo pohybuje až ve druhé polovině našeho žebříčku, který čítá 286 automobilů. Podívejte se zde.

Aktuální nabídka V60 CC se odvíjí od tří stupňů výbav – Kinetic, Momentum a Summum - a tří pohonných jednotek, které jsou pod přední kapotou uloženy napříč. Zážehové motory reprezentuje přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec z nové generace pohonných jednotek Drive-E ve verzi T5 přeplňovaný turbodmychadlem i kompresorem o výkonu 180 kW. Jediný benzínový agregát se dodává výhradně s osmistupňovou samočinnou převodovkou a pohonem všech kol, který pracuje na principu elektronicky řízené lamelové spojky od firmy Haldex. Verze T5 nabízí špičkovou dynamiku (0-100 km/h za 6,6 s), ale kombinovaná spotřeba udávaná výrobcem (6,6 l/100 km) není příliš reálná. Rychlost je pak u všech variant omezena na 210 km/h.

Turbodiesely zastupují varianty D3 a D4. V případě pohonu předních kol je pod kapotou dvoulitrový čtyřválec řady Drive-E. Ten slabší D3 je přeplňovaný pouze jedním turbodmychadlem a dosahuje výkonu 110 kW, silnější D4 dopují hned dvě turbodmychadly a dává až 140 kW. Obě varinaty mohou přenášet točivý moment na přední kola prostřednictvím šestistupňové ručně řazené převodovky nebo osmistupňového automatu. Verze D4 AWD s pohonem všech kol má stejné označení i výkon 140 kW ale jiný motor. Konkrétně se jedná o starší pětiválec o objemu 2,4 litru, který je k dispozici výhradně s šestistupňovou samočinnou převodovkou.

Slabší motor D3 a verze D4 AWD mají průměrnou dynamiku (zrychlení 0-100 km/h za 9,1 respektive 8,8 s), moderní D4 s pohonem předních kol je výrazně svižnější (0-100 km/h za 7,7 s). Čtyřkolka však má pro změnu nesrovnatelně lepší trakci za horších adhezních podmínek a nabídne tak větší přidanou hodnotu. Ta se pochopitelně odrazí i ve spotřebě. Zatímco dvoukolky si vystačí se 4,2-4,7 litry v kombinovaném cyklu, u verze D4 AWD s Haldexem se udává 5,7 l/100 km.

Základní provedení V60 CC lze pořídit pod milion korun, pokud si vystačíte s turbodieselem a pohonem předních kol a také dvěma nižšími výbavami Kinetic a Momentum. V prvním případě dostane zákazník v ceně mimo jiné samočinnou klimatizaci, centrální zamykání, elektrické ovládání předních i zadních oken, LCD displej místo kontrolních přístrojů, multifunkční volant potažený kůží, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka, diody

pro denní svícení, palubní počítač, tempomat, autonomní brzdění City Safety II (do 50 km/h), audiosystém s bluetooth a zadní parkovací kameru, systém start/stop a 16palcová kola z lehkých slitin.

Nejlevnější varianta V60 CC D3 Kinetic s ručně řazenou převodovkou stojí 915 971 Kč, za samočinnou převodovku si připlatíte 54 320 korun, za motor D4 s dvěma turby pak 64 505 korun. Dieselová čtyřkolka D4 AWD Geartronic již stojí 1 011 003 Kč, benzinová T5 AWD Geartronic pak 1 035 927 Kč.

Verze Momentum přidává lepší sedadla s elektricky nastavitelnou bederní opěrkou, tříramenný volant, samostmívací vnitřní zpětné zrcátko, lepší osvětlení interiéru, stříbrné střešní ližiny, dešťový senzor, 17palcová kola z lehkých slitin a lepší audiosystém. Nejlevnější provedení D3 přijde na 971 746 Kč, což je o 55 775 Kč více než stojí stejná motorizace ve variantě Kinetic.

Vrcholnou výbavu Summum již neseženete pod milion korun, ale ve standardu má třeba elektricky nastavitelné sedadlo řidiče s pamětí a 18palcová kola. Základní model D3 přijde na 1 035 087 Kč, tedy o více než 63 tisíc korun oproti verzi Momentum.

Přímou konkurenci pro Volvo V60 Cross Country lze na trhu najít jen stěží, nicméně parametry motoru a rozvorem se mu blíží  Volkswagen Passat Alltrack a DS5 Hybrid 4. Na srovnání těchto konkurentů s verzí D4 AWD Momentum se podívejte zde. Parametry srovnání samozřjmě můžete měnit podle svých požadavků, srovnávat pak můžete i jiné motorizace, výbavy nebo celé modely.

Kompletní ceník modelu Volvo V60 Cross Country najdete zde.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama

Další články

Nové Volvo S90 nahrazuje starší model S80. Novinku představuje kombík V90
Volvo zveřejnilo ceníky nových modelů S90 a V90. Jde o auta vyšší střední třídy, tedy pro top manažery a movité jedince, páry nebo rodiny. Porovnali jsme jejich technické údaje, ceny a výbavy s konkurenty.
Audi oficiálně spustilo prodej modelu Q2. Malé SUV stojí minimálně 584 900 korun
Nejlevnější verze Audi Q2 s tříválcovým benzinovým turbomotorem 1.0 TFSI bude dostupná až příští rok. Aktuálně se tak dá pořídit od 648 900 korun se čtyřválcem o objemu 1,4 l. Novinku jsme porovnali z různých úhlů pohledu s konkurenty.
reklama
Listopadový růst prodeje nových aut v Evropě tlačily luxusní značky. Dařilo se i koncernu VW
Evropané v listopadu kupovali nová auta více než loni. V plusu meziročně skončily všechny značky koncernu Volkswagen včetně Škody. Nejvíce se z nich dařilo Seatu. Vysoké nárůsty evidujeme i u luxusního trojlístku Audi, BMW a Mercedes.
Volvo XC60 bylo zdraženo o bezmála 12 tisíc korun a dostalo dvě nové výbavy
Volvo před koncem roku zdražovalo. Ceny směrem nahoru se posunuly u sedanu S60, kombi V60, hatchbacku V40 a SUV XC60. Podívejme se na toho posledního trochu podrobněji, do nabídky totiž přibyly i nové výbavy Edition Dynamic a Edition Luxury.
reklama
blog comments powered by Disqus
reklama