ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Volkswagen up! po faceliftu: s turbomotorem jede jako Golf GTI první generace
29. června 2016

reklama
Po pěti letech prodělal Volkswagen up! první větší modernizaci. Po premiéře na autosalonu v Ženevě nyní přijíždí na trh. Novinkou je výkonný přeplňovaný motor, úsporný „atmosférický“ třídveřový základ stojí 219 900 Kč.

I když za sebou neměl žádného přímého předchůdce, a nebyl ani nejlevnější, vybudoval si up! v západní Evropě pozici jednoho z nejprodávanějších mini na trhu, což samozřejmě výrazně ovlivnila jeho neotřesitelná pozice ve svém segmentu v Německu. U nás to má tradičně těžší. Miniautomobily v Česku moc netáhnou a navíc je zde doma automobilka Škoda, která má v nabídce jeho derivát s názvem Citigo. I když není tak stylový jako up!, česká klientela má své preference dopředu dané. A tak mu za prvních pět měsíců letošního roku patří až 74. místo s celkem 209 registrovanými automobily, zatímco 17. škodovka našla 1259 zájemců. Na žebříček automobilů podle počtu registrací na českém trhu se podívejte zde.

Jak už to při takových příležitostech bývá, up! dostal při faceliftu nové nárazníky a světla respektive pouze optiku. Přední jsou nově ve standardu vybaveny diodami pro denní svícení, verze s mlhovými světlomety pak pomáhají s přisvěcováním do zatáček. Zadní světla mohou mít rovněž diody, v nárazníku pak kvůli bezpečnosti přibyla odrazová skla. Tyto úpravy lehce změnily celkové rozměry. Zatímco šířka zůstala stejná, nový model je o 2,6 cm vyšší a dokonce 6 cm delší než jeho předchůdce.

Nové jsou i designy kol respektive jejich kryty a také byla rozšířena paleta laků na celkových 13, přičemž sedm barev je úplně nových. Další individualizaci umožňují tři kontrastní barvy střechy nebo designové grafické polepy karoserie.

Výraznější individualizace je možná i v interiéru, kde Volkswagen nabízí deset různých obkladů palubní desky. Nově může mít up! například multifunkční volant (20 000 Kč) nebo samočinnou klimatizaci (7000 Kč), ve výbavě se objevuje také dešťový a světelný senzor, bezpečnostní asistent Front Assist nebo parkovací kamera (4600 Kč), která se však dodává pouze s pětipalcovou obrazovkou. Nové multimediální systémy umožňují připojit chytrý mobilní telefon a využívat některé jeho aplikace včetně speciální "appky" právě pro up! s daty z palubního počítače nebo navigací. Cíle se dají v rámci aplikace zadávat třeba i malováním písmenek prstem na displej vašeho mobilu.

Zásadní změna se udála pod krátkou přední kapotou. Kromě atmosféricky plněných tříválců 1,0/44 a 55 kW, které prošly optimalizací v podobě snížené spotřeby, dostal nejmenší volkswagen nově přeplňovaný tříválec 1,0 TSI o výkonu 66 kW. Zatímco atmosféricky plněným motorům trvá zrychlení z klidu na 100 km/h nekonečných 14,4 a 13,5 s, „turboup“ to zvládne za 9,9 s a navíc pak může pokračovat až do 185 km/h, zatímco slabší verze končí ve 162 respektive 172 km/h. Špatně na tom není nový motor ani z hlediska spotřeby. Zatímco v kombinovaném režimu si „atmosféry“ vystačí s 4,1 a 4,2 litry na 100 km, 1.0 TSI nepotřebuje více jak 4,4 l/100 km. Podívejte se zde na srovnání výkonu motorů v kategorii miniautomobilů a uvidíte, že přeplňovaný up! má dnes na trhu jen jednoho rovnocenného soupeře v podobě Opelu Adam, který je podstatně dražší a navíc je k dispozici pouze jako třídveřový.

U Volkswagenu se ostatně nechali slyšet, že up! s přeplňovaným motorem má podobné dynamické parametry jako první Volkswagen Golf GTI z roku 1976, který dnes letos slaví 40. výročí od svého vzniku. V nabídce modernizovaného upu i nadále zůstávají také alternativní ekologické verze eco up! na stlačený zemní plyn poháněný motorem 1.0/50 kW a elektrický e-up!.

Základem nabídky je verze 1.0/44 kW s výbavou Take up! a třídveřovou karoserií, za kterou zákazník zaplatí 219 900 Kč. To je sice o 7000 Kč více než kolik stál předchůdce, ale standardní výbava se rozrostla například o dálkové ovládání centrálního zamykání, asistent pro rozjezd do kopce, elektricky ovládaná přední okna, výškově nastavitelná sedadlo řidiče nebo dělená zadní sedadla. Téměř za všechno ostatní si je třeba připlácet počínaje klimatizací (5600 Kč) a konče audiosystémem (5400 Kč).

Porovnali jsme třídveřový up! s modely Peugeot 108 a Fiat 500. Podívejte se zde. Jednotlivé parametry srovnání můžete měnit dle libosti, porovnávat můžete i jiné modely, motorizace či výbavy.

Zbylých variant je celkem devět, všechny mají pět dveří a kombinují dvě vyšší výbavy Move up! a High up!. Chudší z nich je určena pouze pro atmosférické verze zážehového tříválce včetně varianty eco up! na CNG. Oproti výbavě Take up! je v základu také klimatizace a audiosystém a nejlevnější verze s motorem 1.0/44 kW přijde na 240 900 Kč. Za silnější motor 1.0/55 kW se připlácí 14 tisíc korun, za samočinnou převodovku 29 tisíc korun. Verze na CNG je v této výbavě dražší o 62 tisíc korun.

Pokud si vyberete nejvyšší výbavu High up!, nemůžete mít slabší motor 1.0/44 kW. Oproti Move up! si ale polepšíte o zadní parkovací senzory, mlhové světlomety, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, vyhřívaná přední sedadla, palubní počítač, tempomat a kola z lehkých slitin. Nejlevnější verze s motorem 1.0/55 kW přijde na 283 900 Kč, příplatek za samočinnou převodovku je 29 tisíc korun, u motorizace 1.0 TSI/66 kW se cena navýší jen o 19 tisíc korun. Nejdražší up! s motorem na stlačený zemní plyn a výbavou High up! přijde na 331 900 Kč.

Porovnali jsme up! 1.0 TSI/66 kW s konkurencí v podobě stejně výkonných modelů Smart Forfour a Opel Adam. Podívejte se zde.

Kompletní ceník třídveřového modelu up! najdete zde, pro pětidveřový model je pak zde. Modernizovaný Up! si lze již nyní objednávat, u prodejců se první kusy objeví v srpnu. Dealeři ještě mají na skladech několik desítek vozů před modernizací.

reklama
30. března 2012
Test Volkswagen Up! 5dv.
Test pětidveřového Volkswagenu Up! vydáváme hned poté, co VW zveřejnil jeho české ceny - začínají na 202 900 Kč. Zkoušeli jsme automatickou převodovku a motor na zemní plyn, tedy verze, které dostane i Škoda Citigo.
ZOBRAZIT AKTUÁLNÍ CENÍK Volkswagen Up! 5dv.
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus
reklama