ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Volkswagen Polo: Celkové zdražení, základní verze Allstar za 314 900 Kč
13. září 2016

reklama
Volkswagen nedávno zdražil celou svou nabídku včetně malého Pola, u kterého se zvýšily ceny u většiny modelů s výjimkou zlevněné verze Allstar. S motorem 1.0 MPI/55 kW za 314 900 Kč je tento model nyní základem nabídky.

Kompakt od Volkswagenu představuje cenově i prostorově rozumný kompromis mezi miniautomobilem up! a dražším Golfem. Má dobré jízdní vlastnosti, úspornou paletu pohonných jednotek, ale v porovnání s konkurencí je trochu dražší a z prostorového hlediska patří spíše k těm menším ve své třídě. V nabídce je u nás již pouze pětidveřová verze, „outdoorové“ provedení CrossPolo (na snímku) a také sportovní tří- nebo pětidveřový model GTI, který loni dostal nový přeplňovaný motor 1.8 TSI/141 kW.

Pátá generace modelu Polo je na trhu již šestý rok, za sebou má mezigenerační facelift z roku 2014 a před sebou má ještě minimálně dvouletou kariéru. Přesto Volkswagen trochu zúžil nabídku modelů, když vyřadil výbavu Comfortline. Malý Volkswagen si tak nyní můžete pořídit pouze ve výbavě Highline a pak v rámci akčních paketů Allstar a Maraton Edition.

Právě výbava Allstar vychází ze zrušené výbavy Comfortline a obsahuje vedle nápisů Allstar například komfortní sedadla v látce s potahem v designu "Pentastripe", pedály z ušlechtilé oceli, textilní koberečky s béžovým obšitím nebo 15palcová kola z lehkých slitin. U Volkswagenu pro Polo Allstar přichystali ještě zajímavý paket Allstar Plus, který přijde na 19 300 Kč. Jeho součástí jsou větší 16palcová kola a také přední a zadní světlomety LED. Cenové zvýhodnění oproti ceníku příplatkové výbavy zde činí 14 100 Kč.

Na výběr jsou dva zážehové motory 1.0 MPI/55 kW a 1.2 TSI/66 kW a turbodiesel 1.4 TDI/55 kW. Pro výkonnější motor TSI je alternativně za příplatek 40 000 Kč k dispozici sedmistupňová dvojspojková převodovka DSG, jinak jsou všechny motorizace vybaveny pětistupňovou ručně řazenou převodovkou. I když byla celá modelová řada zdražena, u modelu Allstar došlo ke zlevnění o 5000 Kč, takže základní verze 1.0 MPI přijde na 314 900 Kč. Přeplňovaný motor 1.2 TSI je 22 tisíc korun dražší, turbodiesel 1.4 TDI/55 kW pak stojí 380 900 Kč a je dnes jediným modelem této řady, který konzumuje naftu. Fronta se ale na něj stát stejně nebude, protože nižší spotřeba 3,4 l/100 km nevykompenzuje vysokou pořizovací cenu ani podprůměrnou dynamiku (0-100 km/h za 12,9 s). Prodej akčního modelu Allstar byl nyní prodloužen do 30. září.

Litrový tříválec 1.0 MPI ani turbodiesel 1.4 TDI ve standardní nabídce Pola nenajdete, tříválec si však můžete pořídit v další akční výbavě Maraton Edition, která ve standardu nabízí mimo jiné prodlouženou záruku na 5 let nebo do ujetí 100 000 km, audiosystém Composition Media, parkovací senzory vpředu i vzadu, tempomat, mlhové světlomety, 15palcová kola z lehkých slitin, zásuvky pod předními sedadly a multifunkční volant. Výbava Maraton Edition byla zdražena o 6000 Kč a s tříválcem 1.0 MPI/55 kW stojí nově 317 900 Kč. Verze 1.2 TSI/66 kW je opět o 22 tisíc korun dražší, za samočinnou převodovku se připlácí 40 tisíc korun.

Výbava Pola Highline je srovnatelná s výbavou Allstar, ale navíc obsahuje také přední mlhové světlomety, samočinnou klimatizaci, audiosystém s bluetooth a ovládáním na volantu. Oproti modelu Allstar je však Higline o 14 tisíc korun dražší (výbava byla zdražena o 3000 Kč), na druhou stranu jej můžete mít kromě základního motoru 1.2 TSI/66 kW za 351 900 Kč také v silnější verzi 1.2 TSI/81 kW se šestistupňovou ručně řazenou převodovkou za 371 900 Kč.

Porovnali jsme model Polo Maraton Edition 1.2 TSI/66 kW s modely Peugeot 208 a Ford Fiesta. Podívejte se zde. Pokud preferujete jiné konkurenty a jiné srovnávací parametry, můžete si tabulku upravit podle svých představ.

O 5000 korun byla zdražena i „outdoorová“ varianta CrossPolo, která samozřejmě nedisponuje pohonem všech kol, ale díky vyšší světle výšce a černým plastem chráněné spodní části se tváří velmi odhodlaně. Oproti výbavě Highline má CrossPolo ještě atraktivní 17palcová kola z lehkých slitin, stříbrně eloxované střešní ližiny a komfortní sedadla se speciálním čalouněním. K dispozici je pouze s motorem 1.2 TSI/66 kW a stojí 378 900 Kč (418 900 Kč s převodovkou DSG).

Vrcholem nabídky modelové řady Polo je tří- nebo pětidveřová verze GTI, která disponuje výkonným čtyřválcem 1.8 TSI/141 kW. Díky tomu dokáže sprintovat z klidu na 100 km/h za 6,7 s a dosáhne nejvyšší rychlosti 236 km/h. Polo GTI bylo zdraženo o 5000 Kč a nyní stojí v základu 469 900 Kč (pětidveřová verze je o 6000 Kč dražší) . V základní výbavě najdete oproti verzi Higline navíc například 17palcová kola z lehkých slitin, elektronický závěr diferenciálu XDS, sportovní podvozek se sníženou světlou výškou o 15 mm, sportovní multifunkční volant potažený kůží, červené brzdové třmeny, speciální sportovní nárazníky, dvojitou chromovanou koncovku výfuku, rezervní kolo, zadní spoiler v barvě vozu, zatmavená zadní světla, červené obšití řadící páky a madla ruční brzdy, sportovní sedadla se speciálním čalouněním nebo černý strop interiéru.

Na kompletní ceník pětidveřového Pola se můžete podívat zde, CrossPolo najdete zde a Polo GTI zde.

reklama
2. května 2014
Test Volkswagen Polo 5dv.
Sotva se nová verze Volkswagenu Polo začala oficiálně prodávat na českém trhu, už tady máte její podrobný test. Podařilo se nám vyzkoušet pět různých verzí malého hatchbacku. Jak jezdí jeho nové motory?
ZOBRAZIT AKTUÁLNÍ CENÍK Volkswagen Polo 5dv.
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus
reklama