ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Volkswagen Tiguan: vrcholné motorizace stojí přes milion korun
6. září 2016

reklama
Volkswagen rozšiřuje nabídku pohonných jednotek pro nový Tiguan o dva výkonné čtyřválce. Prvním je zážehový agregát 2.0 TSI/162 kW z Golfu GTI, druhým turbodiesel 2.0 BiTDI/176 kW, který se poprvé objevil v Passatu.

Volkswagen Tiguan druhé generace je na trhu krátce a nabídka jednotlivých motorizací utěšeně roste. Poslední dvě novinky cílí na nejnáročnější zákazníky, kteří ocení kvality podvozku nového kompaktního SUV wolsburgské značky díky mimořádně výkonným pohonným jednotkám.

Dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec 2.0 TSI/162 kW, který je mimo jiné základní výbavou kultovního Golfu GTI, poskytuje největší točivý moment 350 N.m v rozsahu otáček 1500 - 4000 1/min. Nyní tato pohonná jednotka v kombinaci s pohonem všech kol a samočinnou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG rozšiřuje nabídku nového Tiguanu. Vysoké SUV s ní dokáže sprintovat z klidu na rychlost 100 km/h za 6,5 s a dosáhne nejvyšší rychlosti 220 km/h. Ve své třídě se jedná o jeden z nejvýkonnějších modelů na trhu, ostatně podívejte se zde na srovnání všech zážehových motorů v segmentu SUV střední třídy.

Ještě více výkonu a síly poskytuje dvěma turbodmychadly dopovaný turbodiesel 2.0 BiTDI/176, jehož největší točivý moment 500 N.m je k dispozici v rozsahu otáček 1750 – 2500 1/min. I vrcholný vznětový motor se bude kombinovat výhradně s pohonem všech kol a sedmistupňovou samočinnou dvouspojkovou převodovkou DSG a Tiguan s tímto pohonným ústrojím zvládne akceleraci z klidu na rychlost 100 km/h za 6,5 s, dosáhne nejvyšší rychlosti 228 km/h a přitom si v kombinovaném cyklu vystačí s 6,4 litry nafty na 100 km. Poznávacím znakem Tiguanu BiTDI jsou výrazné lichoběžníkové koncovky výfukové soustavy. Nejvýkonnější turbodiesel v modelové řadě Tiguan převyšují na trhu pouze šestiválcové pohonné jednotky v prémiových SUV od Jaguaru, Audi či BMW, ostatně podívejte se zde na přehled nabízených modelů a vznětových motorů v nižší střední a střední třídě SUV.

Obě motorizace se dodávají výhradně ve spojení s nejvyšší výbavou Highline, která obsahuje ve standardu mimo jiné adaptivní regulaci podvozku DCC, zadní parkovací kameru, adaptivní tempomat s nouzovým brzděním, kontrolní přístroje tvořené 12,3palcovým displejem, bezklíčkový přístup a startování tlačítkem, 18palcová kola z lehké slitiny, komfortní přední sedadla a přední i zadní diodové světlomety. Základní verze Tiguanu 2.0 TSI/162 kW 4Motion přijde na 1 028 900 Kč, vznětová varianta 2.0 BiTDI/176 kW 4Motion pak stojí 1 130 900 Kč. Přímou alternativu představuje oběma modelům outdoorový kombík Passat Alltrack, který v případě zážehové motorizace stojí stejně jako Tiguan, turbodiesel pak přijde na 1 098 900 Kč.

Porovnali jsme Tiguan BiTDI/176 kW s modely BMW X1 a Volvo XC60. Podívejte se zde. Parametry srovnání můžete měnit dle libosti, porovnávat můžete i jiné motory, výbavy a dokonce i celé modely.

Kompletní ceník ale také technická data, rozměry a výbavy nové generace Volkswagenu Tiguan najdete zde.

reklama
8. července 2016
Test Volkswagen Tiguan
Recenzi nového Volkswagenu Tiguan jsme rozšířili o třídenní zkušenost s nejsilnější naftovou verzí a designovým paketem R-Line. Testovali jsme ji na více než tisícovce kilometrů včetně německých dálnic.
ZOBRAZIT AKTUÁLNÍ CENÍK Volkswagen Tiguan
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama

Další články

Volkswagen začal v Česku předprodej druhé generace SUV Tiguan
Nový Volkswagen Tiguan je větší, svižnější, úspornější, lépe vybavený a dražší než první generace. Zatím se nabízí v předprodeji pouze několik verzí, v příštích měsících bude k dostání i nejlevnější provedení 1.4 TSI/92 kW Trendline od 560 900 korun.
Volkswagen up! po faceliftu: s turbomotorem jede jako Golf GTI první generace
Po pěti letech prodělal Volkswagen up! první větší modernizaci. Po premiéře na autosalonu v Ženevě nyní přijíždí na trh. Novinkou je výkonný přeplňovaný motor, úsporný „atmosférický“ třídveřový základ stojí 219 900 Kč.
reklama
Volkswagen Passat: zdražení o devět tisíc, minimálně za 664 900 korun
Volkswagen koncem prázdnin zdražil skoro celou svou nabídku. Týká se to i oblíbeného služebního sedanu a kombi Passat včetně plug-in hybridní verze GTE a „outdoorové“ varianty Alltrack.
Nová Škoda Kodiaq spotřebou a dynamikou nenadchne ani neurazí
Škoda zatím zveřejnila parametry pouze pro Kodiaq s pohonem všech kol. Nabízí se naftový motor 2.0 TDI ve výkonových verzích 110 a 140 kW, nebo benzinová verze 1.4 TSI a 2.0 TSI. Žádná varianta není při porovnání s konkurencí vyloženou hvězdou ani propadákem.
reklama
blog comments powered by Disqus
reklama