ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Toyota Corolla facelift: prestižnější vzhled a větší bezpečnost
15. srpna 2016

reklama
Toyota Corolla se na českém trhu začala prodávat ve své inovované podobě. Oproti svému předchůdci novinka mírně podražila. Základní verze s výbavou Live a motorem 1,33 Dual VVT-i/73 kW přijde na 369 900 Kč.

Corolla je globálně nejprodávanějším modelem Toyoty, v objemu prodejů této japonské automobilky si ukrajuje přibližně pětinu. O evropské verzi tohle říci nejde, protože se zde nabízí pouze jako sedan, zatímco Evropanům bližší karosářské varianty hatchback a kombi se prodávají už druhou generaci pod jménem Auris, který se faceliftu dočkal už loni.

Poslední generace Corolly je trhu tři roky, takže facelift byl samozřejmě očekávaný. Japonští designéři poměrně radikálně přepracovali celou příď, světlomety a nárazníky, což dodalo sedanu nižší střední třídy futuristický vzhled ve stylu vodíkové Toyoty Mirai. Vzadu pak najdete prostorově propracovaná nová diodová sdružená světla, která spojuje méně masivní chromovaná lišta. Jinak se na vzhledu nezměnilo nic, úplně stejné jsou také vnější rozměry, což znamená, že ani v interiéru k prostorovým změnám nedošlo. Došlo ale k přepracování palubní desky. Tu novou poznáte podle kruhových postranních výdechů klimatizace, u kontrolních přístrojů najdete nově barevný displej a přepracován byl i středový panel s novou verzí multimediálního systému Touch 2 se sedmipalcovým dotykovým displejem a senzorovými tlačítky okolo.

Novinkou je rovněž balíček bezpečnostních systémů Toyota Safety Sense, který je ve standardu od druhého stupně výbavy Active. Jeho součástí je varování před kolizí (PCS), varování před opuštěním jízdního pruhu (LDA), rozpoznávání dopravních značek (RSA) nebo automatické přepínání tlumených a dálkových světel (AHB).

Ke změnám nedošlo ani v nabídce pohonných jednotek. Základem zůstává zážehový šestnáctiventilový čtyřválec 1.33 Dual VVT-i/73 kW, silnější alternativu představuje rovněž šestnáctiventilový čtyřválec 1.6 Valvematic/97 kW. Zájemce o turbodiesel má k dispozici pouze slabší čtyřválec 1.4 D-4D/66 kW, který má stejné dynamické parametry jako základní motor 1.3 Dual VVT-i (0-100 km/h za 12,5 s, nejvyšší rychlost 180 km/h), ale výrazně nižší spotřebu (kombinovaná 3,8 l/100 km). Všechny motory spolupracují s moderní šestistupňovou převodovkou, u motoru 1.6 Valvematic/97 kW lze mít za příplatek 35 000 Kč i samočinnou převodovku CVT, které u Toyoty říkají Multidrive S. Corolla se tedy nedočkala moderních agregátů 1.2 Turbo/85 kW a 1.6 D-4D/82 kW, které najdeme v nabídce řady Auris. A Corolla se nenabízí ani jako hybrid.

Trochu „ošizena“ byla Corolla i v případě podvozku. Zatímco Auris u silnějších verzí disponuje na zadní nápravě dvojitými lichoběžníkovými rameny, Corolla má pouze vlečenou zadní nápravu s torzní příčkou.

I proto je Corolla levnější než Auris, základní verze 1.3 Dual VVT-i/73 kW Live přijde na 369 900 Kč, zatímco Auris se stejnou pohonnou jednotkou stojí 382 900 Kč. V případě Corolly je v této ceně zahrnut mimo jiné kolenní airbag, asistent pro rozjezd do kopce, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládáná okna vpředu i vzadu, manuální klimatizace, palubní počítač nebo audiosystém s bluetooth a ovládáním na volantu. Za živější motor 1.6 Valvematic/97 kW se připlácí 20 tisíc korun, turbodiesel 1.4 D-4D/66 kW pak stojí o 90 tisíc korun více.

Pokud si připlatíte 40 tisíc korun k výbavě Live a vybrané motorizaci, dostanete výbavu Active, která již nabídne navíc například výše zmíněný bezpečnostní balíček Toyota Safety Senze, parkovací kameru, mlhové světlomety, dvouzónovou samočinnou klimatizaci nebo tempomat. Od řady Active je již k dispozici také samočinná převodovka CVT.

Za 25 tisíc korun lze výbavu Active ještě vylepšit paketem Trend (platí pouze pro motor 1.6 Valvematic), který obsahuje 16palcová kola z lehkých slitin, dešťový senzor, zatmavená boční skla vzadu, vyhřívání předních sedadel a přední i zadní parkovací senzory.

Vrchol nabídky představuje výbavový stupeň Executive. Zde ve standardu dostanete k výbavě Active s paketem Trend navíc například samočinného parkovacího asistenta, bezklíčový přístup a startování tlačítkem nebo vestavěnou navigaci. Výbava Executive je k dispozici pouze s motory 1.6 Valvematic (včetně převodovky Multidrive S) a 1.4 D-4D. V prvním případě stojí takto vybavená Corolla 499 900 Kč (s převodovkou CVT 534 900 Kč), ve druhém případě 569 900 Kč, což je nejdražší Corolla v základní výbavě, jakou si dnes můžete pořídit.

Toyota však letos přichází ještě se zajímavou nabídkou Edice 50 ke kulatému výročí uvedení první Corolly na trh. Jedná se v podstatě o provedení Active s paketem Trend a Executive (s výjimkou verze s motorem 1.4 D-4D) se slevou 50 tisíc korun. Za 404 900 Kč lze mít třeba verzi Active s paketem Trend a motorem 1.6 Valvematic, za 464 900 Kč pak Executive s motorem 1.6 Valvematic.

Porovnali jsme Toyotu Corollu 1.6 Valvematic Edice 50 s modely Mazda 3 a Opel Astra Classic. Podívejte se zde. Parametry srovnání můžete libovolně měnit stejně jako celé modely, motorizace či výbavy.

Kompletní ceník inovované Corolly najdete zde.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus
reklama