ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Škoda Yeti: verze Outdoor již od výbavy Active a mírné zdražení
25. dubna 2016

reklama
Zatím ještě jediné SUV v nabídce Škody přichází se zdražením všech modelů o pět až sedm tisíc korun. Provedení Outdoor, které podtrhuje jeho terénní ambice, je pak nově k dispozici od základní výbavy Active.

Zatím jsme se v rámci dubnových změn ceníku Škodovky věnovali Octavii, Rapidu a Fabii, nyní přichází na řadu pátý nejprodávanější automobil českého trhu, který si za měsíc březen zaregistrovalo celkem 518 nových majitelů a za první čtvrtletí roku 2016 jich tak přibylo bezmála půl druhé tisícovky. Modelové porfolio Škody doplní během následujícího roku další SUV, které vyjde ze ženevské studie Vision S, do té doby je Yeti jediným modelem tohoto druhu se znakem Škody.

V nabídce segmentu B-SUV patří Yeti mezi největší modely (na srovnání rozměrů zástupců segmentu B-SUV a C-SUV se podívejte zde), mezi jeho přednosti patří možnost pohonu všech kol u většiny motorizací a tradičně chytře obestavěný interiér. I přes menší vnější rozměry tak Yeti může nabídnout relativně dostatek místa pro rodinné účely i podnikání. Yeti prodělal před dvěma lety rozsáhlý facelift, který sjednotil jeho vzhled s novějšími modely značky, vloni pak byla obměněna nabídka motorů, aby splňoval přísnější emisní normu Euro 6.

Od faceliftu se Yeti rozlišuje na standardní model a verzi Outdoor, která se na první pohled liší předním i zadním nárazníkem, stříbrně lakovanými vnějšími zpětnými zrcátky nebo nelakovanými prahy a bočními lištami, na druhý pak jinak ztvárněným interiérem a bohatší výbavou, která obsahuje navíc asistent pro rozjezd do kopce, paket pro špatné cesty, přední světlomety do mlhy, zatmavená zadní okna, vnitřní skládací pytel (unibag) na lyže, tažné zařízení, ostřikovače světlometů a vyhřívané trysky ostřikovačů čelního skla. U verze 4x4 je pak ve standardní výbavě i funkce Off-road, která umožňuje mimo jiné kontrolovaný sjezd z prudkého kopce prostřednictvím brzd.

Verze Outdoor je oproti standardnímu provedení dražší o 20 tisíc korun a dosud byla k dispozici jen pro výbavy Ambition, Style a Laurin&Klement. Nyní se nově nabízí i v základní výbavě Active, která jako jediná disponuje pouze ocelovými koly. Relativně spartánská výbava Active, která se nabízí pouze se třemi pohonnými jednotkami, nyní podražila o 5000 Kč a mimo jiné v ní nenajdete ve standardu například hlavové airbagy, výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce nebo audiosystém. Verze se zážehovými motory 1.2 TSI/81 kW a 1.4 TSI/92 kW mají poháněna pouze přední kola a vybrat si můžete mezi ručně řazenou a samočinnou převodovkou, u turbodieselu 2.0 TDI/81 kW naopak můžete volit mezi pohonem předních nebo všech kol v kombinaci s ručně řazenou převodovkou. Nejlevnější čtyřkolku v řadě Yeti tak nyní pořídíte za 507 900 Kč.

Porovnali jsme nejlevnější mladoboleslavskou čtyřkolku Yeti Outdoor Active 2.0 TDI 4x4 s modely Suzuki Vitara a Mitsubishi ASX. Podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Mezi verzemi Active a Ambiton (i ta je nyní dražší o 5000 Kč) je cenový rozdíl 52 tisíc korun, který má vyvážit výrazně bohatší výbava, ale to se plně projeví pouze v případě, že si dalších 10 tisíc korun připlatíte za paket Plus, který obsahuje zadní parkovací senzory, dvouzónovou klimatizaci, vyhřívání předních sedadel, vnitřní zpětné zrcátka s automatickým stmíváním, dešťový senzor nebo vyhřívání předních sedadel. Novinkou v ceníku je verze s motorem 1.2 TSI/81 kW ve výbavě Outdoor Ambition za 456 900 Kč.

Pokud vyloženě netrváte na provedení Outdoor, je určitě výhodnější pořídit si Yetiho v akční výbavě Fresh, která je o 20 tisíc korun levnější než Ambition a paket Plus má ve standardu. Dobře vybavený Yeti s motorem 1.2 TSI/81 kW tak přijde na velice rozumných 419 900 Kč. Varianta Fresh však není dostupná s motorem 2.0 TDI/110 kW a také ve verzi 1.4 TSI 4x4.

Porovnali jsme Yeti Fresh 1.4 TSI/92 kW s podobně vybavenými modely Nissan Qashqai a Kia Sportage. Podívejte se zde.

U dalšího výbavového stupně Style, který podražil o 7000 korun, se již dostáváme vysoko nad půl milionu korun, ale k dispozici zde není motor 1.2 TSI/81 kW. Nejlevnější verze 1.4 TSI/92 kW tak přijde na 534 900 Kč. Tato motorizace s pohonem pouze předních kol pro změnu není k dispozici pro nejluxusnější výbavu Laurin&Klement, která také podražila o 7000 Kč, a s výjimkou modelu 2.0 TDI/81 kW se dodává výhradně s pohonem všech kol. Nejlevnější L&K 2.0 TDI/81 kW tak přijde na 647 900 Kč, vůbec nejdražším Yeti v ceníku je verze Outdoor Laurin&Klement 2.0 TDI/100 kW 4x4 s šestistupňovým DSG za 844 900 Kč.

Zdražení o sedm tisíc korun postihlo i stylovou verzi Monte Carlo, která se na první pohled liší černě lakovanou střechou a černými 17palcovými koly z lehkých slitin. Uvnitř pak mimo jiné najdete sportovní sedadla nebo pedály z ušlechtilé oceli. Yeti Monte Carlo, který samozřejmě není k dispozici v provedení Outdoor, se nyní nabízí od 528 900 korun s motorem 1.4 TSI/92 kW a pohonem předních kol.

Kompletní aktuální ceník Škody Yeti si prohlédněte zde. Podrobný test čtěte zde.

reklama
6. června 2014
Test Škoda Yeti
Otestovali jsme modernizovanou Škodu Yeti v šedesátiprocentním klesání, při brutálních bočních náklonech a křížení náprav s vysoko zvednutými koly. S pohonem všech kol a naftovým motorem jde o slušného teréňáka.
ZOBRAZIT AKTUÁLNÍ CENÍK Škoda Yeti
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus
reklama