ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Škoda Fabia podražila a nově se objevuje také ve verzi ScoutLine
20. dubna 2016

reklama
I když základní Fabia zlevnila na 237 900 Kč, celkově lze dubnové úpravy ceníku druhého nejprodávanějšího modelu Škody označit jako zdražení. Novinkou je „outdoorová“ výbavová linie Scoutline (na snímku).

Škoda se pochlubila obchodně nejúspěšnějším čtvrtletím v historii, ale další zájemci o druhý nejprodávanější model nabídky zelenobílých showroomů budou muset ve valné většině šáhnout hlouběji do kapsy. Všechny zážehové motorizace totiž byly zdraženy o 1000 až 2000 korun s výjimkou základního modelu 1.0 MPI/44 kW Active, který byl zlevněn na 237 900 Kč. Všechny vznětové verze pak byly zdraženy až o 16 tisíc korun.

Z příplatkové výbavy byla také odstraněna prodloužená záruka na 4 roky nebo 120 000 km a na 5 let nebo 150 000 km a naopak prodloužená záruka na 5 let nebo 100 000 km byla zdražena o 1010 na 2000 Kč. Mezi nové položky příplatkové výbavy však lze zařadit parkovací kameru, která přijde na 7000 Kč a adaptivní tempomat. Za ten si zákazník připlatí 13 800 Kč. Podívejme se na všechny změny podrobněji.

Začněme u základní výbavy Active, která je více než skromná a ve standardu nabídne jen šestici airbagů, centrální zamykání nebo dělené a sklopné opěradlo druhé řady sedadel. Výbava je k dispozici pro motorizace 1.0 MPI/44 a 55 kW, 1.2 TSI/66 kW a 1.4 TDI/66 kW a minimálně přijde na 237 900 Kč, což je solidní nabídka. Podívejte se zde na přehled pětidveřových hatchbacků na českém trhu do 250 tisíc korun. Za turbodiesel, který zdražil o 15 000 Kč, si k základní motorizaci nově připlatíte astronomických 105 tisíc korun, což se rozhodně nevyplatí.

Druhý výbavový stupeň Ambition přijde o 18 tisíc korun více, ale zde jsou ve standardu již přední mlhové světlomety, omezovač rychlosti, dálkové ovládání zámků, elektricky ovládaná okna vpředu a elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, audiosystém s USB nebo palubní počítač. U variant se samočinnou převodovkou je pak navíc asistent pro rozjezd v kopci. Výbava Ambition je k dispozici se všemi dostupnými motorizacemi včetně kombinace turbodieselu 1.4 TDI/66 kW a samočinné sedmistupňové dvouspojkové převodovky, která přijde na 393 900 Kč.

O dalších 15 tisíc korun více oproti Ambitionu se pohybuje výbava Style. Ta již disponuje opravdu bohatou výbavou, která zahrnuje například zadní parkovací senzory, světelný a dešťový senzor, kola z lehké slitiny, dvouzónovou klimatizaci se samočinnou regulací teploty nebo bezklíčové startování. Nejlevnější verze 1.0 MPI/55 kW tak přijde na 295 900 Kč, provedení 1.4 TDI/77 kW s převodovkou DSG naopak stojí v základu 416 900 Kč, což představuje suverénně nejdražší položku v ceníku.

I když akční verze Monte Carlo je dražší než Style, její výbava vychází ze stupně Ambition, ale navíc má 16palcová černá kola z lehkých slitin, projektorové světlomety s diodami pro denní svícení, panoramatické střešní okno, speciální provedení interiéru s lištou Black Cube na přístrojové desce, ocelové kryty pedálů, audiosystém Swing s pětipalcovým dotykovým displejem, samočinnou klimatizaci nebo vkládané tkané koberce. Z nabídky verze Monte Carlo zmizely všechny vznětové verze, takže k dispozici jsou nyní výhradně přeplňované zážehové čtyřválce 1,2 TSI/66 a 81 kW. Ten slabší přijde na 335 900 Kč, což je o 10 tisíc Kč více než u výbavy Style.

Porovnali jsme Fabii 1.2 TSI/81 kW ve výbavě Ambiente s německou konkurencí v podobě Opelu Corsa Fordu Fiesta. Podívejte se zde. Parametry námi připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Kompletní ceník modelu Fabia nejdete zde, odkaz na test je zde.

Úplně stejné úpravy ceníku můžete očekávat také u verze Fabia Combi. S jedinou výjimkou, kterou představuje očekávané nasazení výbavové linie ScoutLine. Úpravy oproti standardnímu kombíku jsou výhradně designové, takže nečekejte žádné zlepšení schopností mimo silnice, všechny modely mají samozřejmě pohon předních kol. Verze ScoutLine dostala plastové nástavce předních a zadních nárazníků, nové prvky jsou lakované matně černou barvou a středové díly stříbrnou stejně jako kryty vnějších zpětných zrcátek. Prahy a podběhy jsou rovněž chráněny plastovými kryty. Outdoorový vzhled podtrhují mlhové světlomety a stříbrné střešní ližiny. Součástí standardní výbavy jsou dále zatmavená zadní okna, vyhřívaná přední sedadla, multifunkční volant a asistent pro rozjezd do kopce. Fabia Combi ScoutLine může mít buď 16palcová nebo 17palcová kola z lehkých slitin.

Fabia Combi ve výbavě ScoutLine bude patřit na vrchol nabídky celé modelové řady. Nejlevněji ji pořídíte s motorizací 1.2 TSI/63 kW za 370 900 Kč, nejdražší je samozřejmě turbodiesel 1.4 TDI/66 kW v kombinaci s převodovkou DSG. Toto provedení přijde na 475 900 Kč, což je, mimochodem, dvakrát tolik, než kolik stojí základní krátká Fabia 1.0 MPI/44 kW Active.

V kategorii malých kombi není velká konkurence, nicméně, i tak jsme nechali tuto karoséřskou variantu stranou, a porovnali jsme proto Fabii Combi 1.2 TSI/63 kW s podobně zaměřenými modely, které jsou natrhu. Může boleslavskému kombi ve výbavě ScoutLine konkurovat Hyundai i20 Active nebo snad Dancia Sandero Stepway? Podívejte se zde.

Kompletní ceník modelu Fabia Combi nejdete zde, odkaz na test je zde.

reklama
20. ledna 2015
Test Škoda Fabia
První testy nové Škody Fabia probíhaly v Portugalsku, jehož podnebí i kvalita silnic se od zimních českých reállií dost liší. Tentokrát jsme tedy novou generaci malé škodovky trápili doma. Dvacet dní a 2000 km.
ZOBRAZIT AKTUÁLNÍ CENÍK Škoda Fabia
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus
reklama