ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Škoda Citigo: Modernizované motory jsou úspornější
10. září 2016

reklama
Zatímco Volkswagen up! prodělal viditelný facelift, Škoda Citigo byla jen decentně modernizována. Týká se to v podstatě pouze motorů, které jsou nyní úspornější, i když jejich výkony a dynamika se nezměnily.

Miniautomobily u nás nepatří mezi oblíbené, a tak je i Škoda Citigo v žebříčku registrací všech nových automobilů na českém trhu za všemi svými sourozenci z Mladé Boleslavi beznadějně poslední. Zatímco třeba Fabií se za prvních osm měsíců letošního roku prodalo 14 506, Citigo si vybralo jen 2000 zákazníků a celkově mu tak patří až 17. místo. Podívejte se zde.

Nic na tom zřejmě nezmění ani modernizace pohonných jednotek, kterou nejmenší škodovka prodělala krátce po svém koncernovém dvojčeti Volkswagenu up!. Ten aktuálně patří mezi nejprodávanější modely své třídy na evropské trhu, v srdci Evropy však stejně jako v ostatních segmentech, kde má Škoda Auto své zastoupení, vládne Citigo vyráběné jako jediná škodovka výhradně v zahraničí, konkrétně v závodě Volkswagen v Bratislavě stejně jako Volkswagen up! a Seat Mii.

Viditelné novinky abyste na Citigo hledali pomocí lupy jako Sherlock Holmes. Za zmínku stojí snad jen diody integrované do hlavních světlometů pro denní svícení nebo deštník, který nově najdete v odkládacím šuplíku pod sedadlem spolujezdce. Nové nebo spíše vylepšené jsou audiosystémy a novinkou je rovněž příplatková klimatizace se samočinnou regulací teploty (+6000 Kč) určená standardně pouze pro akční výbavu Czech Team.

Čekalo se, zda se pod kapotou Citigo objeví přeplňovaný litrový tříválec 1.0 TSI/66 kW, který dostal právě up!, ale to se minimálně zatím odkládá na neurčito. V motorovém programu nejmenší škodovky najdete i nadále pouze dvě varianty atmosféricky plněného tříválce 1.0 MPI. Slabší disponuje výkonem 44 kW, silnější dává 55 kW. První akceleraci z místa na rychlost 100 km/h zvládne za 14,4 s, druhý je o 1,2 s rychlejší. Udávaná spotřeba slabšího motoru je nově v kombinovaném cyklu o 0,1 litru nižší a dosahuje hodnoty 4,1 l/100 km (verze s automatem 4,3 l/100 km), silnější varianta je v kombinovaném provozu nově o 0,3 l úspornější (v městském cyklu dokonce o půl litru), a dosahuje hodnoty 4,4 l/100 km jak ve verzi s ručně řazenou tak samočinnou převodovkou. Podívejte se zde na přehled malých atmosféricky plněných tříválců, které najdeme pod kapotami miniautomobilů prodávaných na českém trhu.

Z hlediska provozních nákladů se samozřejmě vyplatí pořídit si verzi G-TEC, která umí spalovat kromě benzínu také stlačený zemní plyn (CNG). Kvůli spalování plynu upravený tříválec 1.0 MPI v tomto případě dosahuje pod kapotou plynového Citigo výkonu 50 kW. Úspory si vybraly svou daň v podobě tragické dynamiky, když „stovky“ z klidu dosáhne automobil za nekonečných 16,3 s, nicméně kombinovaná spotřeba s CNG je pouze 2,9 l/100 km nebo chcete-li 4,4 kg/100 km. Oproti základní verzi je ale Citigo G-TEC o 65 tisíc korun dražší. Přestože náklady na kilometr jízdy se pohybují okolo 1 koruny na kilometr, je otázkou, za jak dlouho se vám tato investice vrátí.

Základem nabídky Citigo je výbava Active, která přijde na 197 900 Kč. Součástí standardní výbavy jsou zde dvoje boční dveře, čelní a boční airbagy popřípadě sklopné opěradlo druhé řady sedadel. Za všechno ostatní si je třeba připlácet včetně klimatizace (16 200 Kč) a audiosystému (4500 Kč). Metalický lak přijde na 10 300 Kč a centrální zamykání s dálkovým ovládáním je součástí paketu Active Plus, který stojí 6100 Kč. Za silnější motor se pak připlácí 10 000 Kč, za samočinnou převodovku 13 000 Kč. I když nejlevnější Citigo a vlastně i nejlevnější škodovka stojí méně než 200 tisíc korun, zdaleka se nejedná o nejlevnější automobil na trhu vůbec. Podívejte se zde na nabídku všech modelů na českém trhu do 200 tisíc korun.

O 20 tisíc dražší než Active je výbava Ambition, která má ve standardu výše zmíněné diody pro denní svícení a deštník. Oproti základnímu modelu je zde i výškově nastavitelné sedadlo řidiče, centrální zamykání s dálkovým ovládáním a okna vpředu elektricky ovládaná, nicméně klimatizace a audiosystém jsou i zde nadále pouze za příplatek 16 200 Kč respektive 4500 Kč.

Těchto dnes už celkem nepostradatelných doplňků ve výbavě automobilu se dočkáte až u akční varianty Fresh, která kromě toho nabídne bez příplatku také parkovací senzory, zatmavená zadní skla nebo kůží potažený volant, hlavici řadicí páky a madlo ruční brzdy. Přitom je dražší oproti Ambition pouze o 6000 korun, a zároveň je o 10 tisíc korun levnější než výbava Style. Ta však nabízí navíc ještě 14palcová kola z lehkých slitin a přední mlhové světlomety. Nad výbavou Style je pak o dva tisíce korun dražší akční výbava Czech Team, která má ve standardu mimo navíc ještě světelný a dešťový senzor, vyhřívaná přední sedadla, systém City Safety a výše zmíněnou samočinnou klimatizaci.

Porovnali jsme Škodu Citigo Fresh 1.0 MPI/55 kW s modely Peugeot 108 a Fiat Panda. Podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Vrcholem nabídky je designové Monte Carlo, které je o 30 tisíc korun dražší než Czech Team a dodává se pouze s motorem 1.0 MPI/55 kW. Ve standardu najdete černá 15palcová kola z lehkých slitin, sklopné opěradlo sedadla spolujezdce (pouze pro pětidveřovou karoserii) a speciální interiér s černou dekorační lištou. Ve standardu ale chybí audiosystém, který dostanete v rámci paketu Monte Carlo za 10 tisíc korun. Jeho součástí jsou navíc ještě zadní parkovací čidla a elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka.

Kompletní ceník, výbavy, technická data a výkony třídveřové Škody Citigo si prohlédněte zde, pětidveřové zde.

reklama
17. února 2012
Test Škoda Citigo 5dv.
Test pětidveřové Škody Citigo proběhl v portugalském Lisabonu a jeho okolí. Jak se liší jízdní vlastnosti od nedávno zkoušeného třídveřového provedení? Změnil se interiér nejmenší škodovky a možnosti jeho využití?
ZOBRAZIT AKTUÁLNÍ CENÍK Škoda Citigo 5dv.
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus
reklama