ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Seat Leon po faceliftu má lepší výbavu a přijde minimálně na 339 900 korun
28. listopadu 2016

reklama
Nejprodávanější model španělské automobilky je na trhu čtyři roky, a tak již volal po modernizaci. Dočkal se koncem letošního roku, vylepšená třetí generace dorazí na český trh v lednu 2017.

Leon je klíčovým modelem Seatu, stejně jako Octavia pro Škodu, a tak k jeho faceliftu přistupovali Španělé možná s až příliš velkým respektem. Výsledkem je, že se na první pohled nic moc nezměnilo, na ten druhý zkoumající i věci pod povrchem je toho vidět mnohem více. Leon dostal hodnotněji působící interiér, větší multimediální systém, lepší konektivitu, možnost indukčního dobíjení mobilního telefonu, nastavitelné ambientní osvětlení interiéru nebo širší nabídku asistenčních systémů.

V součinnosti s adaptivním tempomatem a systémem udržujícím vůz v pruzích umí Leon až do rychlosti 60 km/h řídit fungovat autonomně v koloně. Dokáže brzdit, zrychlovat a udržuje vůz v pruhu. Řidič však musí mít ruce na volantu, jinak se systém deaktivuje.

Co se týče exteriéru, změnila se maska chladiče, optika diodových světlometů vpředu i diodových světel vzadu a oba nárazníky. Leon je díky tomu o bezmála 2 cm delší, ostatní rozměry zůstaly zachovány.

Kromě základní výbavy Reference dostanou všechny Leony elektronickou parkovací brzdu a novinku lze najít i pod přední kapotou. Je jí očekávaný zážehový tříválec 1.0 TSI/85 kW, který například u Octavie nahradil čtyřválec 1.2 TSI/81 kW. Ten však u Leonu v nabídce zůstal, i když je k dispozici jen s šestistupňovou ručně řazenou převodovkou. Tříválec je sice o 46 tisíc korun dražší, ale nenabídne výrazně lepší dynamiku. Zrychlení z klidu na 100 km/h zvládne za 9,6 s, zatímco starší čtyřválec o 0,3 s pomaleji, nejvyšší rychlost je pak 202 km/h (194 km/h) a v kombinovaném režimu si vystačí s 4,4 litry na 100 km (4,9 l/100 km). Na srovnání podobně laděných motorů hatchbacků nižší střední třídy se podívejte zde.

Kromě těchto motorů jsou v nabídce ještě silnější čtyřválce 1.4 TSI/92 kW, 1.4 TGI/81 kW umožňující provoz na CNG, 1.4 TSI ACT/110 kW s možností vypínání jedné řady válců a také 1.8 TSI/132 kW. Vznětové agregáty pak nově zastupuje čtyřválec 1.6 TDI/85 kW a původní dvoulitry 2.9 TDI/110 a 135 kW.

V základu všech modelů je šestistupňová ručně řazená převodovka s výjimkou nejslabšího „benzínu“ 1.6 TSI/63 kW i turbodieselu 1.6 TDI/85 kW, které mají k dispozici pouze pětistupňovou převodovku. Za příplatek 45 tisíc pak lze mít u všech motorů s výjimkou čtyřválce 1.2 TSI/63 kW samočinnou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku DSG.

Důkladně se změnil ceník. Základní variantou už není Basic, ale Reference a celkově lepší je i výbava, přičemž ceny jsou v zásadě nižší. Čtyři stupně také zůstaly. Nad Reference je výbava Style a nad ní dvě nejdražší varianty FR a Xcellence, které se liší hlavně svým pojetím. Zatímco FR má sportovní podvozek a sportovní styling, Xcellence se spíše zaměřuje na design a moderní technologie.

Základní cena faceliftovaného Leonu 1.2 TSI/63 kW Reference je 339 900 Kč, což je méně, než kolik stála verze Reference před modernizací. Na přehled hatchbacků nižší střední třídy do 350 tisíc korun se podívejte zde. Výbava je přitom stejná: klimatizace, audiosystém s ovládáním na volantu, el. nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka dálkové centrální zamykání a palubní počítač. Za příplatek 40 tisíc korun můžete mít silnější verzi 1.2 TDSI/81 kW, za dalších 46 tisíc pak tříválec 1.0 TSI/85 kW. Když k tomu přihodíte ještě 17 tisíc, dostane se na cenu nejlevnějšího turbodieselu 1.6 TDI/85 kW.

Porovnali jsme Seat Leon 1.0 TSI/85 kW s konkurenčními modely Renault Mégane a Opel Astra. Podívejte se zde. Parametry srovnání můžete měnit dle libosti, porovnávat lze i jiné výbavy, motorizace nebo dokonce celé modely.

Zlatou střední cestu představuje výbava Style, která je o 57 tisíc korun dražší než Reference ale do základu přidává navíc elektricky otevíratelná okna vpředu i vzadu, asistenta pro rozjezd do kopce, zatmavená okna vzadu, sklopná vnější zpětná zrcátka, tempomat, dvouzónovou klimatizaci, tempomat nebo audiosystém s bluetooth. Za 436 900 Kč je se základním motorem 1.2 TSI/81 kW, o 13 tisíc dražší je motor 1.4 TSI/92kW a o 45 tisíc více stojí úsporná verze 1.4 TGI. S tříválcem 1.0TSI/85 kW stojí výbava Style 472 900 Kč a do půl milionu se ještě vejdete s turbodieselem 1.6 TDI/85kW (499 900 Kč).

Varianta FR přidává k výbavě Style navíc 17palcová kola z lehkých slitin, sportovní podvozek a upravené nárazníky, dešťový senzor nebo možnost individuálního nastavení jízdních režimů, nový výbava Xcellence pak například zadní parkovací senzory, bezklíčový přístup a startování tlačítkem. I když se výbavou a pojetím liší, cena je u obou provedení stejná. Nejlevnější jsou výbavy FR a Xcellence s motorem 1.4 TSI/85 kW (459 900 Kč), varianta 1.8 TSI/132 kW už stojí 521 900 Kč, turbodiesel 2.0 TDI/110 kW přijde na 554 900 Kč. Vrcholné varianty s turbodieselem 2.0 TDI/135 kW přijdou na 584 900 Kč.

Nabídku hatchbacku v podstatě kopíruje varianta kombi s názvem Leon ST, která je o ?? delší ale rozvor je stejný jako u krátkého modelu. Za kombi se připlácí 30 tisíc korun. Porovnali jsme Seat Leon ST 2.0 TDI/110 kW s modely Škoda Octavia Combi a Volkswagen Golf Variant. Podívejte se zde.

Kompletní ceník modelu hatchbacku Leon najdete zde, údaje pro kombi jsou zde.

reklama
26. března 2013
Test SEAT Leon
Test nového Seatu Leon se točil hlavně kolem jeho porovnávání s dalšími nováčky koncernu VW v kompaktní třídě - sedmou generací Golfu a nové Škody Octavia. V čem je nový Leon lepší a v čem horší než sourozenci?
ZOBRAZIT AKTUÁLNÍ CENÍK SEAT Leon
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus
reklama