ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

U Seatu se koncem roku zdražovalo. Například u Ibizy ceny narostly o 3000 korun
28. prosince 2016

reklama
S výjimkou nejprodávanějšího Leonu šly ceny seatů na českém trhu před vánocemi nahoru. Zdražení se dočkaly nejen celé modely, ale i příplatková výbava. Podívejme se podrobněji na modelovou řadu Ibiza.

Čtvrtá generace Seatu Ibiza je na trhu již od roku 2008, první facelift přišel v roce 2012, další modernizace se malý vůz dočkal vloni. Optických změn však bylo málo, hlavním tématem faceliftu byl přechod na emisní normu Euro 6, čímž byl kompletně překopán především motorový program.“Čtyřková“ Ibiza je dnes spíše výběhovým modelem, aktuálně se nabízí pouze v jediné karosářské variantě jako pětidveřový hatchback. K dostání na českém trhu není ani sportovní model Cupra.

Karoserie je sice jen jedna, ale motorizací v nabídce zůstává celkem deset. Sedm z nich pohání benzín, zbytek nafta. Zákazník si navíc může vybrat, jestli zvolí starší a levnější řešení v podobě přeplňovaného čtyřválce 1,2 litru (66 a 81 kW) nebo modernější a dražší v podobě přeplňovaného tříválce 1,0 litru (70 a 81 kW). Motory mají podobný výkon, litrové se však mohou pochlubit nižší spotřebou a lepšími dynamickými parametry. Základem je však atmosféricky plněný tříválec 1.0 MPI/55 kW pro velmi nenáročné motoristy, na opačném pólu nabídky najdete přeplňovaný čtyřválec s vypínatelnou dvojicí válců 1.4 TSI ACT/110 kW, který naopak z Ibizy dělá velmi atraktivního a zábavného společníka. Aktuálně nejrychlejší Ibiza zvládne akceleraci z klidu na 100 km/h za 7,6 s a dosáhne nejvyšší rychlosti 220 km/h.

Nafta je v této kategorii stále vzácnějším palivem, u Ibizy to demonstruje použití tří výkonových verzí malého tříválce 1,4 litru (55, 66 a 77 kW). Všechny turbodiesely mají podle výrobce stejnou spotřebu v kombinovaném cyklu, liší se však výrazně svou dynamikou. Zatímco nejslabší stihne akceleraci z klidu na rychlost 100 km/h jen těsně pod 13 s, nejsilnější to umí za necelých 10 s. Parametry dieselových motorů Seatu Ibiza s konkurenty můžete porovnávat v přehledných tabulkách zde.

Výbavy jsou k dispozici celkem tři – Reference, Style a FR, všechny byly nyní zdraženy plošně o 3000 korun. Základem zůstal i nadále model 1.0 MPI/55 kW Reference, ale nově přijde na 277 900 Kč. Za to dostanete kromě dynamicky podprůměrné pohonné jednotky (0-100 kmh za 14,3 s, nejvyšší rychlost 172 km/h) například 15palcová ocelová kola včetně rezervního nouzového na dojetí po defektu, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrické ovládání oken předních dveří, palubní počítač, klimatizaci a audiosystém s pětipalcovým dotykovým displejem. Jde tedy na rozdíl od některé konkurence o dražší ale dobře vybavený základ. K tomu si navíc můžete za 11 600 Kč objednat paket Technology Reference, který zahrnuje 15palcová kola z lehkých slitin, tempomat s omezovačem rychlosti, mlhovky s přisvěcováním do zatáček a řadu dalších prvků. A za 14 tisíc Kč lze mít za motor 1.0 MPI mnohem atraktivnější náhradu v podobě čtyřválce 1.2 TSI/66 kW. Oproti tomu kupovat si v této výbavě turbodiesel 1.4 TDI/55 kW za 362 900 Kč se nejeví jako příliš dobrý nápad.

Porovnali jsme Seat Ibiza 1.2 TSI/66 kW s modely Toyota Yaris a Škoda Fabia. Podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Jen o 12 tisíc korun dražší než Reference je výbava Style s lepším multimediálním systémem s bluetooth, předními mlhovkami, multifunkčním volantem s koženým potahem a u silnějších motorů i kotoučovými brzdami (nad 70 kW) a systémem XDS, který bojuje optimalizovaným rozložením točivého momentu na předních kolech pomocí brz s nedotáčivostí v zatáčkách (od 77 kW). Na první pohled se Style od Reference liší klikami dveří a zpětných zrcátek v barvě vozu.

Nejlevnější motorizací je tříválec 1.0 MPI/55 kW, který podražil na 289 900 Kč, jinak lze s provedením Style kombinovat většinu motorů s výjimkou 1.4 TSI, který je dostupný pouze v nejvyšším stupni FR. Pro zájemce o samočinnou převodovku je k dispozici varianta 1.0 TSI DSG/81 kW za 375 900 Kč. Standardní součástí výbavy verzí s litrovými tříválci ve výbavě Style je ještě paket Technology Style, za který si ovšem k základní ceně musíte připlatit 16 tisíc korun. Finančně se to však vyplatí, neboť paket obsahuje například 16palcová kola z lehkých slitin, tempomat, senzor únavy řidiče nebo LED světla vpředu i vzadu, což by vás v celkovém součtu příplatkové výbavy podle ceníku vyšlo mnohem více. 

Sportovně laděné varianty FR by měly oslovit zájemce o automobil, který se tváří sportovně a s motorem 1.4 TSI se tak i chová. Výbava stojí o 25 tisíc více než Style a ve standardu najdete například 16palcová litá kola, dvojitou koncovku výfuku, diody v předních i zadních světlech, sportovní přední sedadla, volant, podvozek i nárazníky. Nenabízí se s motorem 1.0 MPI/55 kW, základem je až motor 1.2 TSI/66 kW za 328 900 Kč. Nejdynamičjší varianta celé modelové řady Ibiza 1.4 TSI ACT/110 kW přijde na 401 900 Kč, oba turbodiesely 1.4 TDI/66 kW (411 900 Kč) a 1.4 TDI/77 kW (430 900 Kč) jsou však ještě dražší.

Porovnali jsme Seat Ibiza 1.4 TSI/110 kW FR s modely Opel Corsa a Mini Cooper. Podívejte se zde. Stejně výkonný model nabízí pouze Opel, další podobné pohonné jednotky najdete u prémiových značek za podstatně vyšší ceny.

Kompletní ceník pětidveřové Ibizy si prohlédněte zde.

reklama
26. ledna 2016
Test SEAT Ibiza 5dv.
Recenzi Seatu Ibiza jsme obohatili o test velmi povedeného benzinového tříválce s turbem. Motor poskytuje dobrou dynamiku, má pěkný zvuk a příliš nežere. Jestli hledáte verzi Ibizy pro radost, je tahle ta pravá.
ZOBRAZIT AKTUÁLNÍ CENÍK SEAT Ibiza 5dv.
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama

Další články

Ford Ka+: Novinka z Indie už není minivůz, ale konkurent Fiesty nebo Fabie
Ford zveřejnil ceník nového modelu Ka+. Na rozdíl od dřívějšího Fordu Ka už nejde o třídveřový minivůz, ale o téměř čtyřmetrové auto velikosti Fiesty nebo Fabie. Vyrábí se v Indii a prodávat se bude od 288 990 korun.
Renault Clio: facelift přinesl silnější turbodiesel a zdražení
Inovovaný Renault Clio přichází na trh. Liší se diodovými světlomety, hodnotnějším interiérem a nabídku rozšířily dvě nové motorizace. Současně se cena základní verze zvýšila o 5000 Kč na 234 900 Kč.
reklama
Nový Citroën C3 se prodává od 244 900 korun
Citroën C3 třetí generace proti předchůdci zcela změnil design, vyrostl a dostal spoustu zajímavých prvků výbavy. Nejlevnější provedení s benzinovým tříválcem o objemu 1,2 l a výkonu 50 kW se prodává od 244 900 korun.
Seat Leon po faceliftu má lepší výbavu a přijde minimálně na 339 900 korun
Nejprodávanější model španělské automobilky je na trhu čtyři roky, a tak již volal po modernizaci. Dočkal se koncem letošního roku, vylepšená třetí generace dorazí na český trh v lednu 2017.
Seat Ateca: přichází levnější základní model, ale také celkové zdražení
Seat postupně rozšiřuje nabídku nejmladší modelové řady Ateca a optimalizuje ceník. V prosinci přibyla základní výbava Reference, která startuje na částce 468 900 Kč, celkově však byla modelová řada zdražena o 6000 korun.
reklama
blog comments powered by Disqus
reklama