ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Seat Ateca: přichází levnější základní model, ale také celkové zdražení
23. prosince 2016

reklama
Seat postupně rozšiřuje nabídku nejmladší modelové řady Ateca a optimalizuje ceník. V prosinci přibyla základní výbava Reference, která startuje na částce 468 900 Kč, celkově však byla modelová řada zdražena o 6000 korun.

Seat Ateca je sice na českém trhu od poloviny letošního roku, ale továrna Škody v Kvasinách zatím vůbec nedokáže pokrýt poptávku po tomto modelu. I proto si podle statistiky SDA do konce listopadu v Česku odvezlo nový seat ze showroomu jen 78 nových majitelů.

Nyní by se zájem o toto španělské SUV vyráběné v ČR mohl zase o něco zvýšit. SEAT totiž rozšiřuje nabídku o levnější výbavu Reference, která začíná na ceně 468 900 Kč. Jedná se o jedinou verzi v nabídce, která se dostala pod půl milionu, i tak však terénní seat patří mezi nejdražší modely své třídy na českém trhu. Na další přehled všech kompaktních SUV do půl milionu korun se podívejte zde.

Rozměrově Ateca zapadá do kompaktní třídy SUV. Na délku měří 4363 mm, rozvor je 2638 mm a přímou konkurencí pro ni bude především korejská dvojice Kia Sportage (4480 a 2670 mm) a Hyundai Tucson (4475 a 2670 mm) popřípadě japonsko-francouzská dvojice Nissan Quashqai (4379 a 2646 mm) a Renault Kadjar (4449 a 2646 mm). Podobné rozměry však mají i další letošní novinky shodou okolností hybridy Kia Niro (4355 a 2700 mm) a Toyota C-HR (4360 a 2640 mm). Podívejte se na přehled rozměrů všech modelů SUV kompaktní třídy na českém trhu – zde.

Ateca nabízí atraktivní "pelmel" koncernových pohonných jednotek od přeplňovaného litrového tříválce po dvoulitrový turbodiesel. K dispozici je s výjimkou základních motorizací pohon všech kol, který se u Seatu jmenuje 4 Drive ale zajištuje jej podobně jako v ostatních koncernových modelech s motorem napříč elektronicky řízená lamelová spojka Haldex páté generace umístěná před zadním diferenciálem. Čtyřkolky mají na středové konzoli otočný ovladač režimů pohonu, k dispozici je systém pro snadný rozjezd v kopci i systém pro kontrolovanou jízdu z prudkého svahu.

Výbavy jsou tedy v nabídce už tři – Reference, Style a Xcellence. V prvním případě je součástí standardní výbavy plná „nafukovací“ ochrana posádky včetně kolenního airbagu pro řidiče, nechybí ani systém Front Assist s funkcí nouzového brzdění City a ochranou chodců popřípadě senzor únavy řidiče. Pod podlahou zavazadlového prostoru najdete rezervní kolo na dojetí a jinak je ve standardu ještě výškově nastavitelné sedadlo řidiče, klimatizace, elektricky ovládaná přední a zadní okna, palubní počítač, audiosystém s pětipalcovým monochromatickým dotykovým displejem a čtyřmi reproduktory, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, diodové světlomety denního svícení a 16palcová ocelová kola. Kromě zážehového tříválce si lze verzi Reference objednat také s motorem 1.6 TDI/85 kW, šestistupňovou ručně řazenou převodovkou a pohonem předních kol, za což zaplatíte 513 900 Kč.

Porovnali jsme Atecu 1.6 TDI Reference s podobně drahými a výkonnými modely Hyundai Tucson a Suzuki S-Cross. Podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Prostřední výbava Style přidává navíc mimo jiné asistenta rozjezdu do kopce, multifunkční volant potažený kůží nebo ambientní osvětlení prostoru pro nohy vpředu. Nechybí ani tempomat, přední mlhová světla s funkcí odbočovacích světel, 17palcová kola z lehkých slitin, střešní ližiny, zadní parkovací senzory, dvouzónová samočinná klimatizace a elektricky ovládaná, vyhřívaná a sklopná vnější zpětná zrcátka. Audiosystém má již šest reproduktorů a disponuje možností připojení externího zařízení přes rozhraní Bluetooth. Celá výbava byla zdražena o 6000 korun, takže nejslabší zážehová motorizace 1.0 TSI/85 kW přijde nyní na 529 900 Kč a základní vznětová 1.6 TDI/85 kW na 574 900 Kč. 42 000 Kč si musí zájemce o zážehovou motorizaci připlatit za silnější čtyřválec 1.4 TSI/110 kW, nejlevnější verze s pohonem všech kol 1.4 TSI 4Drive/110 kW pak stojí 618 900 Kč. O šesti tisíc dražší je dvoulitrové TDI s pohonem předních kol a nejlevnější dieselová čtyřkolka 2.0 TDI 4Drive/110 kW stojí 671 990 Kč.

Pokud chcete nejlépe vybavenou variantu Xcellence, která se na první pohled liší dvojitou koncovkou výfuku, chromovanými lištami kolem oken, chromovanými střešními ližinami nebo bočními sloupky v černé barvě, musíte si připlatit 46 tisíc korun. I zde došlo ke zdražení o 6000 Kč. Nejlevnější varianta poháněná motorem 1.4 TSI/110 kW s vypínáním jedné řady válců (ACT) tak přijde na 617 900 Kč. V této částce dostanete navíc mimo jiné ozdobné hliníkové lišty prahů, dešťový a světelný senzor, samozatmívací vnitřní zpětné zrcátko, zatmavená boční skla vzadu, 18palcová kola z lehkých slitin, přední diodové světlomety, vícebarevné ambientní osvětlení interiéru, bezklíčový přístup a startování vozu tlačítkem, sportovní přední sedadla čalouněná Alcantarou a multimediální systém s osmipalcovým dotykovým displejem.

Oproti verzi Style nejsou k dispozici základní motorizace 1.0 TSI/85 kW a 1.6 TDI/85 kW, ale naopak si můžete pouze v této výbavě objednat silnější dvoulitrový turbodiesel 2.0 TDI/140 kW, který se dodává pouze se sedmistupňovým automatem DSG a pohonem všech kol a přijde na 849 900 Kč.

My jsme ovšem porovnali Atecu se zážehovým motorem 1.4 TSI/110 kW pohonem všech kol a převodovkou DSG s Toyotou C-HR a Jeepem Renegade. Podívejte se zde.

Kompletní ceník modelu Seat Ateca najdete zde. Test tohoto automobilu si můžete přečíst zde.

reklama
11. října 2016
Test SEAT Ateca
Máte rádi benzin, ale chcete šetřit? Nový Seat Ateca má motor 1.4 TSI, který umí vypnout polovinu válců a tím snižit spotřebu. Auto do testu dorazilo v ideálním spojení s manuální převodovkou a pohonem všech kol.
ZOBRAZIT AKTUÁLNÍ CENÍK SEAT Ateca
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus
reklama