ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Renault Clio: facelift přinesl silnější turbodiesel a zdražení
10. srpna 2016

reklama
Inovovaný Renault Clio přichází na trh. Liší se diodovými světlomety, hodnotnějším interiérem a nabídku rozšířily dvě nové motorizace. Současně se cena základní verze zvýšila o 5000 Kč na 234 900 Kč.

Renault inovoval svůj aktuálně největší prodejní bestseler, jehož se za více než čtvrtstoletí celosvětově prodalo přes 13 milionů. Zatímco první generace tohoto francouzského kompaktu přišla na trh v roce 1990 s mottem Made in Paradise, současná již čtvrtá generace uvedená na trhy na podzim roku 2012 se stala prvním renaultem v novém designérském stylu, který vznikl pod vedení šéfdesignéra Laurense Van Den Ackera, a stojí za současnou konjunkturou Renaultu. Francouzský výrobce v poslední době na rozdíl od konkurence poměrně intenzivně a povedeně obnovuje nabídku modelů. Všechny poslední novinky zároveň dostávají pochvalná hodnocení za design i vlastnosti. Platí to jak pro model střední třídy Talisman, tak pro novou generaci zástupce v nižší střední třídě Mégane. Clio přesto bylo v poslední době nejprodávanějším renaultem na českém trhu, když se za prvních sedm měsíců roku 2016 usadilo v žebříčku registrací na konci první dvacítky s 1594 prodanými vozy. Na aktuální žebříček registrací nových automobilů na českém trhu se podívejte zde.

Pokud opomineme nové nárazníky, diodové světlomety, které mohou mít za příplatek technologii LED nejen pro denní svícení (tzv. LED Pure Vision), a hodnotněji vypadající interiér s inovovanými palubními systémy a lepší konektivitou, pak největším přínosem faceliftu je nasazení nových motorizací. Mezi zážehové přibyl přeplňovaný čtyřválec 1.2 TCe/87 kW v kombinaci s ručně řazenou převodovkou, nabídku vznětových motorů doplnil výkonnější čtyřválec 1.5 dCi/81 kW. I ten se dodává s ručně řazenou šestistupňovou převodovkou, zatímco benzínový motor je pak k mání ještě se samočinnou šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou EDC. Tato varianta, mimochodem, byla i v nabídce předchozí verze. Zážehový motor se v lehkém Cliu (pohotovostní hmotnost 1090 kg) může pochlubit velmi solidní dynamikou (zrychlení 0-100 km/h za 9,0 s, nejvyšší rychlost 199 km/h) i uspokojivou ekonomikou provozu (kombinovaná spotřeba 5,3 l/100 km), nejsilnější vznětový motor v nabídce, který zvyšuje hmotnost vozidla ve srovnání s „benzinem“ o více než metrák (1204 kg), sice zůstává o kousek pozadu (11,2 s, 194 km/h), ale majiteli to vynahradí nízkou spotřebou levnější nafty (3,5 l/100 km).

Cena základní verze narostla o pět tisíc korun, takže ve výbavě Life s atmosféricky plněným motorem 1.2 /54 kW stojí nejlevnější Clio 234 900 korun. Z hlediska konkurence představuje tato vstupní pořizovací cena solidní průměr, na přehled všech automobilů tohoto segmentu do 250 tisíc korun se ostatně podívejte zde. Základní Clio přijíždí na 15placových ocelových kolech s plastovými překryty a palubní deskou z tvrdých plastů, ale ve standardu má například elektricky ovládaná okna vpředu, dálkové centrální zamykání, startování tlačítkem nebo tempomat. Citelně mu však chybí klimatizace, kterou nenajdete ani v příplatkové výbavě a také audiosystém, za který se připlácí 8000 Kč.

Tyto komfortní doplňky (manuální klimatizace a audiosystém s bluetooth, USB a ovládáním na volantu) stejně jako měkčené plasty v interiéru dostanete až ve výbavě Advantage, která je v základní motorizaci 1.2/54 kW o 20 tisíc korun dražší (254 900 Kč). U této výbavy si již můžete zvolit i jinou pohonnou jednotku. Nabízí se jak moderní přeplňovaný zážehový tříválec 0.9 TCe/66 kW za 284 900 Kč tak slabší turbodiesel 1.5 dCi/55 kW za 326 900 Kč.

Nabídka modelové řady Clio pokračuje výbavou Limited, u níž najdete i nejvíce variant pohonných jednotek včetně nové motorizace 1.2 TCe/87 kW s ručně řazenou převodovkou. Clio Limited má jíž 16palcová kola z lehkých slitin, přední mlhové světlomety a zatmavená okna vzadu, uvnitř najdete hodnotnější čalounění, kůží potažený volant (u všech verzí dvouose nastavitelný) a také multimediální systém Media Nav Evolution, jehož součástí je i navigace se základním mapovým pokrytím střední a východní Evropy. Se základním motorem 1.2/55 kW stojí Clio Limited 274 900 Kč, s tříválcem 0,9 TCe/66 kW 304 900 Kč, přeplňovaná varianta 1.2 TCe/87 kW přijde na 329 900 korun a nejlevnější turbodiesel 1.5 dCi/55 kW na 346 900 Kč. Nejdražší variantou je druhý nejsilnější turbodiesel 1.5 dCi/66 kW za 376 900 Kč.

Porovnali jsme Renault Clio 1.2 TCe/87 kW Limited s modely Ford Fiesta a Volkswagen Polo. Podívejte se zde. Parametry srovnání můžete měnit dle libosti, porovnávat můžete také jiné motory, výbavy a dokonce i celé modely.

Vrchol nabídky představuje varianta Intens, která je k dispozici od 334 900 Kč s motorem 0.9 TCe Energy/66 kW. Oproti standardním 0,9 TCe se verze Energy liší rychlejší akcelerací 12,2 s (-0,7 s) a vyšší „maximálkou“ 180 km/h (+2 km/h). Ve standardní výbavě jsou zde výše zmíněné světlomety LED Pure Vision, dešťový a světelný senzor, elektricky ovládaná okna vpředu i vzadu, bezklíčový přístup a samočinná klimatizace. Výbava Intens má ve standardu multimediální systém Media Nav Evolution, za systém R-link se připlácí 15 tisíc korun a za audiosystém Bose dokonce 26 tisíc korun. Pro zatraktivnění modelu je k mání ještě paket GT line za 20 tisíc korun, který se u předchůdce prodával jako samostatná výbava. Součástí paketu jsou upravené přední a zadní nárazníky, boční ochranné panely dveří v barvě karoserie, 17palcová kola z lehké slitiny, přední sportovní sedadla se speciálním čalouněním a logem GT, sportovní volant, sportovní hlavice řadicí páky a sportovní pedály. V nabídce výbavy Intens je ještě zážehový čtyřválec 1.2 TCe/87 kW za 359 900 Kč (se samočinnou převodovkou za 389 900 Kč) a oba silnější turbodiesely 1.5 dCi. Za verzi o výkonu 66 kW dáte 406 900 Kč, silnější varianta (81 kW) stojí o 20 tisíc korun více. Na kompletní ceník Renaultu Clio se podívejte zde.

Všechno, co jsme napsali o pětidveřovém hatchacku, platí také pro kombi s tradičním názvem Grantour, za které se ale připlácí u všech variant 15 tisíc korun. Kombíky v segmentu B dnes nejsou příliš obvyklé, jediným přímým konkurentem Clia Grandtour je proto Škoda Fabia Combi, alternativou však může být třeba crossover Peugeot 2008. Porovnali jsme Clio Grandtour v nejvyšší výbavě Intens a novým turbodieselem 1.5 dCi/81 kW právě s těmito dvěma modely. Podívejte se zde. Na kompletní ceník Renaultu Clio Grandtour se podívejte zde.

Co se týče faceliftu u sportovní varianty Clio R.S., poznáte jej hlavně podle charakteristických přídavných LED světlometů R.S. Vision v nárazníku. Z hlediska parametrů se nic nezměnilo, verze R.S. se základní přeplňovaným motorem 1.6 Turbo/147 kW a samočinnou šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou EDC přijde na 584 900 Kč, výkonnější varianta R.S. Trophy 1.6 Turbo/162 kW stojí 639 900 Kč. Na kompletní ceník Renaultu Clio R.S. se podívejte zde.

reklama
9. prosince 2012
Test Renault Clio
Test nového Renaultu Clio přinášíme jen pár týdnů poté, co se čtvrtá generace oblíbeného modelu začala prodávat na českém trhu. Jaké jsou přednosti a slabiny velkého konkurenta Škody Fabia?
ZOBRAZIT AKTUÁLNÍ CENÍK Renault Clio
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus
reklama