ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Říjnové prodeje aut: Zase padaly rekordy, největší nárůst má Mercedes-Benz
3. listopadu 2016

reklama
V říjnu prodeje aut v Česku trhaly rekordy. Po slabším září s 19 946 registracemi, měla křivka prodejů opět stoupající tendenci až na hodnotu 21 905. Meziročně si trh polepšil o 11,4 %, ze značek nejvíce zazářila třícípá hvězda Mercedesu.

Ve srovnání statistik letošního roku se jednalo o pátý nejsilnější měsíc, ve srovnání s prvním půlrokem je však ten druhý celkově podstatně slabší. Nejlepším měsícem letošního roku byl zatím červen s 25 714 registracemi. Českému trhu samozřejmě stále zcela suverénně dominuje mladoboleslavská automobilka patřící do koncernu Volkswagen.

Za říjen si automobil značky Škoda zaregistrovalo 7060 zákazníků, což je o dvě procenta víc než loni. Celkově má Škoda na českém trhu podíl 31,75 %. Druhý je Volkswagen s 2591 registracemi a meziročním nárůstem 22 %, a na stupních vítězů zůstává i třetí Hyundai (2033, +20 %). Brambory s meziročním nárůstem 6 % drží Ford (1365), hned za ním následuje francouzsko-rumunská partička: pátý Renault (737, +23 %), šestá Dacia (725, +7 %) a sedmý Peugeot (662, +6 %).

První desítku uzavírá Kia (661), která si jako jediná z „Top ten“ pohoršila, zatímco devátý Mercedes-Benz (653) zaznamenal neuvěřitelný meziroční nárůst 82 % a slavit mohou rovněž u desáté Toyoty (611), neboť se jim oproti loňsku zvedly prodeje rovněž o úctyhodných 37 %. Dařilo se i ostatním německým prémiovým značkám. Audi bylo za říjen jedenácté s meziročním nárůstem 12 % a BMW třinácté (+25 %). Oproti loňsku však pokles zaznamenali u dvanáctého Seatu (-8 %), Fiatu (-1 %) a Hondy (-6 %).

Níže se můžete podívat na deset nejúspěšnějších značek za srpen 2016 podle nových registrací osobních aut na českém trhu. Umístění v první závorce znamená průběžné pořadí v celém letošním roce. Číslo ve druhé závorce představuje reálné registrace podle agentury Medea, které byly očištěny od tzv. účelových registrací. Ty spočívají v tom, že se nové auto v Česku přihlásí, ale v krátké době zase odhlásí a vyveze do zahraničí.

1. (1.) Škoda                              7060 (6866)

2. (2.) Volkswagen                     2591 (1544)

3. (3.) Hyundai                           2033 (1992)

4. (4.) Ford                                 1365 (408)

5. (6.) Renault                              739 (712)

6. (5.) Dacia                                  725 (664)

7. (9.) Peugeot                              662 (629)

8. (7.) Kia                                      661 (622)

9. (11.) Mercedes-Benz                653 (643)

10. (14.) Toyota                            611 (597)

Kliknutím na aktivní názvy značek otevřete přehled jejich nejprodávanějších modelů včetně ceníků, výbav, technických dat, redakčních testů a dalších podrobností.

Většině značek prodeje rostou v meziročním srovnání od začátku letošního roku. Nejen díky nové třídě E (na snímku verze kombi) má letos skvělou sezónu především importér mercedesů, kterému prodeje oproti loňsky stouply o 58 %, daří se také dovozci automobilů Honda (+43 %), Suzuki (+43 %) nebo Alfa Romeo. Ta oproti loňsku posílíla svou pozici o 37 % hlavně díky novému sedanu Giulia. Za zmínku stojí také zvýšené objemy prodejů u Renaultu (+25 %) a jeho dceřinné značky Dacia (+20 %). Ostatní importéři mají většinou meziroční nárůst od 5 do 20 procent, pokles z mainstreamových značek oproti loňsku zaznamenal pouze Ford, jemuž prodeje klesly o dvě procenta.

Pomyslné stupně vítězů v hodnocení jednotlivých modelů za měsíc říjen samozřejmě opět ovládly mladoboleslavské bestselery v pořadí Octavia (2578), Fabia (1880), Rapid (1025) a Superb (775). Teprve na pátém místě se umístil první importovaný automobil, kterým je končící Hyundai i30 (645). Přes šest stovek majitelů si zaregistrovalo ještě šestý Volkswagen Golf (603), pak už je mezera. 474 registrací měl v říjnu malý Ford Fiesta, 448 Volkswagen Passat a 439 Volkswagen Polo.

Na celý žebříček jednotlivých modelů podle počtu registrací ve statistikách SDA včetně tzv. očištěných registrací od agentury Medea se podívejte zde.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus
reklama