ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Peugeot 5008: na závěr kariéry zlevnění, základní model stojí jen lehce přes půl milionu
25. října 2016

reklama
Francouzské MPV je na konci kariéry. Brzy jej nahradí automobil ve stylu SUV a jednoprostorová karoserie se stane v portfoliu francouzské automobilky historií. Než se tak stane, zlevnil model 5008 o pět až deset tisíc korun.

Peugeot 5008 je na trhu již sedmým rokem, stejnojmenný nástupce se začne prodávat na jaře příštího roku. Jak bude nový Peugeot 5008 vypadat a co nabídne navíc se podívejte zde. Pravdou je, že prodeje současného modelu již nějakou dobu klesají a nezachránil to ani facelift v roce 2013 ani úprava motorů na emisní normu Euro 6 v loňském roce. V září si MPV od Peugeotu zaregistrovalo jen 32 zákazníků, což jej v celkovém pořadí prodejů řadí na začátek druhé stovky, celkem se pak letos prodalo 518 vozů. Na pořadí nových automobilů na českém trhu podle počtu registrací se podívejte zde.

Aktuální a již trochu ořezaná nabídka čítá pouze tři pohonné jednotky, které potřebují ke svému provozu výhradně naftu. Šestnáctistovka má nejvyšší výkon 88 kW a kombinovanou spotřebu jen 4,2 l na 100 km (s automatem EAT6 o 0,1 l více), čímž 5008 patří mezi vůbec nejúspornější rodinné vany na českém trhu. Naftové šestnáctistovky však zároveň řadí oba modely mezi ty línejší v kategorií MPV střední třídy (0-100 km/h za 12,0 respektive 13,1 s). Silnější dvoulittr 2.0 BlueHDI/110 kW naopak patří svou dynamikou k nadprůměru (0-100 km/h za 9,8 s), přitom spotřeba je prakticky na stejné úrovni jako u menších šestnáctistovek (4,3 l/100 km). Porovnávat motory Peugeotu 5008 s konkurencí můžete v přehledných tabulkách zde.

Standardní výbavy Peugeotu 5008 jsou dvě a označují se podobně jako u ostatních modelů značky: Active a Allure. Chybí základní výbava Access, o kterou nebyl v České republice zájem, na druhou stranu je v nabídce stále ještě akční výbava Style, jejíž cena odpovídá výbavě Active, ale nabídne ještě něco navíc. Nejlevnější Peugeot 5008 1.6 BlueHDI/88 kW stojí se základní výbavou Active i akční Style 525 000 korun. V ceně nechybí tempomat, 16palcová kola z lehkých slitin, LED světlomety pro denní svícení, světelný a dešťový senzor, dvouzónová samočinná klimatizace, audiosystém s ovládáním pod volantem a možností připojení externího zařízení přes rozhraní Bluetooth popřípadě tři samostatná, posuvná a sklopná sedadla druhé řady.

Výbava Style pak má navíc ve standardu zadní a přední parkovací senzory za 19 800 Kč nebo elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka a vnitřní elektrochromatické zpětné zrcátko za 8000 Kč. Za třetí řadu se u obou připlácí 21 tisíc korun, za samočinnou převodovku EAT6 35 tisíc korun a za dvoulitrový motor 2.0 BlueHDI/110 kW si připlatíte 25 tisíc korun. Majitel staršího auta, který ho prodá dealerovi nových peugeotů, dostane navíc bonus 20 tisíc korun, který si odečtěte z ceny nového automobilu.

Porovnali jsme Peugeot 5008 2.0 BlueHDI Style s faceliftovaným Opelem Zafira a novou generací Volkswagenu Touran. Podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Nejluxusnější provedení Peugeotu 5008 Allure zlevnilo o 5000 korun, takže nejlevnější motorizace 1.6 BlueHDI/88 kW přijde minimálně na 585 000 korun. Za šedesát tisíc, které si připlatíte k výbavě Active, dostanete navíc kromě třetí řady sedadel třeba parkovací senzory, 17palcová kola, polokožené čalounění, head-up displej promítající některé provozní údaje na průhledný štítek před volantem, diodové osvětlení interiéru, elektrickou dětskou pojistku a speciální zpětné zrcátko pro kontrolů dětí ve druhé řadě sedadel, kůží potažený sportovní volant, navigační systém s dotykovou obrazovkou, stříbrně eloxované střešní ližiny a prosklenou střechu se sluneční clonou.

Aktuální ceník Peugeotu 5008 si prohlédněte zde. Podrobný test čtěte zde.

reklama
20. června 2016
Test Peugeot 5008
Recenzi rodinného Peugeotu 5008 jsme obohatili o tříměsíční zkušenosti s naftovou verzí 1.6 BlueHDI a automatickou převodovkou. Testovali jsme ji na cestě k moři i jako "autobus" fotbalového týmu.
ZOBRAZIT AKTUÁLNÍ CENÍK Peugeot 5008
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus
reklama