ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Peugeot 208 přišel o nejslabší motor, nabídka nyní začíná na 265 tisících korunách
27. prosince 2016

reklama
Malý peugeot vždy patřil k oporám nabídky francouzské automobilky. Platí to i pro současný model 208. Většímu úspěchu na českém trhu brání vyšší cena, odstup od konkurence se ještě prohloubil po vyřazení nejslabšího motoru.

Peugeot se v žebříčku prodejů na českém trhu pohybuje i letos v první desítce s podílem 3,15 procent, prodeje táhnou modelové řady 2008 (1790 registrací), 308 (1570) a 208 (1469). Poslední jmenovaný je z tohoto trojlístku nejstarší a jako jediný je ve svém segmentu v první desítce (9.). Přesto by u Peugeotu byli rádi, kdyby se tento model prodával lépe. To však půjde jen stěží, protože v segmentu malých vozů u nás vládne Škoda Fabia a kdo ji chce konkurovat, stěží může startovat na ceně 265 tisíc korun jako Peugeot 208. Podívejte se ostatně na přehled malých vozů do 300 tisíc korun na českém trhu – zde. Pokud si náš žebříček projdete podrobně, můžete si všimnout, že většina přímých konkurentů řady 208 je levnější. Výjimku tvoří podle očekávání Volkswagen Polo, Ford Fiesta, Seat Ibiza, Mazda 2 a Toyota Yaris.

Nabídka druhé nejmenší modelové řady francouzského výrobce dnes čítá dvě karoserie – tří- a pětidveřovou – a pětici pohonných jednotek. Z ceníku nově vypadl nejslabší tříválec 1.0 PureTech/50 kW, a tak se motorový program skládá jen ze dvou výkonových verzí zážehového tříválce 1,2 litru PureTech (60 a 81 kW) a tří vznětového čtyřválce 1,6 litru BlueHDI (55, 73 a 88 kW) kombinované s pěti- a šestistupňovou ručně řazenou převodovkou (jen pro nejvýkonnější 1.6 BlueHDI/88 kW) nebo šestistupňovým automatem EAT6 a pětistupňovou převodovkou s automatickou spojkou ETG5, které se u koncernu PSA říká robotizovaná.

Výbavové stupně jsou stále tři, i když ten základní Access je k dispozici jen pro pětidveřový model poháněný motorem 1.2 PureTech/60 kW s manuální pětistupňovou převodovkou za 265 tisíc korun. Zákazník za tyto peníze dostane jen plnou bezpečnostní výbavu (čelní, boční a hlavové airbagy), centrální zamykání s dálkovým ovládáním, přední elektricky ovládaná okna, palubní počítač, tempomat a záruku na 5 let nebo do 60 tisíc km. Chybí bohužel jak audiosystém (+8900 Kč) tak klimatizace (+20 000 Kč).

Pokud si dnes automobil bez této výbavy nedovedete představit, určitě se vyplatí pořídit si rovnou vyšší výbavu Active, která se stejnou motorizací přijde na 285 korun. Ve standardní výbavě je zde již audiosystém s dotykovou obrazovkou, ovládáním na volantu a možností připojení mobilního telefonu přes bluetooth a klimatizace, nechybí přední mlhovky, diodová světla pro denní svícení ani elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka.

Porovnali jsme tento model s konkurencí v podobě nového Citroënu C3 a Škody Fabia, podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Ušetřit můžete ještě 5000 korun, pokud si vystačíte s dříveřovou karoserií. Tato varianta je však jediná, ve které se třídveřová „dvěstěosmička“ nabízí. Jinak se připlácí 20 tisíc korun za robotizovanou převodovku ETG5 a systém start/stop, 45 tisíc korun za slabší turbodiesel 1.6 BlueHDI/55 kW a 75 tisíc za silnější 1.6 BlueHDI/73 kW. Pokud chcete silnější "benzín" 1.2 PureTech/81 kW, musíte o výbavový stupeň výše.

To znamená výbavu Allure, která je vrcholem nabídky řady 208 a stojí o 50 tisíc více než Active. Za to dostanete 16palcová kola z lehkých slitin, samočinnou dvouzónovou klimatizaci, přední mlhové světlomety s funkcí přisvícení do zatáčky, kůží potažený volant, dešťový a světlený senzor, vnitřní elektrochromatické zpětné zrcátko a chromované kryty vnějších zpětných zrcátek. Základní verze s motorem 1.2 PureTech/60 kW přijde na 335 tisíc korun, silnější 1.2 PureTech/81 kW dodávaný standardně se systémem start/stop je o 25 tisíc korun dražší s manuální převodovkou a o 60 tisíc korun dražší se samočinnou převodovkou EAT6. Turbodiesely v této výbavě stojí přes 400 tisíc korun. Slabší 1.6 BlueHDI/73 kW s pětistupňovým, manuálem přijde na 410 tisíc korun, silnější 1.6 Blue/HDI/88 kW na 430 tisíc korun.

Porovnali jsme slabší dieselový model Peugeot 208 1.6 BlueHDI/73 kW Allure s Opelem Corsa a Renaultem Clio. Podívejte se zde.

Ceník a test pětidveřové verze najdete zde, ceník jediného třídveřového modelu je zde.

reklama
15. června 2015
Test Peugeot 208 5dv.
Modernizovaný Peugeot 208 jsme na rakouských silnicích otestovali ještě před jeho oficiálním uvedením na český trh. Recenze zahrnuje i zkoušku aktuálně nejúspornějšího motoru v sériově vyráběných osobních autech.
ZOBRAZIT AKTUÁLNÍ CENÍK Peugeot 208 5dv.
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus
reklama