ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Peugeot 2008: cenové pohyby v září i říjnu, základní model nyní stojí 325 tisíc korun
13. října 2016

reklama
U nejprodávanějšího zástupce Peugeotu na českém trhu došlo během prvních dvou podzimních měsíců ke zdražení a zlevnění zároveň, proto se podívejme do aktuálního ceníku, kolik jednotlivé verze stojí doopravdy.

České zastoupení Peugeotu měnilo během září a října ceníky prakticky u všech modelových řad. Zatímco u kolínského mini 108 došlo ke zdražení o 1100 až 7100 korun (podle výbavy i motorizace), ostatní modely naopak zlevňovaly. Týká se to například crossoveru 3008 (-10 000 Kč), hatchbacku a kombi 308 (-2000 až 7000 Kč), MPV 5008 (-5000 až 10 000 Kč) a osobní dodávky Partner Teepee (-2000 Kč). Navíc u modelů 208, 308, 3008 a 5008 Peugeot opět zavedl bonus při výkupu vozu ve výši 20 tisíc korun, u řady 2008 je tato částka jen 10 tisíc korun.

Kompaktní crossover 2008 prošel letos důkladnou modernizací, která se dotkla vzhledu i techniky. Poznáte jej hlavně podle nové přední masky ve stylu velké „pětsetosmičky“ a nových generací crossoverů 3008 a 5008, které měly nedávno premiéru na autosalonu v Paříži.

Nabídka motorů však zůstala bez větších změn. Základ tvoří atmosféricky plněný zážehový tříválec 1.2 PureTech/60 kW, pro náročnější zákazníky je k dispozici i jeho přeplňovaná varianta 1.2 PureTech/81 kW. Ta podle výrobce spotřebuje v kombinovaném cyklu 4,4 l/100 km, což je jen o 0,1 litru více, než u slabší verze a robotizovanou převodovkou, které patří rekordně nízká spotřeba mezi SUV se zážehovými motory. Jejich parametry ostatně můžete porovnávat zde. Mezi nejúspornější modely na trhu patří i verze se vznětovými motory 1.6 BlueHDI. Automobilka uvádí u všech tří výkonových verzí (55, 73 a 88 kW) stejnou kombinovanou spotřebu 3,7 l/100 km, ale jednotlivé pohonné jednotky se výrazně liší dynamikou. Podívejte se zde.

Základní výbava Peugeotu 2008 Access obsahuje mimo jiné tempomat, palubní počítač, centrální zamykání s dálkovým ovládáním a střešní ližiny, chybí však klimatizace (+20 000 Kč) nebo audiosystém (+15 400 Kč). V ceně je také záruka na pět let nebo do ujetí 60 tisíc km. Stupeň Access se však dá kombinovat pouze s motorem 1.2 PureTech/60 kW a tato varianta nyní zdražila o 10 tisíc korun na 325 tisíc korun. I tak se ale stále jedná o jeden z nejdostupnějších automobilů své katagorie, jak se můžete přesvědčit v přehledu všech SUV do 350 tisíc korun.

Mnohem atraktivnější je však výbava Active, kterou lze kombinovat se všemi pohonnými jednotkami. Stojí totiž jen o 20 tisíc korun více než Access a v základu má i výše zmíněnou klimatizaci s audiosystémem. K tomu navíc disponuje většími 16palcovými koly, má v předním nárazníku naví mlhové světlomety a uvnitř najdete kůží potažený volant. Pro výbavu Active jsou k dispozici i cenově zvýhodněné pakety: například Active (kola z lehkých slitin a navigační systém) za 20 tisíc korun nebo City (vyhřívaná sedadla, dvouzónová samočinná klimatizace, zadní parkovací senzory a el. Sklopná zrcátka) za 15 tisíc korun.

Základní verze 1.2 PureTech/60 kW přijde na 345 tisíc korun, za pětistupňovou robotizovanou převodovku se připlácí 20 tisíc korun a za silnější přeplňovaný motor 1.2 PuerTech/81 kW dáte navíc 30 tisíc korun. U něho můžete pětistupňovou ručně řazenou převodovku nahradit samočinnou šestistupňovou za příplatek 30 tisíc korun. Turbodiesely 1.6 BlueHDi kombinované pouze s pěti- a šestistupňovými ručně řazenými převodovkami stojí o 45 tisíc (55 kW), 55 tisíc (73 kW) a 75 tisíc korun (88 kW) více než základní zážehová motorizace.

Třetí výbava Peugeotu 2008 se označuje Allure. Nabídka pohonných jednotek je zde stejná s výjimkou nejslabšího turbodieselu 1.6 BlueHDi/55 kW, který s výbavou Allure nedostanete, jen si k cenám verzí Active připočtěte 50 tisíc korun. Ve standardu je například dvouzónová samočinná klimatizaci, 16palcová kola z lehkých slitin, sportovní sedadla v kombinaci látka/syntetická kůže, multimediální systém s dotekovým displejem, zadní parkovací senzory, elektricky sklopná zrcátka, diodová denní světla a vnitřní LED osvětlení nebo zatmavená zadní okna nebo chromované prvky na karoserii.

S faceliftem rozšířila nabídku sportovně pojatá verze GT Line, která je k dispozici pouze s nejsilnějšími motory 1.2 PureTech/81 kW a 1.6 BlueHDi/73 a 88 kW. Stojí o třicet tisíc víc než Allure a kromě designových odlišností (černé lemování oken a mlhovek), 17palcových kol, černo-červeného interiéru a hliníkových pedálů má standardně k dispozici systém Grip Control, který umožňuje nastavení stabilizačního systému pro různé druhy povrchů. Tento systém sice trochu zvýší trakci automobilů při horších adhezních podmínkách, ale rozhodně nenahradí trvalý pohon všech kol, který Peugeot 2008 nenabízel ani před faceliftem.

Porovnali jsme Peugeot 2008 1.2 PureTech/81 kW Active s modely Renault Captur Nissan Juke - podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Kompletní ceník Peugeotu 2008 si prohlédněte zde, test čtěte zde.

reklama
15. května 2013
Test Peugeot 2008
První test Peugeotu 2008 přivážíme z Alsaska ještě před jeho uvedením na český trh. Vypadá jako malý teréňák, přístrojová deska se však téměř neliší od hatchbacku 208. Čím vůbec je a koho by měl zajímat Peugeot 2008?
ZOBRAZIT AKTUÁLNÍ CENÍK Peugeot 2008
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus
reklama