ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Modernizovaný Opel Zafira přichází na trh ve dvou výbavách se základní cenou 455 900 korun
1. října 2016

reklama
Opel inovoval MPV Zafira. Změn je hodně, až se na první pohled zdá, že jde o novou generaci. Ale rozměry a vlastnosti se nezměnily. S motorem 1.4 Turbo/88 kW přijde na 455 900 Kč.

Opel vstoupil do segmentu kompaktních MPV v roce 1999 s první generací Zafiry, která se mohla pochlubit tehdy revolučním systémem sklápění sedadel. Na evropském trhu patřila Zafira mezi nejprodávanější vozy své kategorie (doposud se jich prodalo okolo 2,7 milionů), a tak tato modelová řada přešla na standardní střídání generací. V roce 2005 se na trhu objevila druhá, o dalších 6 let později třetí generace. Prodeje však postupně spíše klesaly kvůli narůstající oblibě SUV, a tak se dokonce uvažovalo o tom, že MPV jsou překonaná a žádná další nová Zafira nebude. Automobil, který vidíte na fotce, to vyvrací.

Opel sice hovoří o nové generaci, ale víceméně se jedná o poměrně důkladnou modernizaci stávajícího modelu Zafira Tourer, který se nadále bude jmenovat zase pouze Zafira. Novinka má všechny dobře známé prvky svých předchůdkyň (např. systém uchycení sedadel Flex7, integrovaný nosič jízdních kol FlexFix nebo adaptivní tlumiče FlexRide), ale dostala i nejmodernější systémy konektivity s funkcemi Apple CarPlay a Android Auto stejně jako asistenční službu OnStar s družicovým vyhledáváním polohy vozidla. Další novinkou jsou diodové světlomety s funkcí AFL (Adaptive Forward Lighting), která samočinně adaptuje rozložení paprsků světlometů podle jízdní situace tak, aby bylo dosaženo optimálního osvětlení silnice bez oslňování ostatních řidičů. Světlomety AFL mají celkem devět režimů osvětlení (např. svícení pro město, do zatáček, pro odbočování, osvětlení okolí při couvání nebo turistický režim).

Nové světlomety spolu se sportovněji tvarovanou maskou chladiče a otvory pro vstup vzduchu v nárazníku přibližují Zafiru aktuální generaci modelu Astra, chromovaná lišta s logem automobilky Opel přecházející LED linkou do světlometů zvýrazňuje při čelním pohledu šířku vozu. Zafira je po faceliftu díky novým nárazníkům o 0,8 cm delší (4666 mm), ostatní rozměry včetně těch vnitřních se nezměnily. Srovnání rozměrů nové Zafiry a předchozího modelu Zafira Tourer najdete zde. V segmentu středních MPV patří Zafira mezi nejprostornější modely, což dokazuje především bezkonkurenční hodnota podélného místa v interiéru. V pětisedadlové konfiguraci má zavazadlový prostor 710 litrů, sklopením sedadel ve druhé řadě jej lze zvětšit až na 1860 litrů. Kromě toho má posádka k dispozici více než 30 odkládacích prostor včetně středové konzole s velkým boxem a držáky nápojů. Pravdou však je, že Zafira má i výrazně delší karoserii ve srovnání s přímými konkurenty, jakými jsou například Volkswagen Touran, Citroën C4 Picasso, Peugeot 5008 nebo Ford Grand C-Max. Podívejte se ostatně na srovnání MPV nižší střední třídy podle rozměrů karoserie a interiéru

Trochu se zúžila nabídka pohonných jednotek, i když Zafira zůstává jediným modelem ve svém segmentu, který je k dispozici s kompletní nabídkou zážehových a vznětových pohonných jednotek, které umí spalovat benzín, naftu, LPG a CNG. Zážehové motory mají všechny čtyři válce a zdvihové objemy 1364 cm3 (88 a 103 kW) nebo 1598 cm3 (110, 125 a 147 kW). Menší motor 1.4 Turbo/103 kW může být přizpůsoben na spalování LPG, větší motor 1.6 Turbo/110 kW se pak dodává ve variantě na stlačený zemní plyn (CNG). Po aféře s emisemi zmizely z nabídky turbodiesely 1.6 CDTi, které by se měly objevit později, jedinou alternativu k zážehovým motorům tak představuje dvoulitrový agregát dodávaný ve dvou výkonových verzích (96 a 125 kW).

Převodovky jsou ve standardu šestistupňové ručně řazené s výjimkou motorizací 1.6 Turbo/125 kW a 2.0 CDTi/110 kW, které se dodávají pouze se šestistupňovou samočinnou převodovkou. U motorizací 1.4 Turbo/103 kW a 2.0 CDTi/125 kW lze kombinovat obojí, přičemž za automat se připlácí 37 tisíc korun, za systém start/stop pak u některých motorizací osm tisíc korun.

Zafira se nabízí ve dvou výbavách Edition a Innovation, ta chudší se dodává v základu jako pětimístná a za třetí řadu sedadel se připlácí 17 700 korun. Jinak má verze Edition ve standardu například dálkové centrální zamykání, LED denní svícení, manuální klimatizaci, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, elektrické ovládání předních i zadních oken, audiosystém s připojením přes bluetooth a ovládáním na volantu, palubní počítač, tempomat a 17palcová ocelová kola. K dispozici je pro všechny pohonné jednotky. Se základní motorizací 1.4 Turbo/88 kW přijde na 455 900 Kč, za silnější motor 1.4 Turbo/103 kW se připlácí 12 tisíc korun (467 900 Kč), za nejsilnější motor 1.6 Turbo/147 kW 80 tisíc korun (535 900 Kč) a nejlevnější turbodiesel 2.0 CDTi/125 kW přijde na 554 900 Kč. Verze na CNG je, mimochodem, o šest tisíc korun levnější (548 900 Kč).

Za výbavu Innovation se připlácí 75 tisíc korun, ale ve standardu máte jíž třeba výše zmíněných sedm sedadel, dále asistent pro rozjezd do kopce, parkovací čidla vpředu a vzadu, samočinnou dvouzónovou klimatizaci, diodové přední světlomety AFL (kromě LPG, CNG), přední mlhové světlomety, diodová zadní světla (kromě LPG, CNG), satelitní systém OnStar, dešťový senzor, vnitřní zpětné zrcátko se samočinnou clonou, čalounění v kombinaci kůže/látka, kůží potažený volant, ambientní osvětlení dveří, zatmavená boční a zadní okna, stříbrné střešní ližiny, vnější chromované lišty okolo bočních oken a 17palcová kola z lehkých slitin.

Za příplatek 20 400 Kč si lze objednat nosič jízdních kol, který je integrovaný do zadního nárazníku a uveze až čtyři bicykly, nebo za 24 tisíc korun integrovaný navigační systém se sedmipalcovou obrazovkou a audiosystémem se šesti reproduktory. V příplatkové výbavě nechybí ani kamera Opel Eye nové generace s celou řadou asistenčních systémů včetně funkce čtení dopravních značek Traffic Sign Assistant nebo systému monitorování odstupu Following Distance Indication (FDI) a funkce Forward Collision Alert, která vizuálně a akusticky upozorní řidiče na situaci, kdy se odstup od vpředu jedoucího vozu nebezpečně rychle zmenšuje. Kamera Opel Eye je k dostání v sadě Driver Assistance 1 za 15 700 Kč, pokud si připlatíte ještě 7400 dostanete k tomu navíc adaptivní tempomat s radarovým senzorem umístěným za maskou chladiče a systém pro sledování mrtvého úhlu. Adaptivní tlumiče FlexRide stojí navíc 25 500 Kč, ale k dispozici jsou pouze pro výbavu Innovation. Opel Zafira má v základní ceně záruku na 5 let nebo do ujetí 150 000 km na motor, převodovku a rozvodovku. Pokud budete chtít stejnou záruku na celý automobil, musíte si připlatit 29 944 Kč.

Porovnali jsme Opel Zafira 2.0 CDTi/96 kW Innovation s modely Volkswagen Touran a Citroën Grand C4 Picasso. Podívejte se zde. Parametry srovnání můžete měnit dle libosti, porovnávat můžete i jiné motorizace, výbavy popřípadě modely jiných značek.

Kompletní ceník, výbavy, rozměry a technické údaje nového Opelu Zafira najdete zde.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama

Další články

Citroën C4 Picasso prodělal decentní facelift a lehce podražil
Populární francouzské MPV dostalo novou tvář, bohatší výbavu a nabídku posílí i zážehový motor 1.6 THP/121 kW. Ceny začínají na 499 900 Kč v případě krátké verze a na 554 900 Kč u modelu Grand C4 Picasso.
Ford C-Max: Ceny jako na houpačce, aktuálně je nejlevnější za 379 990 Kč
Ford před prázdninami zdražil a začátkem srpna zase zlevnil většinu modelů. Týká se to i MPV C-Max a Grand C-Max. Ceny aktuálně začínají na částce 379 990 Kč za motorizaci 1.0 Ecoboost/74 kW ve výbavě Trend.
reklama
10 nejlevnějších MPV - multifunkčních rodinných aut
Žebříčku nejlevnějších aut kategorie MPV kralují dacie. Na prvním místě je Dokker za 214 900 korun. Nejprodávanějším víceúčelovým vozem zůstává Hyundai ix20 vyráběný v Nošovicích. TOP 10 se vejde do 324 tisíc korun, před pěti lety na desáté nejlevnější MPV stačilo 270 tisíc.
Volkswagen Touran: mírné zdražení, základní verze přijde nově na 565 900 Kč
Své ceníky koncem prázdnin zrevidovali také u Volkswagenu a usoudili, že v rámci obchodní bilance prospěje některým modelům mírné zdražení. Rodinné MPV Touran například zdražilo o 10 tisíc korun.
reklama
blog comments powered by Disqus
reklama