ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Opel Mokka X na českém trhu: Pořídíte jej od 377 900 korun
9. října 2016

reklama
Kromě MPV Zafira uvedl Opel na trh také inovované SUV Mokka X. Písmeno X v označení v budoucnosti dostanou všechny SUV od Opelu. Vedle omlazeného vzhledu a techniky dostala Mokka i nový motor 1.4 Turbo/112 kW.

Opel Mokka patří mezi SUV kompaktní třídy. Zatímco v Evropě patří tento model ve své kategorii mezi nejprodávanější, v boji o přízeň Čechů naráží na velmi tvrdou konkurenci v podobě oblíbené Škody Yeti a levné Dacie Duster. Jeho prodeje se přesto pohybují okolo stovky kusů měsíčně a po Astře a Merivě se přetahuje s Corsou o třetí nebo čtvrtý nejprodávanější model značky.

Mokka byla inovovaná po čtyřech letech sériové výroby, změnu poznáte na první pohled podle kompletně přepracované i výrazně zjednodušené a elegantnější přední části. Ubylo chromu i černých plastů, nový je nárazník, maska s propracovanou 3D strukturou i světla s diodami pro denní svícení. Zadní nárazník je také jiný stejně jako sdružená světla, která dostala rovněž technologii LED.

V interiéru kromě volantu nezůstal kámen na kameni. Nová přístrojová má členitější tvary, jiné kontrolní přístroje a kvůli atraktivnějšímu designu zmizela horní odkládací schránka před spolujezdcem. Mokka v rámci modernizace dostala i nový infotainment v podobě systémů R 4.0 a Navi 900 se vstupem USB i modulem Bluetooth a možností prohlížení fotografií nebo přehrávání filmů. V prvním případě má úhlopříčka displeje sedm a ve druhém s integrovanou navigací osm palců. Součástí infotainmentu jsou i funkce Apple CarPlay a Android pro snadnější integraci smartphonů, novinkou je rovněž telematický systém Opel OnStar, který dnes funguje v 16 státech Evropy. Z dalších nových technologii seznam příplatkové výbavy rozšiřují třeba adaptivní světlomety AFL LED, které poprvé dostala nová generace modelu Astra.

Celkové rozměry ani prostorové poměry v interiéru se nezměnily, Mokka rozvorem 2555 mm a celkovou délkou 4275 mm zapadá přesně do kategorie, které na českém trhu vládne Škoda Yeti. Podívejte se na srovnání vnějších rozměrů konkurence v segmentu kompaktních SUV.

Nabídku motorů rozšířil přeplňovaný zážehový čtyřválec o zdvihovém objemu 1,4 litru s přímým vstřikováním paliva o výkonu 112 kW, který je k dispozici jako vrcholný model nabídky pouze s pohonem všech kol a samočinnou šestistupňovou převodovkou. Nový motor umožní kompaktnímu SUV akceleraci z klidu na 100 km/h za 9,7 s, kombinovaná spotřeba je 6,4 litru. Podívejte se zde, jaké schopnosti mají podobné pohonné jednotky konkurence.

Vedle základního atmosférického zážehového motoru 1.6/85 kW a přeplňovaného 1.4 Turbo/103 kW, který si lze pořídit i ve verzi na spalování LPG (+27 tisíc korun), v nabídce nechybí také turbodiesely 1,6 CDTI/81 a 100 kW. Slabší je k dispozici i v úsporné verzi EcoFlex, což jej řadí mezi vůbec nejúspornější (kombinovaná spotřeba 3,9 l/100 km) SUV na trhu. Parametry turbodieselů Opelu Mokka můžete s konkurenty porovnávat v přehledných tabulkách zde.

Všechny motorizace s ručně řazenými převodovkami s výjimkou verze na LPG disponují systémem start/stop. Kromě nového motoru 1.4 Turbo/112 kW je pohon všech kol (+56 tisíc korun) k dispozici i pro slabší přeplňovaný „benzín“ 1.4 Turbo/103 kW a silnější turbodiesel 1.6 CDTI/100 kW. To samé platí i pro šestistupňovou samočinnou převodovku, za kterou se připlácí 38 tisíc korun. ,

Aktuálně nejlevnější Mokka 1.6 Selection přijde na 377 900 korun, což je o tři tisíce více než stál model před faceliftem. I tak jde stále o jeden z nejdostupnějších automobilů své kategorie, jak se můžete přesvědčit v přehledu všech verzí do 400 tisíc korun zde.Výbava Selection obsahuje ve standardu například audiosystém se 6 reproduktory, USB konektorem, ovládáním na volantu a bluetooth připojením, klimatizaci, palubní počítač, tempomat nebo elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka či dálkové ovládaní centrálního zamykání, střešní ližiny a 16placová ocelová kola. Pojí se výhradně s atmosféricky plněnou „šestnáctistovkou“, která pohání pouze přední kola prostřednictvím pětistupňové ručně řazené převodovky.

Vyšší výbava Enjoy stojí o 46 tisíc víc než Selection, ale ve standardu již najdete třeba se 17palcová kola z lehkých slitin, volant potažený kůží, elektrické ovládání oken vpředu i vzadu, přední mlhové světlomety a u verzí 4x4 také asistenta pro sjíždění z prudkého svahu. Výbava Enjoy je k dispozici pro všechny motorizace, nejlevnější „benzín“ 1.6/85 kW přijde na 423 900 Kč, nejlevnější turbodiesel na 1.6 CDTI/81 kW na 491 900 Kč a nejlevnější čtyřkolka 1.4 Turbo/103 kW 4x4 na 503 900 Kč.

Porovnali jsme Opel Mokka 1.6 CDTI Enjoy s modely Mazda CX-3 a Fiat 500X. Podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Nejvyšší výbava Mokky se jmenuje Innovation a je o 66 tisíc korun dražší než Enjoy. V této ceně je však navíc zahrnut mimo jiné výše zmíněný systém OnStar, samočinná dvouzónová klimatizace, audiosystém R 4.0 se sedmipalcovou obrazovkou, dešťový a světlený senzor, parkovací asistent se senzory vpředu a vzadu, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka, vnitřní zpětné zrcátko se samočinnou clonou, zatmavená boční okna vzadu, praktická elektrická zásuvka na 230 V ve středové konzoli a luxusní čalounění v kombinaci kůže/látka, doplňkové osvětlení interiéru a 18palcová kola z lehkých slitin.

Také verze Innovation je k dispozici pro všechny motorizace, my jsme se pokusili najít konkurenty pro verzi s novým motorem 1.4 Turbo/112 kW 4x4 AT6. Mohlo by to být třeba rovněž faceliftované Suzuku S-Cross a samozřejmě Škoda Yeti. Podívejte se zde.

Kompletní ceník, technické údaje, rozměry a kompletní výbavy nového Opelu Mokka najdete zde.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus
reklama