ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Zlevněním o 45 tisíc korun chce Nissan X-Trail konkurovat hlavně Kodiaqu
6. ledna 2017

reklama
Nissan nedávno rozšířil nabídku X-Trailu o dvoulitrový turbodiesel. Nyní přichází se zlevněním reagujícím na start prodejů nové Škody Kodiaq, která u nás zřejmě ovládne tento segment stejně jako její sourozenci ve svých třídách.

Nissan si na přelomu tisíciletí vybudoval v Evropě pověst off-roadového specialisty, který dělá nezdolné automobily do nejtěžších podmínek, a také jeho SUV se mezi konkurencí mohla pochlubit skvělými vlastnostmi při jízdě mimo silnice. S nárůstajícím počtem automobilů této kategorie na trhu a snižujícími se nároky jejich uživatelů na jejich schopnosti postupně i u Nissanu přestali klást důraz na dovednosti v terénu a zaměřili se spíše na praktičnost interiéru a jízdní výkony na silnici.

Model X-Trail byl ve své první generaci z roku 2001 dodáván výhradně s pohonem všech kol, současná třetí generace disponuje systémem All Mode 4x4 jen jako alternativou ke standardním modelům s pohonem předních kol. Zato však lze mít největší evropské SUV této japonské značky v pěti- i sedmimístné verzi.

V prosinci se rozšířila nabídka pohonných jednotek, aktuálně lze mít evropskou verzi tohoto modelu se třemi pohonnými jednotkami. Zážehovou variantu reprezentuje přeplňovaný čtyřválec 1.6 DIG-T/120 kW kombinovaný pouze s ručně řazenou šestistupňovou převodovkou, vznětovou pak čtyřválce 1.6 dCi/96 kW a 2.0 dCi/133 kW. Oba se dodávají s pohonem předních nebo všech kol a s ručně řazenou šestistupňovou nebo samočinnou bezestupňovou (Xtronic) převodovkou.

Po zlevnění začínají ceny X-Trailu na částce 515 500 korun, což je ve střední třídě SUV docela přijatelná cena. Podívejte se zde, jaké modely této kategorie pořídíte do 550 tisíc korun. Moc jich opravdu není... U Nissanu za tyto peníze dostanete velké pětimístné SUV s motorem 1.6 DIG-T/120 kW, ručně řazenou převodovkou a základní výbavou Visia, která obsahuje mimo jiné 17palcová kola z lehkých slitin, systém start/stop, denní svícení prostřednictvím diod, klimatizaci, tempomat, elektricky ovládaná okna vpředu i vzadu, centrální zamykání s dálkovým ovládáním a audiosystém s bluetooth, čtyřmi reproduktory, pětipalcovým barevným displejem a ovládáním na volantu.

Není možné si v této výbavě objednat třetí řadu sedadel, připlatit si můžete (kromě metalického laku) pouze 20 tisíc korun za paket Safety Visia, jehož součástí je systém na rozpoznávání dopravních značek, autonomní brzdění, upozornění na vybočení z jízdního pruhu, parkovací senzory a vnitřní zpětné zrcátko s automatickým stmíváním. Výbavu Visia lze mít ještě ve spojení s turbodieselem 1.6 dCi/96 kW za 574 500 Kč.

O stupeň výše je výbava Acenta, která je o 60 tisíc korun dražší. Její součástí je navíc oproti výbavě Visia například vnitřní zpětné zrcátko s automatickým stmíváním, přední i zadní parkovací senzory, přední mlhové světlomety, zatmavená skla v zadní části vozu, dvouzónová samočinná klimatizace, dešťový i světelný senzor, ostřikovače světlometů, volant potažený kůží, vyhřívání předních sedadel, audiosystém se šesti reproduktory a sklopná vnější zpětná zrcátka.

Základní model s motorem 1.6 DIG-T/120 kW, manuálem a pohonem předních kol přijde na 575 500 Kč, turbodiesel 1.6 dCi/96 kW na 634 500 Kč, stejný turbodiesel s pohonem všech kol na 657 500 Kč a verze s automatem Xtronic na 684 500 Kč. Dvoulitrový turbodiesel 2.0 dCi/133 kW je o 119 tisíc korun dražší (753 500 Kč). Za třetí řadu sedadel si připlatíte poměrně astronomickou částku 50 tisíc korun, ale součástí příplatku je i prosklená střecha.

Porovnali jsme Nissan X-Trail 1.6 dCi/96 kW s modely Škoda Kodiaq a Honda CR-V. Podívejte se zde. Jednotlivé parametry lze měnit podle potřeb, srovnávat lze i jiné motorizace, výbavy nebo celé modely.

Další výbavový stupeň N-Vision je oproti Acentě dražší o 40 tisíc korun, nejlevnější je varianta s motorem 1.6 DIG-T/120 kW za 615 500 Kč. Výbava N-Vision má ve standardu navíc mimo jiné panoramatický kamerový parkovací systém (AVM), bezklíčové odemykání a startování, navigační systém, 19palcová kola a elektrické ovládání víka zavazadlového prostoru.

Turbodiesel 1,6 dCi/96 kW přijde na 674 500 Kč, motor 2.0 dCi/133 kW All Mode 4x4 s manuální převodovkou stojí 767 500 Kč (předokolka s Xtronicem je o 26 tisíc korun dražší) a s automatem Xtronic 817 500 Kč. 23 tisíc korun si připlatíte u motoru 1.6 dCi za pohon všech kol a 50 tisíc korun za bezestupňovou samočinnou převodovku Xtronic.

Vrcholná varianta Tekna stojí oproti N-Vision o rovných 90 tisíc korun více, ale v její výbavě již nenajdete příliš mnoho mezer. Do standardu patří navíc oproti N-Vision třeba kožené čalounění, systém pro sledování mrtvého úhlu, panoramatická střecha, parkovací asistent nebo kompletní diodové světlomety popřípadě elektricky nastavitelná přední sedadla. Takto vybavený X-trail stojí minimálně 705 500 Kč s motorem 1.6 DIG-T/120 kW, pokud ovšem chcete nejsilnější turbodiesel a čtyřkolku k tomu, musíte mít na kontě minimálně 857 500 Kč.

Vůbec nejdražší je X-Trail 2.0 dCi/133 kW All Mode 4x4 Xtronic Tekna, který stojí 907 000 Kč (+30 tisíc korun za třetí řadu sedadel). Porovnali jsme jej opět se Škodou Kodiq a také s korejským SUV Kia Sorento. Podívejte se zde.

Kompletní ceník modelu Nissan X-Trail najdete zde, test verze 1.6 dCi 4x4 si přečtěte zde.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus
reklama