ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Konec downsizingu: do Nissanu X-Trail se vrací dvoulitrový turbodiesel
13. prosince 2016

reklama
Nissan zahájil prodej X-Trailu s novým motorem. Pod přední kapotu se vrací dvoulitrový turbodiesel o výkonu 133 kW, v základu přijde na 779 500 Kč. Motor je možné objednávat již nyní, první vozy dorazí k zákazníkům po novém roce.

Modelová řada X-Trail během let ztratila hlavně své terénní schopnosti a dnes je spíše takovým větším bráchou úspěšnějšího Qashqaie. Největší evropské SUV, které Nissan vyrábí od roku 2001 a aktuální model je již třetí generací, lze mít v pěti- i sedmimístné verzi.

Dosud nabídka tohoto modelu vycházela ze dvou pohonných jednotek, obě se budou prodávat i nadále. Zážehovou variantu reprezentoval přeplňovaný čtyřválec 1.6 DIG-T/120 kW kombinovaný pouze s ručně řazenou šestistupňovou převodovkou, vznětovou pak čtyřválec 1.6 dCi/96 kW, který se dodává s pohonem předních nebo všech kol a s ručně řazenou nebo samočinnou bezestupňovou převodovkou Xtronic.

Novinkou je turbodiesel 2.0 dCi/133 kW, který dosahuje točivého momentu až 380 Nm. K dispozici je s převodovkou CVT a pohonem předních nebo všech kol popřípadě s šestistupňovým manuálem, který se dodává pouze s pohonem 4x4. V této verzi dokáže X-Trail vyvinout nejvyšší rychlost 204 km/h, s převodovkou Xtronic je to pouze 196 km/h (199 km/h u verze s pohonem předních kol). Kombinovaná spotřeba vychází na 5,6 l/100 km u verzí s pohonem předních kola manuálem a na 6,0 l/100 km u čtyřkolky s CVT. Zrychlení zatím výrobce nezveřejnil.

Nový motor 2.0 dCi/133 kW je dostupný pro výbavy Acenta, N-Vision a Tekna, v základní Visia se tato verze nenabízí. Již v nejchudší výbavě Acenta dostane zákazník ve standardu vnitřní zpětné zrcátko s automatickým stmíváním, přední i zadní parkovací senzory, diody pro denní svícení, přední mlhové světlomety, 17palcová kola z lehkých slitin, duální dvouzónovou klimatizaci, zatmavená skla v zadní části, dešťový a světelný senzor, nebo vyhřívaná přední sedadla. Základní model s manuálem a pohonem všech kol přijde na 779 500 Kč, za třetí řadu (včetně prosklenné střechy) se připlácí 50 tisíc korun. Verze s pohonem předních kol a převodovkou Xtronic je dražší o 26 600 Kč, čtyřkolka s Xtronicem pak o 50 tisíc korun.

Výbava N-Vision je oproti Acentě dražší o 40 tisíc korun, nejlevnější je varianta s 2.0 dCi/133 kW 4x4 s manuální převodovkou za 819 500 Kč, turbodiesel 1,6 dCi/96 kW přijde na 732 900 Kč. 35 tisíc korun si připlatíte za pohon všech kol a 50 tisíc korun za bezestupňovou samočinnou převodovku Xtronic. Výbava N-Vision vychází z prostřední Acenty a ve standardu tak máte mimo jiné navíc třeba panoramatický kamerový parkovací systém (AVM), bezklíčové odemykání a startování, 19palcová kola, prosklenou panoramatickou střechu, třetí řadu sedadel a elektrické ovládání víka zavazadlového prostoru. K tomu se ještě přidává sada Safety Acenta, do které patří samočinné přepínání dálkových světel, systém pro rozpoznání dopravních značek, autonomní nouzové brzdění a systém upozorňující na vybočení z jízdního pruhu.

Za vrcholnou variantu Tekna si připlatíte k N-Vision dalších 90 tisíc korun, ale výbava tohoto modelu již nemá příliš mnoho mezer. Do standardu pak patří navíc k výbavě N-Vision třeba kožené čalounění, systém pro sledování mrtvého úhlu, parkovací asistent nebo kompletní diodové světlomety popřípadě elektricky nastavitelná přední sedadla. Nejdraží X-Trail tak nakonec vyjde na 989 500 Kč.

Porovnali jsme Nissan X-Trail 2.0 dCi/133 kW 4x4 s rovněž až sedmimístnými modely Škoda Kodiq a Mitsubishi Oulander. Podívejte se zde. Jednotlivé parametry lze měnit podle potřeb, srovnávat lze i jiné motorizace, výbavy nebo celé modely. Kompletní ceník modelu Nissan X-Trail najdete zde, test verze 1.6 dCi/96 kW 4x4 si přečtěte zde.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus
reklama